Zavrieť

Porady

Zľavový portál a spôsob fakturácie provizie

Dobrý deň,

zakladáme zľavový portál, a máme dilemu, ako máme vystaviť faktúru za províziu pre poskytovateľa zľavy. Vystavíme faktúru ku dňu ukončenia akcie (predaja kupónov) alebo ju antidatujeme na žačiatok akcie? Ide mi totiž o to, že keď sa akcia ukončí, vypočítame províziu z predaných kuponov a sumu ocistenu o proviziu pošleme na ucet poskytovatela zlavy (napr. kvetinarstvo). Proviziu avsak uz mame na učte. Cize ked sa vystavi FA po skonceni akcie, peniaze budu realne na ucte skor. Je to z uctovneho hladiska prijatelne? A trba dat na FA aj splatnost (napr. 14 dni), kedze peniaze uz mame?

Dakujem.
Usporiadat
wildstorm wildstorm

wildstorm je offline (nepripojený) wildstorm

blavaciko Pozri príspevok
problem je, ze naz legislativny poriadok v podstate vobec netusi o existencii nejakych zlavovych portalov.
Co sa deje v pripade, ak ty vystavis fakturu zakaznikovi a ako cenu uhrady napises 0 eur? pride reklamacia a zakaznikovi vratis 0 eur?

alebo budeme brat ze zlavovy kupon je cenina a vratis zakaznikovi tuto ceninu? alebo ma zakaznik reklamovat u sprostredkovatela? u koho ma zakaznik pravo na odstupenie od zmluvy podla par. 12 zakona o ochrane spotrebitela pri podomovom predaji a pri zasielkovom predaji? a preco o tom takmer nikto v podmienkach neinformuje?

toto je proste legislativna diera, ktora zatial nie je zaplnena, ale nikto to neriesi
Zlavomat to ma pekne osetrene vo VOP:

V prípade, že Poskytovateľ nedodá objednaný tovar či neposkytne objednanú službu z dôvodov na jeho strane a to ani po písomnej výzve zákazníka má zákazník právo odstúpiť od zmluvy a požadovať vrátenie zaplatenej čiastky. Zákazník má právo odstúpiť od zmluvy tiež v lehote 7 kalendárnych dní od doručenia vouchera (podľa čl. IV), a to bez uvedeného dôvodu a bez akejkoľvek sankcie. Odstúpenie od zmluvy musí byť Poskytovateľovi doručené najneskôr 7. deň od doručenia vouchera a v kópií Prevádzkarovi. Odstúpenie od zmluvy z akéhokoľvek vyššie uvedeného dôvodu musí byť učinené písomnou formou (splnené i prostredníctvom elektronickej pošty). Vzhľadom k tomu, že platba za voucher je prevedená na účet Prevádzkara, je zákazník povinný o svojom odstúpení informovať i Prevádzkara, aby v prípade, že celá platba ešte nebola Prevádzkarom prevedená Poskytovateľovi, mohol by Prevádzkar vrátiť takú časť platby zákazníka späť zákazníkovi.

http://www.zlavomat.sk/podmienky-pouzitia

A co sa týka faktúry, nebude nulová, bude normálne na danú sumu , akurát tam bude poznámka "Faktúra bola uhradená, neuhrádzať" a k úhrade 0 a bude tam ešte uvedené "dátum úhrady xx.xx.xxxx"
Naposledy upravil wildstorm : 09.10.12 at 10:16
0 0
slabikar slabikar

slabikar je offline (nepripojený) slabikar

v zmluve sa mi vsak nepaci, ze ak klient odstupi od zmluvy, tak zlavovy portal ma aj tak narok na proviziu. nie je to divne?

ale ked som sa nad tym zamyslel, tak ak by to v zmluve nebolo, tak spekulativni predajcovia by stale pisali, ze odstupil klient od zmluvy a tym padom nezvnika provizia pre portal cize asi to je pre portal lepsie, no pre predajcov to znamena, ze musia mat kvalitne sluzby a tovar
Naposledy upravil slabikar : 09.10.12 at 10:41 Dôvod: dopisanie
0 0
wildstorm wildstorm

wildstorm je offline (nepripojený) wildstorm

slabikar Pozri príspevok
v zmluve sa mi vsak nepaci, ze ak klient odstupi od zmluvy, tak zlavovy portal ma aj tak narok na proviziu. nie je to divne?

ale ked som sa nad tym zamyslel, tak ak by to v zmluve nebolo, tak spekulativni predajcovia by stale pisali, ze odstupil klient od zmluvy a tym padom nezvnika provizia pre portal cize asi to je pre portal lepsie, no pre predajcov to znamena, ze musia mat kvalitne sluzby a tovar
vies mi to prosim poslat kde si to videl? mozes aj tu zmuvu ak mas k dispo . my take v zmluve nic nemame .... vdaka
0 0
slabikar slabikar

slabikar je offline (nepripojený) slabikar

wildstorm Pozri príspevok
vies mi to prosim poslat kde si to videl? mozes aj tu zmuvu ak mas k dispo . my take v zmluve nic nemame .... vdaka
je to v zmluve so zlavadna. oni mi pripadaju dost tazkotonazny, vysoka provizia, brutalne podmienky, asi sa na nich vykaslem a prejdem k niekomu mensiemu
0 0
renkulka renkulka

renkulka je offline (nepripojený) renkulka

Ani zľavomat nie je nič moc. Práve uzatvárame zmluvy s portálmi, chceli sme si dať našu službu na viacero portálov. Zľavomat tlačí do exkluzivity?!, na našej stránke nemôžme mať iné akcie, ... Veď to je akoby som jeden tovar nemohla predávať vo viacerých obchodoch! Ešte z účtovného hľadiska: my poskytujeme službu ubytovanie. To znamená, že zákazníka, ktorý príde cez zľavový portál, zaevidujem v domovej knihe, k úhrade 0,-. Zľavovému portálu vystavím faktúru za služby - v našom prípade ubytovanie. Ide o to, kedy vystavím faktúru, aby DPH bolo správne odvedené. V tom mesiaci, v ktorom dôjde k ubytovaniu, alebo na konci predaja kuponov? Tiež môže dôjsť k situácii ubytovania na prelome rokov. vďaka za radu, ak má niekto skúsenosť
0 0
blavaciko blavaciko

blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

fakturu vystavis k datumu poskytnutia sluzby (alebo zacatia jej poskytovania) alebo k datumu platby, podla toho co nastane skor
0 0
účtovník 007 účtovník 007

účtovník 007 je offline (nepripojený) účtovník 007

To by som aj ja chcela občas vedieť. ...viac
Uvedený obchod by mal prebiehať na základe mandátnej zmluvy. To znamená, že v mene iného a na účet iného.

Zľavový portál je mandatár

Poskytovateľ kupónov je mandant

Zľavový portál je v tomto prípade iba sprostredkovateľ obchodu, pri ktorom mu vzniká podľa zmluvy nárok na odmenu. Odmena je súčasťou MZ a môže byť v nej uvedené, že dochádza k vzájomnému zápočtu odmeny a sumy vybratej pre mandanta.
Obdobie pre vystavenie dokladov sa tiež dohodne zmluvne, pri väčšom objeme radím týždennú úhradu, pri menšom objeme stačí mesačne. Určíme si, že zúčtovacie obdobie bude mesiac. Postup je nasledovný. Celý mesiac mandatár vyberé peniaze pre mandanta a má ich na svojom účte. Následne mandant vo svojej evidencii ak je plátca DPH zúčtuje svoje tržby a odvedie si DPH. Mandatárovi zašle iba výzvu na prevod finančných prostriedkov, ktoré preňho mandatár vybral. Táto výzva neobsahuje DPH iba celú sumu, lebo s jeho DPH nemá mandatár nič, je iba sprostredkovateľ. Mandatár vystaví Fa za províziu za sprostredkovanie a zašle ju mandantovi. Na účet mananta pošle už iba sumu očistenú o províziu. U seba v účtovníctve si cez VUD doklad urobí zápočet.
Mandatár výzvu od mandanta neúčtuje cez účet 321-XXX, ale používa účet 379-xxx.
Predpokladám, že ide o podvojné účtovníctvo, tak účtovanie bude nasledovné:
Mandatár:
221-xxx/379-xxx vyberá peniaze
311-xxx/602-xxx
.........../343-xxx fa za províziu
379-xxx/311-xxx zápočet provízie a výzvy od mandanta
379-xxx/221-xxx úhrada na základe výzvy, očistená o províziu

Mandant:

311-xxx/602-xxx
.........../343-xxx na základe hlásenia od mandatára o počte a sume predaných kupónov

odošle výzvu, nie fa mandatárovi na celú vybratú sumu

518-xxx/321-xxx fa za províziu od mandatára
221-xxx/311-xxx prijatá úhrada od mandatára očistená o províziu
321-xxx/311-xxx zápočet provízie a predaných kupónov

Takýmto spôsobom prebieha množstvo obchodov, napríklad celý TIPOS portál, diaľničné nálepky. Mandátna zmluva vlastne zabezpečuje, že DPH odvádza poskytovateľ služby, teda prvý v rade. Ostatní mu iba zabezpečujú predaj služby, ale nie vo vlastnom mene, ale v jeho mene a na jeho účet.
Naposledy upravil účtovník 007 : 17.10.12 at 13:38
2 0
bredikova bredikova

bredikova je offline (nepripojený) bredikova

optimistka aj napriek veku
Ďakujem "účtovník 007" , perfektne spracované. Ale mám taký malý problém.
Cez zlavový portál XX sme predali 125ks kupónov, ale u nás si uplatnili len 123 ( na ne mám vystavené faktúry). Zo Zlavového portálu sme však dostali peniaze za všetkych 125ks. Teraz neviem čo stými dvomi , ktoré si u nás neuplatnili. Na účte 311 by som tak mala preplatok. Teraz nie sme ešte plátci DPH , tak to nevadí ale čo potom. Nemám s tým ešte skúsenosti , tak ťa prosím o radu.
0 0
bredikova bredikova

bredikova je offline (nepripojený) bredikova

optimistka aj napriek veku
Prosím , posúvam.
0 0
Katrina13 Katrina13

Katrina13 je offline (nepripojený) Katrina13

ahoj wildstorm, ja ti poviem ako sme to vyriešili my v súčinnosti so zľavovým portálom. My fakturujeme Fa priamo zákazníkovi, ktorú mu posielame s tovarom, ked akcia skončí, do 14 dní pošlú FA na províziu a pošlú peniaze ( ten rzdiel čo prijali - provízia ) na účet. FA zákazníkom máš v pohľadávkach a uhradíš ich z toho čo prišlo na účet a ich FA na províziu máš v záväzkoch a to tiež uhradíš z toho čo prišlo na účet takže ti to bude sedieť aj na účte a budeš mať vyrovnané aj pohľdávky aj záväzky, podľa môjho názoru je správne robiť vzájomný zápočet, ale zatiaľ si to zjednodušujeme.
0 0
bredikova bredikova

bredikova je offline (nepripojený) bredikova

optimistka aj napriek veku
bredikova Pozri príspevok
Ďakujem "účtovník 007" , perfektne spracované. Ale mám taký malý problém.
Cez zlavový portál XX sme predali 125ks kupónov, ale u nás si uplatnili len 123 ( na ne mám vystavené faktúry). Zo Zlavového portálu sme však dostali peniaze za všetkych 125ks. Teraz neviem čo stými dvomi , ktoré si u nás neuplatnili. Na účte 311 by som tak mala preplatok. Teraz nie sme ešte plátci DPH , tak to nevadí ale čo potom. Nemám s tým ešte skúsenosti , tak ťa prosím o radu.
Prosím vie niekto poradiť?
0 0
renkulka renkulka

renkulka je offline (nepripojený) renkulka

Náš auditor tvrdí, že platbu, ktorú dostaneme zo Zlavomatu zdaníme DPH pri prijatí platby na náš účet. Zákazníkom potom vystavujeme doklady, na ktorých je uvedené, že služba bola zaplatená, DPH mínusom, k úhrade 0. Je postup správny? Máte s tým skúsenosť?
0 0
Katrina13 Katrina13

Katrina13 je offline (nepripojený) Katrina13

Mňa by zaujímalo či máte niekto skúsenosť s účtovaním Slevomatu, príp. nejakého portálu v ČR.FA pre zákazníkov sme si vystavovali my a Slevomat vystavil akurát FA na sumu provízie, v CZK, ktorá prišla na účet v EUR.
0 0
IvetaH IvetaH

IvetaH je offline (nepripojený) IvetaH

renkulka Pozri príspevok
Náš auditor tvrdí, že platbu, ktorú dostaneme zo Zlavomatu zdaníme DPH pri prijatí platby na náš účet. Zákazníkom potom vystavujeme doklady, na ktorých je uvedené, že služba bola zaplatená, DPH mínusom, k úhrade 0. Je postup správny? Máte s tým skúsenosť?
To sa mi teda vôbec nezdá. Akcia trvá 3 mesiace, v priebehu týchto 3 mesiacov chodia zákazníci, dávajú si obed a vždy im vystavím doklad z ERP riadny aj s dph a oni platia kupónom. Počas celých troch mesiacov. Evidujem to ako pohľadávku. A po ukončení akcie mi zľavový portál pošle peniaze, tak to vyrovnám s pohľadávkou. Neviem prečo by som sa mala zapodievať s DPHčkou z prijatej úhrady, DPH bola riadne uvedená na ERP doklade a riadne odvedená, vtedy keď vznikla.
0 0
Katrina13 Katrina13

Katrina13 je offline (nepripojený) Katrina13

Dobrý deň poraďáci, viete mi niekto poradiť ako riešiť situáciu s neuplatneným kupónom? V zmlôuve máme že ak niekto zaplatí a neuplatní si kupón, 50% si necháva zľavový portál a 50% ide nám, máme jeden takýto prípad, že nám tie peniaze poslali na účet a trochu neviem čo s tým. Mám celú túto sumu zahrnúť ako POZD? Alebo je potrebné to vyriešiť nejako inak? Budem vďačná za každý názor.
0 0
bredikova bredikova

bredikova je offline (nepripojený) bredikova

optimistka aj napriek veku
Ja som mala podobný prípad, aj som sa pýtala, a nik mi neodpovedal. Tak som to dala do zdaniteľných príjmov - lebo peniaze sme dostali na účet a podľa mňa je to POZD.
0 0
Katrina13 Katrina13

Katrina13 je offline (nepripojený) Katrina13

Ďakujem za reakciu, tiež si myslím, že to ovplyvní len ZD, lebo faktúra sa tam nevystavuje a keďže je to príjem, niekde sa to musí premietnuť, len som sa chcela poradiť, ďakujem ešte raz :-)
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať