Zavrieť

Porady

Tovar zakúpený v malobchode a určený na ďalší predaj - záruka.

Ako je to s nákupom tovaru určeného na ďalší predaj a následnou reklamáciou ? Čo sa týka VO tak podmienky viem, konrétne by ma zaujímal nákup z malobchodu kedže v určitých prípadoch sa tovar dá zohnať lacnejšie. Zákazníkovy začína zarúčná doba od dátumu nákupu u mňa. Ako je to s následným uplatnením reklamácii priamo u výrobcu(kedže IT a elektro sa častokrát reklamuje priamo) ? Ja ako predajca, keď rieším reklamáciu, tak musím reklamáciu dokladovať bločkom z dátumu mojho predaja alebo nákupu z maloobchodu ? Mne ako predajcovi začína plynúť zárućná lehota od dátumu nákupu z maloobchodu aj v prípade že je tovar ešte nový, nerozbalený ? Poprosil by som o radu niekoho kto v danom obore(IT, elektro) podniká, prípadne s tým má už skúsenosti. Ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    No pozor, pozor! Preštuduj si ty Zákon na ochranu spotrebiteľa!
    Začínaš to komplikovať.
    A) Ty ako predajca (koncový) máš zo zákona 30 dní na vybavenie reklamácie zákazníkovi! T.z. ak on u teba bude reklamovať - ty do 30 dní to musíš vybaviť - a jeho (zákazníka) už absolútne nezaujíma, že ty si to kúpil u iného.
    B) Ty ako predajca - sa riadiš Obchodným zákonníkom! Takže ak by si kupoval na bloček - čo ako obchodník by si nemal, ale na faktúry - už nemôžeš uplatňovať reklamáciu ďalej - pretože už by si nedodržal zákon pod A)!!!!!
    Takže ty ako koncový predajca už musíš tovar odosielať priamo do servisu!
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    dmsan A) To je mi predsa jasné, ale to nebola pointa otázky, trošku si to nepochopil.

    B) Nakupovať na faktúry je samozrejmosť. Avšak, ja ako koncový predajca nemusím odosielať priamo do servisu (je to však najrýchlejšie) ale rovnako sa to dá riešiť cez VO kde som tovar nakúpil. Tak či tak skončí daný tovar v servisnom stredisku u výrobcu. Výrobca alebo servisné stredisku potom rieši na základe bločku, čiže predaja konečnému zákaznikový. Zaujímalo ma ako je to riešené(reklamácie u výrobcu) pri kúpe z malobchodu a následnom ďalšom predaji, to bola podstata otázky.
    misoft V tomto prípade - ty si prvý článok v reklamačnom procese a servis druhý článok v reklamačnom procese - obchod, kde si to kupoval - to je už len sprostredkovateľ, medzičlánok. Ty ako predajca nemôžeš sa opierať o zákon na ochranu spotrebiteľa a reklamačný proces ako zákazník.
    Ty sa predsa riadiš podľa Obchodného zákonníka! hlava II.
    dmsan Áno to mi je taktiež jasné že sa neriadím ako predajca zákonom o ochrane spotrebiteľa. Ďakujem za odpoveď, ale ani toto nebola podstata otázky, možno som sa zle vyjadril. Konkrétne ma zaujímalo aký je vzťah výrobcou/reklamačného strediska k reklamáciam zaslaným mnou, ako predajcom na reklamáciu, aj keď tovar už prešiel viacerými článkami (VO-MO-MO-konečný zákazník, tovar je stále nový, nerozbalený) a nie bežnou schémou (VO-MO-konečný zákanzík) Od kedy berie výrobca/servis lehotu kedy je schopný výrobok opraviť v záručnej dobe.
      zbaliť

    Tovar zakúpený v malobchode a určený na ďalší predaj - záruka.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.