Zavrieť

Porady

Kde mám reklamovať tovar po 2 rokoch?

Zdravím Vás!

Potrebujem poradiť. Chcem reklamovať počítačovú myš, ktorú mám 32 mesiacov. Výrobca myši na ňu poskytuje záruku 36 mesiacov (uvedené ako na obale, tak aj na jeho stránke). Predajca myši ma odkázal priamo na autorizovaný servis, avšak s tým, že po 24 mesiacoch je to už na moje náklady. (V poslednej vete musím opraviť, že sa malo jednať o náklady na prepravu)

Autorizovaný servis sa nachádza až v Poľsku a na svojej stránke má v podmienkach pre mňa niekoľko zásadných "ale".
Požaduje potrvdenie o tom, že myš pochádza od oficiálneho distribútora pre SR. Ja mám však iba doklad o kúpe a nie som schopný potvrdiť alebo vyvrátiť, či predajca nakupoval od oficiálneho distribútora.
Ďalším "ale" je, že v prípade, že sa bude jednať o mimozáručnú opravu, budú účtované náklady na dopravu a opravu.

Ja sa obávam, že by tak mohli urobiť na základe prvého spomínaného "ale". To by mohla oprava predražiť aj na pôvodnú cenu myši a stratilo by to pre mňa zmysel. Myš nebola lacná, inak by som to neriešil.

Je to skutočne tak, že predajca so mnou už reklamáciu po 24 mesiacoch riešiť nemusí, napriek tomu, že výrobca poskytuje záruku 36 mesiacov? Viem, že v ČR je to po úprave legislatívy tak, že reklamáciu (aj nadštandardnú) je povinný riešiť predajca. Neviem ale ako je to u nás.

Ďakujem za odpoveď alebo rady ako postupovať ďalej.

Doplnenie: Obrátil som sa teda na autorizovaný servis (s tým, že risknem platbu za dopravu). Myš vyzdvihol kuriér vyslaný zo servisu. Myš opravili a zaslali naspäť bez zaúčtovania nákladov (čo mi ale celú dobu nebolo jasné, či účtované budú alebo nie). Takže nakoniec to bolo vybavené kladne.

Stále by ma ale zaujímalo, ktoré z tvrdení čo tu padlo je skutočne správne. Prišla mi aj jedna odborná odpoveď. Aj keď ani z tej mi nie je odpoveď úplne jasná. Píše sa tam, že voči spotrebiteľovi je právne zodpovedný predajca. Že ak výrobca alebo predajca poskytne záruku nad rámec zákona, tak sa stáva právne záväzná, no môže mať pozmenené podmienky. A ďalej, že predajca je povinný poskytnúť predávajúcemu informácie o záruke tak, aby boli zrozumiteľné a jasné, a spotrebiteľ nemohol byť uvedený do omylu.
Naposledy upravil revo : 25.09.14 at 15:09 Dôvod: Doplnenie po ukončení reklamácie
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

    kopretinka
    v prvom rade by som sa opýtala predajcu.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    revo Ako píšem, na predajcu som sa obrátil v prvom momente. Ten ma však odkázal na spomínaný autorizovaný servis s tým, že znášam náklady.
    kopretinka ale za opravu by si nemal platiť,veď ešte neubehlo 36 mesiacov od kúpy,tak prečo píšeš,že by sa jednalo o mimozáručnú opravu? otravuj predajcu,žiadaj,nech ti prredloží reklamačný poriadok,toto tam musí mať predsa riešené.
    revo Ja mám reklamačný poriadok pripnutý priamo k bločku. Je tam len, že dĺžka záruky je 24 mesiacov. Nehovorí sa tam o situácii, ak výrobca poskytuje dlhšiu záruku.

    Musím opraviť čo som napísal vyššie - malo sa jednať o náklady na prepravu.
      zbaliť

    Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

    Gabi03
    lenže on kupoval od predajcu, nie výrobcu. ak myš ostane neopraviteľná, nebude si nárokovať vrátenie peňazí od výrobcu, ale predajcu a následne predajca od výrobcu. od servisu nie je zvláštne, že vyžaduje potvrdenie (mohol by vyžadovať aj priamo od predajcu, resp. reklamácia sa mala vybaviť cez predajcu), ak by myš nebola kupovaná od autorizovaného distribútora, náklady na opravu by mu zrejme už nikto neuhradil.
    5 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Peggynka Ja sa v zásade bavím s predajcom;ten je mojim partnerom a pokiaľ by ma nejaký predajca odkazoval na výrobcu,tak by to schytal...pre mňa je podstatné,čo píše predajca,lebo to je prakticky kúpno-predajná zmluva a nie ponuky výrobcu,aby zvýšil odbyt svojich výrobkov a ide to všetko mimo obchodného zákoníka.Na stránke výrobcov sa dočítaš,kto je ich oficiálnym predajcom na SK a s takým potom môžeš uzatvárať kúpno-predajné zmluvy a on ti môže poskytnúť nadštandartné podmienky od výrobcu,nie šmelinár,ktorý ťa odkazuje na výrobcu
    misoft 24 mesiacov je partner - potom už nie je nič. Vtedy sa obraciaš na servis, výrobcu.... niekedy ti v tom ale môže ten predajca pomôcť.
    Peggynka To by ale musel byť seriózny predajca a nie títo,čo sa tu vyrojili...pre mňa,ak nemá kamennú predajňu,už je šmelinár...taká je moja skúsenosť
    revo Kamenných predajní má niekoľko, aj keď iba v 2 mestách. Nie je to malý predajca kdesi za rohom. Reklamáciu som už cez nich riešil, vždy to však bolo vrámci 24 mesačnej záručnej doby. Že je na myš záruka od výrobcu 3 roky, som zistil až keď som hľadal doklad o kúpe. Otázku som položil preto, aby som vedel či som v práve. Situácia by bola iná, ak by bol autorizovaný servis na Slovensku. Bohužiaľ u IT komponentov je to niekedy tak, že jeden servis zastrešuje aj niekoľko krajín.
    Peggynka Musel by mať dohodu s výrobcom na predĺženej záruke a tebe by ju dal do záručnej doby.Keďže tak neurobil,máš to len v rámci OZ.
      zbaliť

    jelalim je offline (nepripojený) jelalim

    jelalim
    Predajca predal tovar ku ktoremu poskytol zaruku 36 mesiacov. Ja by som tym otravoval predajcu... nech to tam posle on.
    byverine to nie je pravda...predajca mu dal záruku 24 mesiacov, výrobca garantuje 36 mesiacov. Musí sa obrátiť jedine na výrobcu myši, predajca s tým nemá nič.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    revo Stála cca 40 €, ale je to dôležité?
    Chobot No keby stála nejakých 5 - 10 eur, tak ja by som sa kvôli tomu nenamáhal s nejakou reklamaciou.

    Z napísanèho mi ale vychádza, že záruku dal výrobca, nie predajca. Predajca ti poskytol štandardnú dvjročnú záruku. Tú 3 ročnú si musíš uplatniť u výrobcu alebo v jeho autorizovanom servise. Predajca s tou predĺženou zárukou nemá nič spoločné.
    revo Ak by stála toľko, tak by som kvôli tomu ani ja nemrhal časom. Problém s autorizovaným servisom vidím v tom, že vo svojich podmienkach požaduje potvrdenie o tom, že myš pochádza z oficiálnej distribúcie pre SR.
      zbaliť

    Peggynka je offline (nepripojený) Peggynka

    mám svoj svet Peggynka
    Ak máš len doklad o kúpe a nevyžiadal si si záručný list,kde by bola uvedená záruka 36 mes. a podmienky,tvoje práva sú len také,ako sú uvedené v OZ,t.j. 24 mes.Funguje to tak,že predajca to kúpil v Poľsku a záruka platí len v Poľsku.Ak by si výrobcovi bol schopný uviesť kód výrobku (nie EAN !) on by podľa čísla vedel,či je výrobok určený pre slovenský trh,pretože to z neho vyčíta.Pri nákupoch sa dožadujem záručného listu,návodu v slovenskom jazyku,informácie o zmluvnom servise (to si aj overujem v servise,či to je pravda) a pokiaľ mi predajca povie,že výrobok zašlem jemu,tak je jasné,že je to len šmelinár,ktorý využíva kurzové rozdiely a od seriózneho predajcu má ďaleko.Obávam sa,že toto je aj tvoj prípad.
    Teraz som si všimla tvoj príspevok o 21:09,takže zabudni na záruku od výrobcu - 36 mes.
    Naposledy upravil Peggynka : 31.08.14 at 19:00 Dôvod: doplnenie
    7 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    revo Tak si ma nepotešila. Doteraz som bol v tom, že stačí, že to výrobca uvádza na obale/na stránke bez toho, aby som to musel mať potvrdené v záručnom liste. Dokonca to uvádza na stránke aj predajca, avšak ako záruku u výrobcu. Ako záruku u predajcu uvádza len 2 roky.

    (§ 620 - (1) Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.)
    Peggynka Lenže lehota na použitie nie je záručná doba! U nás je pomerne rozšírené u predajcov,že si priplatíš (tsss...) predĺženú záručnú dobu,ale pre mňa to je len lotéria,buď sa to pokazí alebo máš šťastie a výrobok uvedené obdobie prežije V tvojom prípade to,že predajca uvádza na svojej stránke 36mes. záruku od výrobcu,je len marketingový ťah a mnohí ľudia na to skočia;výsledkom je terajší stav.Keby sme šli ale do dôsledkov,možno by sa to dalo brať ako verejný prísľub,len neviem,či jeho postup (posun na výrobcu) je v súlade s jeho povinnosťami voči tebe.Z jeho strany je to vychytávka...
    revo :/ , tak sa skúsim ešte obrátiť na spomínaný autorizovaný servis, prípadne výrobcu. Vďaka za odpovede. Mimochodom, čo je teda myslené lehotou na použitie?
    Peggynka V rýchlosti primitívny príklad:ak je na kelímku s kozmetikou napísané že použiteľné do 1/2017,tak platí táto informácia,nie 24mes. záručná doba.
    misoft Peggy - to "priplatenie" - ono to funguje! No postup je už zložitejší - do 24 mesiacov sa obraciaš predajcu - pretože on je tvoj obchodný partner. Po tejto dobe (ak je predĺžená záruka) - je len sprostredkovateľom - prevezme a predošle ďalej -servisu, výrobcovi..... a ten už na základe toho koná....
    Peggynka Ja viem,že funguje ,len si tak v obchode potom pomyslím:žeby vyberal za tie peniaze z toho "kurvítka"? ...vidýš,drbnutá som
    misoft - kurvítka -sú všade.....
      zbaliť
    revo vďaka za tip, tam som síce nepísal, no môže sa raz hodiť

    byverine je offline (nepripojený) byverine

    byverine
    No ako vidím, ani sa nečudujem, že potom ľudia kade-tade ohovárajú solventných predajcov ....
    Pracujem v tomto odvetví, ale z iného pohľadu - ako veľkoobchodný partner (teda medzi predajcom a výrobcom). Ale ako spotrebiteľa by ma teda nenapadlo ísť po 24m reklamovať tovar k predajcovi, keď mi výrobca vytlačí na nejaký obal záruku 36m. Čo s tým preboha má predajca?? Bombardovať jedine výrobcu - avšak, mohlo to byť podmienené zaregistrovaním výrobku pri zakúpení na stránke výrobku, aby ste dostali takúto predĺženú záruku na výrobok - toto sa vyžaduje väčšinou vždy pri predĺžených zárukach
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Peggynka Prepáč,unikla mi súvislosť medzi zadanou otázkou a "solventným predajcom"
    byverine Musel by si s tým pracovať nezávisle. Bolo to na margo toho, ako čítam vyššie, posielajú ho za predajcom, aby obťažoval predajcu.Jsné, že to nemusí riešiť, a ako poznáme ľudí na SR : nechce riešiť - nekupujte tam nič !
    Stačí čítať komentáre na heureke...
    revo S týmto veľmi nesúhlasím. Spotrebiteľ uzatvára zmluvný vzťah s predajcom a ten s výrobcom. Ak teda ak výrobca niečo garantuje, tak to má byť garantované naprieč reťazcom - spotrebiteľ -> predajca -> výrobca. Môžu byť situácie, kedy je obrátenie sa na výrobcu veľmi náročné/takmer nemožné (a tá moja na tom až tak zle nebola). Neviem, či je to nejak právne ošetrené ale mám informáciu, že v ČR to takto už je.
      zbaliť

    Kde mám reklamovať tovar po 2 rokoch?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.