Zavrieť

Porady

ako sa odvolať alebo ako postupovať, ak poisťovňa neuznala poistné plnenie?

vinník priznal vinu, škodový protokol podpísal, ale vraj v poisťovni vypovedal niečo iné než bola skutočnosť, čo malo za následok, že poisťovňa odmietla poskytnúť poistné plnenie(pritom na oblhliadke vozidla uznali škodu vyše 500€), kt. odôvodnila § 5, ods. 1, písmena h) zákona č. 381/2001 Z.z.. čo ďalej?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    Jemu zákon prikazuje nahásiť poistnú udalosť do 15 dní od dopravnej nehody (vzniku škodovej udalosti). Pokiaľ máte spísanú správu o nehode, ktorú podpísal a súhlasil, že je vinníkom tejto škodovej udalosti tak Vy si uplatňujte náhradu škody u poisťovne v ktorej má vinník uzatvorené PZP. To že v poisťovni vypovedal inak, neznamená , že poisťovňa Vám nevyplatí poistné plnenie.
    Vy ohláste škodovú udalosť u poisťovne vinníka, doložte všetky potrebné dokumenty (vrátane správy o nehode) a poisťovňa v rámci likvidácie poistnej udalosti, musí vyšetriť všetky skutočnosti. Nemusíte sa s tým zaťažovať Vy ale nechajte to na poisťovňu. Dajte vedieť ako to dopadlo
    jackie94 No bolo to zaujímavé. Poisťovňa sa chcela vyvliecť z poistného plnenia a ako dôvod uviedla, že nahlásená škoda sa nestotožňuje so skutočným stavom vozidla pričom obhliadkový technik prezrel vozidlo a určil škody. Tak sme napísali také pekné širokosiahle odvolanie, po konzultácii s právnikom z Centra právnej pomoci, kde sme požiadali o opätovné prešetrenie škodového spisu, pripomenuli medializáciu prípadu a porušovanie zákona. Urobila sa ešte raz rekonštrukcia nehody a pomohlo. Do týždňa sme mali peniaze na účte. Akurát nám končilo zmluvné obdobie PZP, tak sme neváhali a rozlúčili sme sa s Uniqou.
    Aider s.r.o. Áno, na poisťovňu občas zaberajú podobné oznámenia ako medializácia. Len je otázka či Vám preplatili škodu v plnom rozsahu. Stiahli Vám amortizáciu?

    Ešte jedna infomácia pre Vás. Vaša poisťovňa (UNIQA) bohužial za nič nemôže, keďže to mal nahradiť poisťovateľ s ktorým má uzatvorenú zmluvu vinník (pokiaľ samozrejme nemal vinník tiež v UNIQA poisťovni).

    ako sa odvolať alebo ako postupovať, ak poisťovňa neuznala poistné plnenie?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.