Zdieľajte s nami link na články z iných webov. Komentáre k linku budú zoradené podľa počtu hlasov, môžete využiť aj filter komentárov a zobraziť len komentáre od členov ktorých na Porade sledujete.
Podľa nového zákona má byť fakturovaná práca bez DPH.
Čo urobíme v prípade, že časť sumy tvorí práca a časť materiál?
Rozdelíme to na dve faktúry? Alebo to v rámci jednej faktúry rozdelíme na prácu a materiál, pričom pri materiáli DPH zarátame a pri práci nie? Alebo vystavíme celú faktúru s DPH?
Pravidlá a tipy
Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte. Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
❤ Buďte priateľskí ❤
Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
DzurajAle mám fakturovať s prenosom DP? Je to povinnosť alebo dobrovoľnosť?
Ide o to, že povedzme že kúpim materiál, za ktorý musím hneď zaplatiť aj DPH. Idem vyfakturovať materiál aj prácu hneď po dokončení diela a normálne by mi to odberateľ zaplatil do 14 dní. Mám to vyfakturovať bez DPH a potom žiadať vratku a čakať na ňu 2 mesiace?
Tweetyak nefakturuješ stavebné práce zaradené do sekcie F CPA, tak fakturuješ s dph, nenapísal si, čo fakturuješ
DzurajSamozrejme že fakturujem stavebné práce zaradené do sekcie F. Moja otázka je, čo ak fakturujem aj materiál, teda nie len prácu. Vyfakturovať celé s DPH, celé bez, alebo rozdeliť.
Tweetyveď som ti už napísala, že ako máš fakturovať
MaxinkaPROSÍM...do DP k DPH to budem vykazovať alebo nie? v akom riadku?
v kontrolnom výkaze to bude tiež ako?
vjejkaja chápem, že aj do dp (samozdanenie) aj do kv
Maxinkanašla som toto:
Na základe princípu samozdanenia, ktorý vychádza zo skutočnosti, že povinnosť platiť daň prechádza z dodávateľa na odberateľa (príjemcu), dodávateľ plnenia tieto transakcie v svojom daňovom priznaní na výstupe neuvádza.
Obe povinnosti vykazovania transakcie tak na vstupe ako aj výstupe prechádzajú na odberateľa a on ich uvedie vo svojom daňovom priznaní na príslušných riadkoch.
Tak ak sa nebude uvádzať v DPDPH tak asi ani v KV?
Skúsenejší poradíte?
Kristina27v metodickom pokyne je písané, že platiteľ dane dodanie takýchto prác - stavebných do DP ani do KV neuvádza
MaxinkaANO-Ďakujem, našla som to už ... len je tam aj toto:
Dodanie stavebných prác platiteľ dane uvedie do záznamov o dodaných tovaroch a službách za príslušné zdaňovacie obdobie... - to zn, že nejaký záznam si mám vytvoriť alebo je nejaký určený záznam?
Kristina27To ešte neriešim, ale MRP má vo výstupoch zoznamov dokladov také, že 19-neovplyvňujúce DPH, možno to ako evidencia postačí.
popoka34v MRP je na to 83 - Stavebné práce - prenos daňovej povinnosti §8 ods. 1 písm B, sekcia F....uvedené treba písať aj na faktúru, ak budete fakturovať...
MaxinkaHmm...len škoda, že ja mám MoneyS3 - tak som im napísala
Kristina27Ďakujem popoka34 za upozornenie, čumím ja do toho MRP a "nevidím" ...
DzurajĎakujem. V tom prípade by sa aj stavebný materiál ale mal predávať bez DPH, lebo takto to narobí viac škody ako úžitku malým firmám.
karakul... mohol by si vysvetliť, ako budeš na tom škodovať ???
DzurajPovedzme že dostanem zákazku za 10 000 € bez DPH. 8000 je materiál a 2000 práca. Materiál musím zaplatiť s DPH, takže ma vyjde na 9600 €. Po práci by som dostal normálne od odberateľa 12 000, z toho by som zaplatil materiál a zostalo by mi 2400 €. 400 € by som odviedol DPH a 2 000 by mi zostalo. Po novom mi zostane 400 € a na zvyšok 1600 € budem čakať 2 mesiace, kým mi ich daňový úrad pošle. Už chápeš?
karakulpotom si bol podnikateľ, ktorý mať šťastie na vynikajúcich odberateľov, ktorý v stavebníctve uhrádzali faktúry v splatnosti do 1 mesiaca... osobne poznám veľa živnostníkov v stavebníctve, tí tiež majú štastie na solventných a platiacich odberateľov, ale lehoty úhrad ich faktúr výrazne presahujú 1 či 2-mesačné obdobie... je rozhodne príjemnejšie čakať na vratku DPH z daňového úradu ako na úhradu faktúry napr. od Váhostavu... okrem toho - tento finančný "výpadok" budeš mať iba za prvý mesiac (je síce pravda, že ho budeš pred sebou tlačiť), ale ostatné mesiace už nebudeš "škodovať"... ja to chápem takto.
DavJe to platný zákon, nehľadáme v ňom logiku, ale vykonávame, čo nám prikazuje. P.S. Škrípanie zubov, čudovanie, rozčuľovanie a nádavky nemajú odkladný účinok ...
zlatka.bdobre povedané :-) Ešte k tomu výpadku financií , ak z tých 2000 čo mi malo ostať, musím dať napr, na mzdy zamestnancom a odvody 1500, tak som po prvom mesiaci v mínuse 1100. Kým dostanem v apríli januárový nadmerný odpočet vrátený, celé kolečko sa ešte raz-dva krát zopakuje. Vraj podpora malých podnikateľov, ale tí hore to majú dobre zrátené a štát bude zadarmo permanentne úverovaný minimálne v hodnote dvoch mesiacov dph zo stavebného materiálu použitého v rámci stavebných prác. To aby sa podnikatel bál zobrať väčšiu zákazku.