16. Informácie o postupoch Podniku v prípade neplatenia faktúr
Jednou zo základných povinností účastníkov služieb spoločnosti Slovak Telekom, a.s. je povinnosť uhrádzať riadne a včas faktúry za poskytnuté služby. Za riadnu a včasnú úhradu sa považuje úhrada so správnymi identifikačnými údajmi (najmä variabilný symbol), ktorá je pripísaná na bankový účet Podniku alebo uhradená v hotovosti na Predajnom mieste Telekom (v prípade mobilných služieb) najneskôr v deň splatnosti faktúry.
V prípade, ak faktúra nebude uhradená včas, spoločnosť Slovak Telekom, a.s. upozorní Účastníka na túto skutočnosť. Upozornenie môže byť realizované formou písomnou, volaním, SMS správou, MMS správou, IPTV správou, e-mailom, príp. faxom. Najbežnejšou formou upozornenia je zaslanie upomienky, a to buď v rámci nasledujúcej faktúry alebo ako osobitný dokument.
V prípade oneskorenia s úhradou faktúry spojeného s potrebou zaslania Upomienky môže byť účastníkovi účtovaná sankcia vo forme zmluvnej pokuty, resp. sankčného poplatku vo výške podľa platného Cenníka. Zároveň nám vzniká právo účtovať úroky z omeškania v zmysle platných Všeobecných podmienok.
Ak Účastník neuhradí faktúru ani po uplynutí dodatočnej lehoty 5 dní od upozornenia zo strany Slovak Telekom, a.s., máme právo pristúpiť k prerušeniu alebo k obmedzeniu poskytovania služieb. V takomto prípade môže dôjsť zároveň k účtovaniu poplatku za obmedzenie alebo prerušenie poskytovania služieb vo výške podľa platného Cenníka.
Ak Účastník neuhradí faktúru ani
do 45 dní po jej splatnosti, Slovak Telekom, a.s. má právo odstúpiť od zmluvy o poskytovaní služieb. V prípade, ak dôjde z tohto dôvodu k porušeniu záväzku viazanosti, Slovak Telekom, a.s. má právo vyúčtovať účastníkovi zmluvnú pokutu vo výške a za podmienok dohodnutých v zmluve.