Zavrieť

Porady

interná smernica

iva iva

iva je offline (nepripojený) iva

Nemáte náhodou niekto dobre spracovanú internú účtovnú smernicu (nie príliš rozsiahlu)? Ja nejakú mám, ale nie už príliš dobrú, už ju mám viac rokov. Mala by som ju prerobiť, resp.doplniť podľa nového zákona, ale stále nie je kedy, a ten vzor internej smernice, ktorý som objavila je strašne obsiahly. Keď prejdú živnostníci - platcovia DPH povinne na PU, predpokladám, že budú musieť mať všetci tiež smernicu.
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Braňo Braňo

Braňo je offline (nepripojený) Braňo

Vzory smerníc.
17 0
Braňo Braňo

Braňo je offline (nepripojený) Braňo

Smernice na účtovníctvo. Niektoré sú staršieho dáta, treba prerobiť.
Ďakujem za bodík, ak som niekomu pomohol.
Naposledy upravil Braňo : 20.05.08 at 09:36
16 0
Braňo Braňo

Braňo je offline (nepripojený) Braňo

ďaľšie smernice.
13 3
Braňo Braňo

Braňo je offline (nepripojený) Braňo

Všetky doklady ku ochrane osobných údajov.
Naposledy upravil Braňo : 20.05.08 at 09:20
7 0
Braňo Braňo

Braňo je offline (nepripojený) Braňo

Registratúra FO
5 0
Peterika Peterika

Peterika je offline (nepripojený) Peterika

Vnútorná smernica- výdavky PHM- 80% - od 01.01.2009
Naposledy upravil Peterika : 06.12.09 at 09:02
3 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

branislavh Pozri príspevok
Mám internú smernicu na účtovníctvo, majetok a pokladňu. Práve zisťujem, či potrebujem reg. poriadok a plán. Mám jednoosobovú s.r.o. bez zamestnancov, neplatiteľ DPH. Potrebujem vytvoriť Organizačný, Pracovný poriadok, príp. iné ďalšie smernice? Prosím o odpoveď.
Nemáš zamestnancov, ale poberáš ako konateľ odmenu za výkon funkcie, uplatnuješ cestovné náhrady?

Ja by som mala tieto:
1. Smernica pre obeh dokladov. Tam môžeš dať aj účtovný rozvrh a interné označovanie dokladov podľa jednotlivých agiend (môžeš to dať aj ako samostatnú smernicu), spôsob, akým sa priraďujú čísla dokumentom, ako ich označíš, ked ich obdržíš, kto je za ne zodpovedný a ako ich má spracovať......prípadne vzory razítiek a podpisov
2. Ak budeš používať ERP, tak aj smernicu o používaní ERP, inak smernica Pokladňa a ceniny.
3. Smernicu pre IM - definícia HIM a NIM, limity podľa zákona ...tam zahrnieš aj spôsob, akým budeš účtovne a daňovo odpisovať jednotlivé zložky majetku.
4. Oceňovanie majetku - spôsob a metódy
5. Registratúrny poriadok a plán potrebuješ, aj ked nemáš zamestnancov.
6.Smernicu pre účtovanie nákladov a výnosov...tam zahrnieš aj účty a spôsob časového rozlíšenia
7. Smernicu pre inventarizáciu
8. smernicu pre účtovnú závierku
9. Smernica pre zásoby
, ak budeš nakupovať a predávať tovar alebo budeš viesť skladové hospodárstvo.
10.Smernica na výdavky PHM - spomenuli to už vyššie. toto môžeš spojiť aj so smernicou pre používanie firemných MV zaradených v obchodnom majetku.
11.Smernica pre cestovné náhrady - ako konateľ ich asi budeš uplatnovať, nie?
12. Ak budeš zamestnávať zamestnancov, alebo budeš Ty sám odmeňovaný podľa zákonníka práce a zákona o dani z príjmov FO (napr. odmena za výkon funcie) mal by si mať smernicu na MZDY, kde to môžeš upresniť. Tam potom treba uviesť aj spôsoby a metódy odmeňovania, princípy, nároky zamestnancov - na dovolenku napr. ako budeš počítať priemernú mzdu pre náhradu mzdy počas DPN a OČR napr........v podtstae ide o mzdový poriadok.
13. Smernica pre vydávanie stravných lístkov---spôsob získavania, typ, spôsob a metóy výpočtu nároku, rozdelovanie, termíny.....
14. Smernica pre sociálny fond - tvorba, prídely, použitie......
15. Pracovný poriadok
16. Prevádzkový poriadok (podla konkrétnej situácie) Na prevádzku určite.
17. Ak budeš zamestnávať , tak zostaviť a podať aj Poverenie zodpovednej osoby, získavanie osobných údajov podla zák. 428/2002. Stačí, ak budeš aj seba nahlasovať ako zamestnanca či konateľa na zdravotnú poisťovňu.....SP, DU a pod. a použiješ pri tom osobné údaje dotknutej osoby (Teba)
.
.
.
.
.
no a priebežne doplňať a meniť podľa noviel zákonov a metodických usmernení, prípadne vystavovať potrtebé ďalšie smernice...
Nudiť sa ozhodne nebudeš.
2 0
gabri gabri

gabri je offline (nepripojený) gabri

vladan
ja sa začínam púšťať do vypracovania interných smerníc podľa Poradcu č. 8-9/2004, skúste pozrieť aj toto.
Aj ja ich mám presne odtiaľ, v podstate som ich poopisovala s malými zmenami a prispôsobeniami na mieru.
1 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

grammatika Pozri príspevok
Neviem , ja som podľa tohto pochopila, že SZČO a malí podnikatelia nemusia mať reg.poriadok a plán. Mýlim sa?
3. Pôvodcovia registratúry, ktorí nie sú povinní mať registratúrny poriadok ani registratúrny plán :

malí podnikatelia (štátne archívy zaraďujú medzi malých podnikateľov, t. j. ako podnikateľské subjekty, ktorých registratúrne záznamy nemajú trvalú dokumentárnu hodnotu tých podnikateľov*, ktorí nemusia mať ročnú účtovnú závierku overenú audítorom, podľa § 19 ods. 1 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov

http://www.spisy.sk/typologia-povodc...gistratur.html
My sme sa bavili o s.r.o.

A myslím, že ak szčo nemá zamestnancov, tak nemusí mať úradom schválený registratúrny plán, len musí dodržiavať štandardný registratúrny plán podla metodického pokynu pre malé firmy. Pozri priložené súbory, ja som postupovala podla nich pred nejakým časom, ale myslím, že zásadne sa nič nezmenilo.
1 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

kacka86 Pozri príspevok
Potrebovala by som vystvetliť situáciu okolo internej smernice. Musí ju mať každá firma, ktorá účtuje v podvojnom účtovníctve? Vytvára sa na každé účtovné obdobie nová? Alebo jedna môže byť v platnosti aj niekoľko rokov? Čo všetko má byť obsiahnuté v jednej smernici? Treba na každú problematiku vytvárať samostatnú? Prípadne treba spomenúť, že tá nasledujúca ruší a nahrádza predchádzajúcu? Práve som nastúpila do firmy, kde som nenarazila zatiaľ na žianu smernicu a to firma funguje už 4 roky....

Budem vďačná za akúkoľvek radu....
Pokúsim sa Ti aspoň stručne naznačiť, o č o ide v interných smerniciach. Interné smernice sú doplňujúcim záväzným nariadením resp. záväzným ustanovením firmy najmä k účtovným, ale aj mzdovým a daňovým otázkam s ohladom na zaužívané zvyklosti a postupy v konkrétnej firme. Pokial ste účtovná jednotka, či už vedeiet PU alebo JU, je na mieste si zostaviť aspoň zákkladné interné alebo vnútropodnikové smernice. Nielen k postupom účtovania, ale aj k zaužívaným spôsobom oceňovania majetku, spôsobu oceňovania výkonnosti zamestnancov (prémiový poriadok a pod.) systém a termíny prideľovania stravných lístkov a pod.....v predchádzajúcich príspevkoch som uviedla aj zoznam najčastejšie používaných smerníc v bežných menších a stredne veľkých spoločnostiach a SZČO. IS nie sú všemohúce, ani nadradené jednotlivým zákonom a záväzným legislatívnym nariadeniam, ale ho účelovo doplňajú o podrobnosti a zvyklosti, ktoré nebývajú v samotných zákonoch stanovené. Majú teda skôr upresňujúci charakter. preto práve pri kontrolách napr. Z DU je vhodné mať zostavené kvalitné IS, o ktoré sa dá oprieť v prípade konfliktu s kontrolórom. Stále totiž platí, že čo nie je v zákone prikázané alebo výslovne zakázané, to je možné ale pokial to nie je nejako systematicky uvedené v smernicvi, tak ako by ste chceli preukázať, že tento spôsob je u vás zaužívaný a má opodstanenie, že hopoužívate takto pravidelne pri každom obdobnom prípade a nie len "ako sa Vám to hodí". Je to vlastne akýsi súhrn jednotných postupov záväzných pre zodpovedných pracovníkov aj členov spoločnosti a títo sú zodpovední za jej správne dodržiavanie.
Okrem už spomínaných smerníc, neviem, či som skôr písala, dobré je mať priložený aj účtovný rozvrh, číselník účtovných dokladov atď, ale to si niektoré firmy každoročne priložia k účtovnej závierke. treba zvážiť pôsobnosť a osobitosti firmy a najmä na tieto sa zamerať. Ak žiadne nie sú, stručne sa dá vychádzať aj zo zákona o dani z príjmov, zákona o účtovníctve a postupov účtovania.

Nie je potrbné každý rok vytvárať úplne nové smernice, dokonca anio nemusí byť každá smernica jednotlivo, môže ísť aj o akýsi zborník alebo jednotný dokument. Vždz sa v ňom uvádza odkedy ktorá konkrétne smernica alebo jej časť platí a dokedy sa nepíše, lebo vždz nový dodatok labo úplne nová smernica má zase stanovený začiatok platnosti a tým ruší tú poredchádzajúcu. Treba všetko písať a označovať jednoznačne a nespochybniteľne a tiež zrozumiteľne aj pre človeka, ktorý v danje firme nepôsobí (kontrolor). Niekedy je stručne lepšie než obsiahlo. Podstatné je aby ich obsah bol priebežne aktualizovaný a platná verzia korešpondovala s aktuálnym znením zákonov.
Ja som kedisi každoročne tlačila nové smernice, teraz už len aktualizujem to, čo je treba pomeniť. A šetrím papier Samopzrejme mám to v PC aj na médiu, takže sa to dá kedykolvek vytlačiť alebo preukázať v elektronickej forme.
1 0
martina martina

martina je offline (nepripojený) martina

Môžeš mi prosím Ťa poslať tú tvoju smernicu? Ja mám podobný problém a potrebujem sa od niečoho odpichnúť. Veľmi pekne ďakujem.
0 0
juko juko

juko je offline (nepripojený) juko

štátny zamestnanec
Dúfam, že pre JÚ internú účtovnú smernicu nepotrebujem. Alebo áno?
0 0
Katarina Katarina

Katarina je offline (nepripojený) Katarina

Iva, tiež by som poprosila o tvoju internú smernicu.
Dakujem pekne
0 0
andrea andrea

andrea je offline (nepripojený) andrea

trapiaci sa zivnostnik-ekonom ...viac
Ludkovia zlatí podelte sa so mnou o internu smernicu ja nemam nijaku?! Prosim pekne.....pekne!
0 0
misurka misurka

misurka je offline (nepripojený) misurka

Ja Vas tiez poprosim o tuto smernicu, ja si akurat takuto vypracuvam, ale tiez sa nemam o co opriet. Dik!!!!
0 0
zuzana zuzana

zuzana je offline (nepripojený) zuzana

Aj ja by som poprosila o nejaký vzor smernice, ani ja doteraz nemám nijakú.Ďakuje m.
0 0
Zuzana210 Zuzana210

Zuzana210 je offline (nepripojený) Zuzana210

Existuje taká kniha "Metodický návod na vypracovanie vnútropodnikovej smernice...". Je stará (1995) ale celkom dobrá. Vydali je DEA CONSULT a SZÚ.
Vypracovanie smernice som mala ako diplomovku a dosť som sa držala horeuvedenej knižky. Ak sa mi podarí, prilepím sem časť tej diplomovky - smernicu pre konkrétnu firmu. Je tiež dosť stará (1999), ale podľa mňa na formálnej stránke smernice nie je čo meniť, len ju treba dať do súladu s novými zákonmi.
Možno, že niekomu pomôže.
0 0
Luna Luna

Luna je offline (nepripojený) Luna

Veľmi dobré Interné smernice ponúka Verlag Dashofer.
0 0
Braňo Braňo

Braňo je offline (nepripojený) Braňo

Máme smernice na všeličo. Toto je na obeh účtovných dokladov.
Už to asi nebude aktuálne.
:-)
TEST and ENJOY
0 0
tibor tibor

tibor je offline (nepripojený) tibor

práca nie je mojim hobbym-skorej šport a športovanie moje i celej rodiny,cestovanie-ale hlavne autom,popíjanie cinzana s nohami máčanými v mori ...viac
zuzi - daj si pozor na takéto zverejňovanie interných smerníc, kde nie si autorom, resp. nemáš súhlas autora...to čo robíš - je trestné...
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať