Však existuje prepravný poriadok spoločnosti, kde ti spôsobili stratu a takto sa pri tak málo a konkrétnych informácii nedá vo všeobecnosti poradiť, pretože nevieme či išlo o príručnú, alebo cestovnú batožinu. Taktiež v prepravnom poriadku musí byť zadefinované, do akej výšky prepravná spoločnosť hradí prípadné straty cestovnej batožiny, a nevieme koľko ti ponúkajú za stratu. Preštuduj si prepravný poriadok prepravnej spoločnosti, alebo daj viac konkrétnych info.
Stratu alebo poškodenie batožiny uhradí dopravca v sume max. 332 €/ks batožiny. Ide o tie kusy, ktoré boli uložené v batožinovom priestore. Výška náhrady by mala zodpovedať cene batožiny v čase, keď ste nastupovali do autobusu.
http://www.cas.sk/clanok/228198/bede...eska-spoj.html
Odškodňovanie cestujúcich v autobusoch
Čo navrhuje EÚ
– meškanie zavinené dopravcom – nad 60 minút vrátenie 25 % z cestovného, nad 120 minút polovice z ceny lístka
– strata batožiny – náhrada do 1 800 €, príručná batožina do 1 300 €
– plná zodpovednosť dopravcu v prípade zranenia alebo úmrtia cestujúceho
– bezplatná asistencia pre zdravotne postihnutých ľudí
Čo ponúkajú dopravcovia v súčasnosti
– presné spoločné pravidlá pre dopravné spoločnosti neexistujú. Dopravné firmy si samy určujú v prepravných poriadkoch, aké odškodnenie cestujúcim poskytnú
– niektorí dopravcovia (napríklad Slovak Lines) vracajú cestovné alebo jeho neprejazdenú časť pri meškaní v prímestskej doprave nad 60 minút a v diaľkovej nad 120 minút
– alebo poskytnú cestujúcim náhradný spôsob dopravy. V prípade, že ho odmietnu, vrátia cestovné či jeho časť (napríklad Veolia Transport Nitra)
–
pri strate batožiny nahrádzajú škody napríklad do výšky 166 € (Turancar) či 332 € (Slovak Lines)
http://peniaze.pravda.sk/spotrebitel...do-zahranicia/
Z uvedeného možno dedukovať, že si cestovala spoločnosťou uvedenou v článku a pri strate batožiny ti uhrádzajú maximum. Každá prepravná spoločnosť má svoje pravidlá, čo sa týka odškodnenia pri strate batožiny, viď článok v priloženom linku.