Zavrieť

Porady

Zivnost popri pracovnom pomere - aka dan a odvody?

Dobry den prajem,

pracujem ako zamestnanec a zaroven si privyrabam na zivnost, ktora tvori mensiu cast mojich prijmov.
Minuly rok som uz zivnost mal, ale bez prijmu, takze s danami a odvodmi zatial nemam skusenosti. Nie som platitelom DPH.

K otazke: Mam moznost ziskat novu zakazku, poziadavkou zakaznika vsak je, aby som sprostredkoval (a do svojej ceny zahrnul) aj sluzby, ktore budu tvorit podstatnu cast nakladov, navyse ich cena bude navysena o DPH.

Vyzeralo by to asi takto:

- moje sluzby - standardna cena 200 €
- sprostredkovane sluzby 600 € + DPH, spolu 720 €
- celkova cena 200 + 720 = 920 €

Navyse som zatial neviedol uctovnictvo, ratal som s tym, ze si uplatnim pausalne vydavky 30%.

Potreboval by som poradit:
- Aku dan z tejto zakazky zaplatim? Predpokladam, ze 920*(1-30%)*20% = 128.80 €, plus 120 € DPH
- Ake odvody by som zaplatil? Socialne aj zdravotne. Neviem, ako sa pocitaju, ake su sadzby, ani do akej miery ma na to vplyv, ze si odvody platim ako zamestnanec.

Dane a odvody by mi urcite pripade pohltili moj prijem, resp. ma donutili zvysit svoju cenu, ale neviem, o kolko.

Dalsia otazka - aky vplyv by na to malo uctovnictvo, t.j. pouzitie skutocnych vydavkov namiesto pausalnych?
Netusim, kolko by ma take uctovnictvo stalo, ci sa to oplati. Za tento rok by to bolo mozno 10 prijmovych poloziek (vsetko cez ucet) a 15-20 vydavkovych (bezhotovostne, hotovostne, aj kreditkou). Bez tejto zakazky sa mi uctovnictvo neoplati robit, kedze vydavky su okolo 15%.

Vie mi niekto poradit? Neviem, ci sa mi vobec oplati do tej zakazky ist. Predpokladam, ze registrovat sa ako platitel DPH kvoli tomu nema vyznam, ked mam rocny obrat zatial radovo v stovkach euro, buduci rok to mozno bude viac, ale stale to bude mensie cislo ako prijem zo zamestnania...

Dakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.