Zavrieť

Porady

DPFO -príjmy z úroku z pôžičky študent

Som študentka denného štúdia, mám príjmy z dohôd. Podpísala som vyhlásenie a neplatila som z týchto dohôd žiadnu daň. Okrem tohto príjmu som požičala občianskemu združeniu pôžičku a v roku 2015 mi bola vrátená spolu s úrokom. Predpokladám, že podám daň. priznanie typu B a okrem príjmov zo závislej činnosti vyplním aj príjmy z kapitálového majetku VII. oddiel a chcela by som si overiť, či je správne tento úrok napísať do r.3 stl 1 a náklad si nemôžem uplatniť žiaden /myslím paušál?/. Aj keď som mala príjmy z dohôd nízke- nedosahovali môj ročný nárok 3803,33-príjmy /úrok/ z tejto pôžičky musím celé zdaniť a nevyužijem tým celé nezdan.minimum? Nebude mi vyplývať z tohto príjmu v rámci ročného zúčtovania zdravotného poistenia za rok 2015 povinnosť zaplatiť v roku 2016 aj zdravotné poistenie?.
Ďakujem pekne za odpoveď.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

    Mila123
    nie je nárok uplatňovať si nčzd na neaktívny (pasívny) príjem, a zaplatíš aj ZP z takého príjmu, inak nie je nárok na žiadne paušálne výdavky k takému druhu príjmov....ty si spoločník v.o.s.?
    aký si mala hrubý príjem za rok 2015? t.j. spolu s dohodou