matej37 Dozvedel som sa, že vrážať do ppc je zbytočné, lebo sa to nevráti. A do SEO tiež neviem, či do toho idem. Pomôžu len google reklamy?
Nebudem odpovedat na otazku z titulku, k tomu viem len vseobecne tolko, ze konkurencia je velka a presadia sa len schopni.
Ale k PPC. V pripade PPC reklamy, zvlast v Google Adwords, ide prave o to, aby sa tie peniaze vratili so ziskom. PPC reklama vo vyhladavaci Google nesluzi primarne na nejaku vseobecnu prezentaciu produktu, firmy alebo znacky, ale na priamu podporu predaja. A keby to nefungovalo, asi by na tom Google neotacal miliardy dolarov.
Takze urcite to vyznam ma, ked to robi niekto, kto tomu rozumie a vie, co robi. Internetova reklama je meratelna, t.j. da sa priebezne vyhodnocovat, ci prinasa zisk, alebo ju treba optimalizovat, aby ho prinasala. A zaroven je flexibilna, na rozdiel od billboardov alebo televiznych reklam ju mozno kedykolvek bez velkych nakladov upravit, pozastavit, znizit alebo zvysit rozpocet...
K tomu SEO: je to dlhodoba zalezitost a nie je lacna, takze najprv treba zhodnotit moznosti, aby ste neinvestovali do niecoho, co nebude mat ziadny efekt. Zvlast v oblastiach s vysokou konkurenciou sa mensia firma moze aj roztrhat, na prve stranky sa nikdy nedostane. V pripade PPC reklamy sa na prvu stranu prakticky zo dna na den moze dostat aj zacinajuca firma, samozrejme to treba robit s rozvahou, aby naklady neprevysili efekt.