blavaciko vzajomny zapocet musi byt uzatvoreny formou dohody podpisanej oboma stranami, nestaci ak je uzakotveny v zmluve, pretoze v zmluve nie su pevne ciastky odsuhlasene oboma stranami.
Nooo, ja som toto konzultovala s dvomi účtovníčkami, pričom jedna hovorila o tom, že do zmluvy si môžeš dať podmienky "hocičo", pretože tá je nadradená zákonom, keďže sú s ňou obe strany uzrozumené a svojim podpisom ju akceptujú. Druhej účtovníčke som presne vysvetľovala, že či si môžem jednostranným započítacím aktom započítať pohľadávky aj pred ich splatnosťou pokiaľ si to tak nastavím v zmluve, povedala že v poriadku. O nič iné nám nejde, len aby sa celý proces urýchlil najmä z pohľadu klienta (keďže my prostriedky na účte máme a posielame ich klientovi), aby nemusel čakať na deň, kedy sa pohľadávky stretnú (sú splatné) a takisto aby sme nemuseli ešte v rámci byrokracie (podpis od oboch strán pri akceptovaní započítavacieho aktu) čakať, kým im tieto prostriedky pošleme. V našej zmluve je to konkrétne zakotvené takto:
7.5.
Zmluvné strany sa dohodli, že provízia bude Sprostredkovateľovi uhradená tak, že Sprostredkovateľ započíta svoju pohľadávku na zaplatenie provízie proti časti pohľadávky Záujemcu, t.j. proti sume predstavujúcej úhrn Cien Kupónov (ďalej len „vzájomné započítanie pohľadávok“). Sprostredkovateľ je oprávnený pohľadávky vzájomne započítať
aj bez predchádzajúceho súhlasu Záujemcu a to aj pred uplynutím doby splatnosti faktúr vystavených Sprostredkovateľom a Záujemcom. Sprostredkovateľ informuje Záujemcu o vzájomnom započítaní pohľadávok prostredníctvom Oznámenia o vzájomnom započítaní pohľadávok, ktorý zašle Záujemcovi na adresu uvedenú v záhlaví tejto Zmluvy.
Neviem, skúste posúdiť, ale máme to od účtovníčky, ktorá ma 30ročnú prax odobrené (a ktorá nám bude robiť účtovníctvo), že takto to bude v poriadku a bude podľa toho vedieť aj účtovať.