Zavrieť

Porady

vybavenie reklamacie

Reklamacia bola prijata dna 1.12.2012. Mala byt vybavena do 31.12.2012. Tak to mam napisane na reklamacnom listku. Sms-ka o vybaveni reklamacie mi prisla dna 2.1.2013. Bola, alebo nebola splnena 30 dnova lehota? Berie, alebo neberie sa nejako do uvahy, ze 1.1.2013 bol statny sviatok? Mam pravo ziadat vratenie penazi, alebo si budem musiet prevziat tovar? Dakujem za odpoved
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    Ten isty zakon hovori, ze ak pripadne 30. den na vikend alebo sviatok, pocita sa ako 30. den prvy pracovny den po nich.
    A 1.12. sa do 30 dni nepocita, takze reklamacia v tvojom pripade bola vybavena v zakonnej lehote.

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Stanovisko SOI k spôsobu vybavenia reklamácie

    Dobrý deň,

    Predávajúci je povinný o spôsobe vybavenia informovať písomne najneskôr do 30 dní od prijatia reklamácie. Podstatný je dátum podania na poštovej pečiatke.
    Lehota začína plynúť nasledujúci deň po prijatí. Pokiaľ 30 ty deň pripadne na sobotu, nedeľu alebo sviatok považuje sa za posledný deň lehoty nasledujúci pracovný deň.

    S pozdravom
    Právny odbor I SOI so sídlom v Prievidzi pre Trenčiansky kraj

    kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

    kopretinka
    ivka70 Pozri príspevok
    Ten isty zakon hovori, ze ak pripadne 30. den na vikend alebo sviatok, pocita sa ako 30. den prvy pracovny den po nich.
    A 1.12. sa do 30 dni nepocita, takze reklamacia v tvojom pripade bola vybavena v zakonnej lehote.
    a nemala byť vybavená do 31.12. ? veď to bol pondelok
    hena22 Aj ja som to tak vypočítala (na prstoch), posledný termín bol 31.12.2012
    Reklamacia bola spisana1.12.2012 a 30 dnova lehota zacala platit od 2.12.2012 a mala skoncit 31.12.2012. Ak sa mi ozvali az 2.1.2013, tak je to podla mna uz po lehote. Myslim, ze posledny den 30 dnovej lehoty bol 31.12.2012 a to bol pracovny den. Alebo sa mylim? Dakujem

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Dajana Nováková Pozri príspevok
    Reklamacia bola spisana1.12.2012 a 30 dnova lehota zacala platit od 2.12.2012 a mala skoncit 31.12.2012. Ak sa mi ozvali az 2.1.2013, tak je to podla mna uz po lehote. Myslim, ze posledny den 30 dnovej lehoty bol 31.12.2012 a to bol pracovny den. Alebo sa mylim? Dakujem
    Podľa stanoviska SOI (riešila som podobný prípad), ak dodávatel 31.12. podal písomnú zásielku-oznámenie o vybavení reklamácie na pošte a bude ti doručená aj po 30-dňovej lehote (podstatný je dátum poštovej pečiatky podania), považuje sa to za dodržanie lehoty.
    Sms-ka nie je dokladom o vybavení reklamácie.

    Peter S. je offline (nepripojený) Peter S.

    Večný študent práva :), tvorca komentárov k zákonom a školiteľ. ...viac Peter S.
    Dajana Nováková Pozri príspevok
    Reklamacia bola prijata dna 1.12.2012. Mala byt vybavena do 31.12.2012. Tak to mam napisane na reklamacnom listku. Sms-ka o vybaveni reklamacie mi prisla dna 2.1.2013. Bola, alebo nebola splnena 30 dnova lehota? Berie, alebo neberie sa nejako do uvahy, ze 1.1.2013 bol statny sviatok? Mam pravo ziadat vratenie penazi, alebo si budem musiet prevziat tovar? Dakujem za odpoved
    1. SMS došla 2.1.2013 teda po zákonnej (30 dňovej) lehote, teoreticky je možné, že poslali 31.12.2012 aj písomné listinné vyhotovenie odpovede na vašu reklamáciu, a v takom by stihli vybavenie reklamácie včas, treba počkať do zajtra, či niečo nenájdete v schránke, ak nie, tak určite nebola vybavená reklamácia včas

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.