Zavrieť

Porady

výplata poistného plnenia v prípade dožitia

Dňa 27.05.2013 skončilo štipendijné poistenie môjho syna v istej poisťovni. Vzhľadom na to, že pred dvomi rokmi skončilo podobné poistenie dcére a poisťovňa ma oslovila sama, s tým, že riešila výplatu poistného naivne som čakala, že to tak bude i v tomto prípade. Avšak poisťovňa sa mi neozvala tak sme vypísali písomnú žiadosť /síce až v novembri/ a zaslali do poisťovne. Na základe tohto poisťovňa poslala nárokový list, ktorý sme vypísali a následne doporučene zaslali do poisťovne /odoslané 6.12.2013/,už máme začiatok februára a poisťovňa stále nereaguje. Dnes som sa tam síce dovolala, ale neviemčo som sa nedozvedela, tak by ma zaujímalo, či má poisťovňa nejakú lehotu na vyplatenie poistnej sumy v prípade dožitia, lebo zachvíľu bude rok od ukončenia zmluvy a peniaze stále nikde. Hľadala som vo všeobecných podmienkach, ale nič konkrétne k tejto otázke som nenašla. Za pomoc ďakujem.
Naposledy upravil jaanna : 04.02.14 at 07:38 Dôvod: nevie mi nikto poradiť?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    jaanna presne, máte s ňou nejakú skúsenosť?
    Chobot Ja našťastie nie. Tú poisťovňu by som si nikdy v živote nevybral. Ale aj tu naporade je plno tém, kde s ňou majú problémy a nevedia sa ľudia dostať k peniazom. Treba len urgovať a urgovať.

    V zákone je len vágne napísané, že poisťovňa je povinná vyplatiť poistné plnenie do 15 dní od skončenia šetrenia, ale nikde nie je napísané, ako dlho môže šetriť:


    "(3) Plnenie je splatné do pätnástich dní, len čo poistiteľ skončil vyšetrenie potrebné na zistenie rozsahu povinnosti poistiteľa plniť. Vyšetrenie sa musí vykonať bez zbytočného odkladu; ak sa nemôže skončiť do jedného mesiaca po tom, keď sa poistiteľ o poistnej udalosti dozvedel, je poistiteľ povinný poskytnúť poistenému na požiadanie primeraný preddavok"!

    Prajem ti pevné nervy, keď už si si vybrala túto poisťovňu.

    DANAK1 je offline (nepripojený) DANAK1

    DANAK1
    ty si sa aj dovolala? mne sa nedarí... a tiež sa neviem dostať k svojim peniazom už hodnú chvíľu.
    jaanna áno, včera sa mi podarilo dovolať na sekretariát, prepájala ma ale nebrali mi a tak som spojovateľke nadiktovala telefónne číslo, dokonca mi aj odvolali, ale žiadnej rozumnej odpovede som sa nedočkala, pani mi povedala, že je iba operátorka a nemá mi čo povedať iba to, že žiadosť bola doručená a argumentovala tým, že každá poisťovňa má iný postup pri výplate poistného a nakoniec mi položila skôr ako som jej stihla niečo viac povedať.

    bubkoch je offline (nepripojený) bubkoch

    bubkoch
    nechapem preco neustale vypisujete a vyvolavate ... dozitie (a teda narok na plnenie) je predsa potrebne dokazat, co sa da najrychlejsie urobit OSOBNE
    zdvihni sa a chod osobne, setrenie bude v tej chvili ukoncene ... potom platobny rozkaz
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    DANAK1 už som im poslala overené papiere, že ešte stále žijem a ja osobne si pýtam svoje peniaze - a čo sa týka osobnej návštevy - okrem toho, že by som si kvôli tomu musela brať dovolenku a cestovať - mám pocit, že by to bolo ako v tej reklame - ked všetci pred zákazníkom utekajú, a možno ani by tam nikoho nebolo - a premárniť dovolenku len tak si nemôžem dovoliť.
    jaanna pripájam sa k danak1, mala som v tejto poisťovni zmluvu, ktorá končila pred dvoma rokmi a nemala som žiaden problém. Neviem čo sa Vás tak dotklo, lebo keby poisťovňa postupovala korektne, tak nemusíme ani vyvolávať, ani vypisovať a potrebné doklady teda o dožití overené a podpísané boli poisťovni zaslané. Okrem iného mi vlani v novembri končila poistná zmluva synovi v inej poisťovne, z poisťovne prišli osobne pred ukončením zmluvy a ešte v mesiaci ukončenia bola poistná suma uhradená. A mimo iné poisťovňa nemá až toľko pobočiek, aby bolo až také jednoduché ju navštíviť, keď chceli, aby som s nimi uzatvorila poistenie, prišli oni opakovane za mnou ....
    misoft Trochu prispejem aj ja: DANAK1 má pravdu - pokiaľ je dôvod na vyplatenie, je potrebné to urobiť osobne (a pokiaľ ten, ktorého sa to týka, je plnoletý, tak on).
    Pravdu má i jaanna - pokiaľ je to korektná inštitúcia, problémy nie sú. Po telefóne sa nikdy nič nevybaví a u Rapid Life dupľom (tam doknca ani papierové vybavovanie nič nevyrieši.
    DANAK1 dočkala som sa výplaty poistného - čistá fantázia - obtiahli ma "iba" o 400 eur - vraj poplatky... No, svojím synom iste poradím, nech si radšej peniaze ukladajú do ponožky, aspoň ich budú mať...
      zbaliť

    výplata poistného plnenia v prípade dožitia

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.