Zavrieť

Porady

Dobrý deň, študujem štvrtým rokom na vysokej škole,, dosiahla som vek 25 rokov, čím som stratila nárok na rodinné prídavky.

​Neprekročila som nadštandardnú dĺžku štúdia. Chcela by som sa opýtať, či neviete, či by som mohla dostávať dávku v hmotnej núdzi. ˇBývam v spoločnej domácnosti len s mamkou, kt. pobera vdovsky a starobny dochodok (64rokov - suma za mesiac spolu 468 eur) a ja poberám sirotsky (125 eur). Brigádu sa mi toto leto nepodarilo zohnať, kedze som statnicovala dost neskoro. Mamka mi pomoct nemoze, je rada, ze zvlada naklady za byt spojene aj s mobilom a internetom. Aby som bola presna pomaha mi so stravou, teda, ze si obedy beriem z domu. Vopred Vám velmi pekne dakujem za akukolvek odpoved
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    http://www.zakonypreludi.sk/zz/2003-600
    §3 ods.1 písm. a; §4 ods.1 písm. b - zatiaľ sa sústavne pripravuješ na povolanie štúdiom - teda do konca štúdia by mali byť rodinné prídavky. Resumé - do ukončenia štúdia budú rodinné vyplácané.

    Sirotský dôchodok:
    http://www.socpoist.sk/vdok_simple-u...ok/1291s16707c