Zavrieť

Porady

účtovanie PHM pre neplatcu DPH

Dobrý deň, s PU iba začínam, ako mám účtovať blok z čerpacej stanice pri nákupe PHM - neplatca dph? Účtuje sa to ako nákup materiálu 501/211 (platí väčšinou hotovo) a potom na konci roka preúčtovať zostatky 112/501? Akú sumu účtovať, ak ide o neplatcu DPH? Plne zaplatenú, alebo sumu bez DPH? Bola by som rada, keby mi niekto odpovedal úplne po lopate aj s účtami - možno je to smiešna otázka, ale som viac menej samouk.
Ďakujem
Téma je uzavretá.
Usporiadať podľa času

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

Tweety
michaela329 Pozri príspevok
takže ak nakúpil PHM v hodnote 20EUR na 501AE bude účtovať len 16,60 EUR,a k tomu správne rozumiem. Ak si nevedie knihu jázd, ale bločky má všetky, môže si uplatnovať 80% paušál? V tom prípade by zo sumy 16,60 účtoval tých 80% rovno na 501AE a 20% z tých 16,60 na nedaňové? Alebo sa rovno opýtam, aký spôsob účtovanie by bol najjednoduchší?
Vďaka.
NIe, nepochopila si. Ak kúpi PHM za 20 €, tak na účte bude zaúčtovaných 20 €. AK nevedie knihu jázd daňovo znaných bude len 80% z 20.

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

Tweety
Kedže je neplatiteľ, o dph neúčtuje, nákup PHM bude teda nákladom na 501AE. Samozrejme na konci roka musí urobiť prepočet PHM podľa knihy jázd a priem. spotreby na daňovo uznané náklady.

michaela329 je offline (nepripojený) michaela329

michaela329
Tweety Pozri príspevok
Kedže je neplatiteľ, o dph neúčtuje, nákup PHM bude teda nákladom na 501AE. Samozrejme na konci roka musí urobiť prepočet PHM podľa knihy jázd a priem. spotreby na daňovo uznané náklady.
takže ak nakúpil PHM v hodnote 20EUR na 501AE bude účtovať len 16,60 EUR,a k tomu správne rozumiem. Ak si nevedie knihu jázd, ale bločky má všetky, môže si uplatnovať 80% paušál? V tom prípade by zo sumy 16,60 účtoval tých 80% rovno na 501AE a 20% z tých 16,60 na nedaňové? Alebo sa rovno opýtam, aký spôsob účtovanie by bol najjednoduchší?
Vďaka.

michaela329 je offline (nepripojený) michaela329

michaela329