Zavrieť

Porady

Ako môžem dostať moje peniaze od Banky keď ich poslala niekomu inému a nie mne ?

Rušila som účet v Banke a peniaze mi mali previesť na môj nový účet a banka sa pri prevode kopla o pár čísel a peniaze poslali niekomu inému a ten peniaze vybral a banka mi stále nechce dať vyjadrenie len stále počúvam že je to v riešení a písomne som aj sťažnosť napísala a žiadnu odpoveď som nedostala a už z Bankou bojujem rok viete mi v tomto poradiť ako mám postupovať ?
taiko nejak sa neviem ubranit dojmu, ze cloveka ktoremu banka poslala peniaze poznas a banka sa ocitla v strede vasho sporu.
Mozes napisat, o ktoru banku sa jedna? Aby sa ini nedostali do podobnej situacie ?
nika1313 hmmm tak to máš zlý dojem keby to tak bolo tak to neriešim cez políciu a cez právnikov a vôbec túto poradňu a fajn ľudí ktorý chcú pomôcť neotravujem !!!
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Rok bojuješ? Oslov NBS - ako dohľad na bankovníctvom v SR.
    Napíš svoj problém, Že pri zrušení účtu ti banka XYZ mala previesť zostatok účtu na druhý účet, lenže ich chybou boli prevedené na iný - tebe neznámy účet, kde boli následne vybrané. Banka nie je ochotná dlhú dobu chybu napraviť, čim ťa okradla.
    Môžeš podať i žalobu na banku za spreneveru tvojich peňazí.

    Hlasovalo 4 pouzivatelov

    Užitočné (4)
    Mariana B., Kabaka123, terezamaria, mzdarka renca
    4

    Mária27 je offline (nepripojený) Mária27

    Mária27
    Podaj na súd platobný rozkaz a prilož doklady, ktoré máš. Chyba banky je jej problém, ty napadneš to, že ti peniaze doteraz nevyplatila.

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    Obrat sa na bankoveho ombudsmana.
    Alebo na sud.
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    misoft Myslíš Černú? Ombudsman toho veľa nezmôže.... je to len mediátor v sporoch, ktorý navrhuje riešenie. @nika už sa pokúšala banku osloviť - bezúspešne. Ombudsman tiež toho veľa nezmôže. Tu musí nastúpiť iná inštitúcia: Národná banka Slovenska - ako "dozorca" nad bankovým sektorom a súd, ako represívna zložka, ktorá donúti tú banku, aby jej peniaze vrátila (a samozrejme i s úrokmi!!!!), alebo prípadne aby mala podklad, aby si ich vymáhala i formou exekúcie....
    ivka70 Nemyslim si, ze NBS dokaze donutit banku vyplatit nieco jej klientovi ..... sud ano.
    misoft NBS nie - to máš pravdu - ale vie niekedy ofuky urobiť. Kontroly - kontroly kontrol - kontroly skontrolovaných kontrol........ Má dokonca právo odobrať bankovú licenciu!
    nika1313 dakujem za rady skúsim sa obrátiť na NBS
      zbaliť

    Consultix je offline (nepripojený) Consultix

    Consultix
    Mna by osobne zaujimalo, ze o aku sumu sa jedna. Lebo neviem sa rozhodnut, co je pre mna viac nepochopitelne:
    a) suma bola nizka, banka sa pomylila a nespravila tolko, ze by uhradila peniaze na spravny ucet a potom na pozadi to vyriesi s tym bezdovodne obohateny stastlivcom
    b) suma bola velka, a niekto, kto ide rusit ucet, necha tam podstatnejsiu sumu namiesto toho, aby si to previedol na svoj ucet a nechaval tam minimum....

    Ak zadavatelku tak strasne nahnevala ta banka, tak preco tu banku nemenuje?

    Ale k veci: Ak to bol sukromny ucet, tak je to spotrebitelsky vztah. Treba sa obratit na SOI, nie sa ohanat sudmi a telkou a neviem cim este...
    7 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    dmc ...pokial je pravda co "tazatelka " napisala - je UPLNE JEDNO o aku sumu ide. A prave medializácia castokrát funguje na "arganciu" bank ovela lepsie ako trapna SOI
    Consultix Nepochopil si podstatu tej otazky. Ja uz proste takymto otazkam neverim. Nakoniec vzdy vyjde najavo nieco uplne ine, podstatna informacia, ktoru zadavatel zamlci. A nie som podozrievavy, ani nedovercivy. Je to len dosledok realnych skusenosti. A ked uz, nepisal som, ze vyska sumy rozhoduje - bola to len moja uvaha a myslienka, ze nieco nieje uplne v sulade s kostolnym poriadkom...
    misoft Consultix - SOI jej tie peniaze nevráti. SOI môže len kontrolovať postup, ako sa vybavuje jej sťažnosť. SOI nemôže vstupovať do týchto sporov. SOI nemôže kontrolovať banky! Na kontrolu bankového sektoru je určená NBS. A keďže banka sa len "oháňa" neustálym konštatovaním - "riešime to" - znamená to jedno - banka nemá eminentný záujem o to, aby to vyriešila, najmä ak to "riešia" celý ROK! Tu pomôže jedine oficiálna sťažnosť na NBS, súd a medializácia.
    A či je účet súkromný, alebo podnikateľský - je to bankový vzťah - niekto dal peniaze banke do "úschovy", banka je povinná ich spravovať a chrániť - a je potom jedno, či je to obyčajný človek, alebo podnikateľ.
    Táto banka ich chybou peniaze klienta "prešustrovala" - dala ich inému - jednoducho ich pôvodnému vlastníkovi odobrala a dala inému - teda ich spreneverila.
    A pokiaľ banka nie je schopná rok toto vyriešiť, NBS by mala zakročiť - buď jej znížiť rating, zaradiť ju medzi banky s podozrivými transakciami, alebo - čo je najtvrdšie riešenie - odobrať licenciu na vykonávanie bankových služieb na Slovensku.
    P.S. Pokiaľ by banka mala jej reklamáciu vybaviť v zákonnej dobe 30 dní, mala (pretože musí mať dostatočné finančné krytie) vrátiť klientke z vlastnej rezervy, potom riešiť po svojej línii vzniknutú chybu a zosobniť pochybenie vo vlastných radoch a vymáhať neoprávnený peňažný zisk u protistrany. Banka to však robí presne naopak - najskôr chce vymôcť peniaze od druhej strany (tie peniaze však istotne budú fuč), druhá banka môže požiadať toho druhého, aby ich vrátil (ale nemusí byť úspešná). Prvá banka teda čaká, kedy sa jej peniaze vrátia a potom nerieši už okradnutého klienta. Tomu sa vraví alibizmus - to nie naša banka zdržiava, to tá druhá banka nechce vrátiť.... A to je choré .... prečo by mal trpieť a byť poškodený ten, ktorého okradli?
    Consultix misoft, bez toho aby som sa Ta nejako dotkol, skus prosim, namiesto zbytocne dlheho komentaru precitat si pozornejsie moj prispevok. Netvrdil som, ze SOI vrati peniaze. Ale ak sa jedna o spotrebitelsky vztah, tak je to najrychlejsia instancia. NBS je tiez riesenim, ale opakujem: podla mna tam nieco nehra, lebo ziadna banka nie je tak hlupa, aby robila takuto, s prepacenim "koninu".
    misoft A ja opakujem: SOI len môže preveriť, ako banka postupovala v prípade reklamácie - nič viac. Môže uložiť pokutu - nič viac. Ale NEVYRIEŠI, aby sa jej peniaze vrátili späť. To MUSÍ urobiť NBS ako bankový dohľad. Pochopil si to už? Tu sa nejedná o spotrebiteľský vzťah - tu je štandardný BANKOVÝ vzťah - ona predsa si NEPOŽIČALA, alebo im NEPOŽIČALA peniaze - ona ich dala banke do úschovy! Pochopil?
    Tak sem nepleť spotrebiteľský vzťah - vzťah predávajúci-kupujúci....
    Consultix misoft: Tvoju reakciu som si precital, beriem su ju na vedomie, ale nebudem bojovat s veternymi mlynmi. Prepac, nechavam to bez liatia dalsieho oleja do ohna
    nika1313 Dakujem za radu pohlo sa to a dúfam že dostanem to čo je moje
      zbaliť

    Oliwa je offline (nepripojený) Oliwa

    Oliwa
    No ja by som mala zopár doplňujúcich otázok...:
    Definuj, čo znamená "banka sa pri prevode kopla o pár čísel"...
    Prečítali /natipovali či nebodaj naskenovali/ zle poslednú číslicu, alebo tých číslic bolo viac?
    Máme tomu rozumieť tak, že išlo o prevodný príkaz podaný v kamennej pobočke, na ktorom si zadala správne číslo účtu a pracovník banky ho prevzal a potvrdil? Kto vypisoval prevodný príkaz?
    Tvoj "nový" účet bol zriadený v tej istej banke, alebo v inej?
    Išlo o sumu, ktorá je žalovateľná alebo sa jedná o čiastku, ktorou sa žiadny súd nebude zaoberať?
    Podala si na pobočke písomnú reklamáciu/sťažnosť, ktorej prevzatie Ti potvrdil pracovník banky a máš jej kópiu? Poslala si to aj na ich centrálu? Banka je v zmysle všeobecných obchodných podmienok povinná reagovať na ňu do 30 dní. To za celý rok nemáš od nich ani z ich centrály žiadne písomné stanovisko?
    Ak nemáš od nich žiadnu oficiálnu odpoveď, ako vieš, že:
    - sa kopli o pár čísel
    - že účet s takým číslom vôbec existoval a bol vygenerovaný
    - že peniaze poslali niekomu inému
    - že dotyčný tie peniaze vybral?

    To Ti retailový pracovník povedal len tak "per huba"?
    Inak to všetko sú to dosť podstatné "detaily" pre uplatnenie si Tvojich práv...
    A´propos, čo na celú situáciu hovorí Tvoj právnik/právnici?

    Už sme tu raz riešili výber peňazí na cudzí OP... a úspešne... Tiež išlo v podstate o neoprávnené obohatenie...
    Naposledy upravil Oliwa : 23.02.16 at 17:19
    nika1313 Dakujem za radu už sa to trochu pohlo tak dúfam že už dostanem to čo je moje

    bodliak je offline (nepripojený) bodliak

    bodliak
    "a banka sa pri prevode kopla o pár čísel":
    Ak je pravda, že chybu spravila banka, že sumu poslali na iný účet, ako mali,
    tak rok je príliš dlhá doba.

    Ak máš písomné podklady, neváhal by som, oznámil by som banke, že buď to vyriešia teraz hneď alebo to bude riešiť právnik aj so všetkými následkami pre nich. Vrátane medializácie.
    Negatívnej reklamy sa boja jak čert svätenej vody.

    Hlasovalo 5 pouzivatelov

    Užitočné (2)
    mzdarka renca, duves
    Neužitočné (2)
    Nevhodné (1)
    -1
    6 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    nika1313 Mám aj doklady o všetko ako som postupovala aj som sa ohánala súdom a len mi povedali že ja mám len jedného právnika oni majú až viacerých na tento problém a že aj tak to nevyhrám čo stým teraz??
    anka_p A v tvojich dokladoch je uvedený účet na ktorý si chcela poslať peniaze? No neviem, ale nezdá sa mi, že by niektorá z bánk rok neriešila prípad v ktorom všetko hrá v tvoj prospech. Už dávno ti mali peniaze vrátiť.
    nika1313 no mali a nevrátili a stále ked sa informujem tak dostávam odpovede je to riešení a môžem ich dať na súd ked sa mi nepáči ,ano mám aj doklad o tom novom učte kde mali mi peniaze poslať.
    misoft Hele.... holka.... už sme tu na Porade riešili jeden problém s reklamáciou - zadávateľka to posunula i RTVS (Občan za dverami) - a odrazu sa to "zázračne" vyriešilo... Nečakaj ty na vyjadrenie banky, kedy to vyriešia - rovno na nich podaj žalobu, pretože ich chybou ti spreneverili peniaze a nie sú ochotní ti ich vrátiť a zároveň skús i RTVS (Občan za dverami).... Bude to pre banku veľmô "dobrá" reklama....
    mareko Presne tak, ako radí misoft .. a ľady sa zázračne pohnú
    Oliwa Nevieme, či sa jedná o sumu, ktorá je žalovateľná...
    Ústne sa oháňať súdom nestačí...
    Doklad o tom novom účte, kde Ti mali poslať peniaze - aký doklad máš na mysli? Prevodný príkaz, na ktorom je to číslo účtu správne a zreteľne napísané alebo zmluvu o zriadení toho účtu?
      zbaliť

    Ako môžem dostať moje peniaze od Banky keď ich poslala niekomu inému a nie mne ?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.