Zavrieť

Porady

Reklamácia zaslaná poštou

Ahojte, reklamovala som oblečenie, zaslala som bundu v baliku, nakoľko predajňa kde som ju kúpila je ďaleko. Predajca mi oznámil, že on podľa jeho smernice ktorú má na predajni, preberá reklamácie iba osobne,a že musí vidieť originál bloku. Chcela by som vedieť či má právo takto postupovať. Ďakujem za rady.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/...-spotrebitela/ §18
    http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9
    Ale k veci: Doklad o zaplatení, rovnako ako aj tovar je tvojim majetkom! Teda predajca nemôže odmietnuť reklamáciu len na základe nepredloženia dokladu o zaplatení - jemu musí postačovať aj kópia!
    Tu sa spýtam - v balíku bola okrem reklamovanej bundy aj kópia dokladu o zaplatení? Ak nie - predajca ti nemusí uveriť.
    Takže mu zašli oskenovaný doklad o zaplatení. Ak ani v tom prípade nebude akceptovať tvoju reklamáciu a odmietne ju - viď linky vyššie.
    5 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    SERVIS Ja som mu všetko poslala, kópiu bloku, list s opisanim závady. Len som si neni ista, či je jeho reklamačný poriadok nadriadený nejakemu zákonu, ktorý ja nepoznam. Ozaj sa mi nechce ísť 100km tam aj späť..
    misoft Reklamačný poriadok NIE je nadriadený zákonu - reklamačný poriadok musí byť v súlade so zákonom. Takže - ak má takéto "podmienky" - jeho smernica je v rozpore so zákonom a keďže on odmieta uznať reklamáciu na jej základe - oznámte s presným popisom jeho správanie a vybavovanie reklamácie SOI. Zároveň môžete upozorniť SOI, že takto postupoje možno dlhodobo a teda porušuje zákon vo väčšom rozsahu.
    Pán predajca sa potom bude strašne diviť, až mu tam naklušú inšpektori zo SOI-ky.....
    A ešte niečo: v komentári spomínaš "..ktorý ja nepoznám...." - hore sú predsa odkazy na tieto zákony!
    SERVIS Už som sa s nimi aj povadila, on vraj nieje povinny mi oznamit pisomne ze mi neprebera reklamaciu. Posle mi bundu spat. A ratam ze na predajni nebudu mat zapis ze som sa pokusala reklamovat..ako si s tym poradi soi? Bude stacit moj doklad z posty?
    misoft Aj to je doklad - je tam odosielateľ i príjemca, dátum, razítko pošty.....


    A prdlajs "nie je povinný" - musí zdôvodniť, prečo zamieta reklamáciu. A o spôsobe doručenia výrobku a spôsobe uplatnenia reklamácie v zákone nie je presne stanovené - teda, čo nie je zakázané - je povolené....
    SERVIS Dakujem ti misoft..:-)
      zbaliť

    Reklamácia zaslaná poštou

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.