Dobrý deň. Chcela by som sa opýtať , či je možné vymáhať vrátenie platby od zdravotníckeho zariadenia.
Manžel je pacientom pneumologickej ambulancie. Na základe prvotných vyšetrení mu bolo odporučené vyšetrenie v spánkovom laboratóriu. Vyšetrenie robia aj v zariadení kde bol manžel vyšetrený, ale čakacia doba je rok. Nakoľko sme chceli urýchliť vyšetrenie, lekár nám odporučil niektoré zo súkromných laboratórií, kde je čakacia doba kratšia ale vyšetrenie si pacient hradí sám. Našli sme jedno laboratórium, kde nám čakacia doba vyhovovala. Žiaľ až deň pred termínom vyšetrenia sme sa od manželovho ošetrujúceho lekára dozvedeli že máme dať pozor na to či zariadenie je akreditované. Ešte pred vyšetrením sme volali do zariadenia, či sú akreditovaní a či následnú starostlivosť hradí poisťovňa. Bolo nám povedané, že áno, nemajú s poisťovňami najmenší problém. Koniec koncov mali to jasne napísané aj na stránke zariadenia - vyšetrenie v cene 170 eur si hradí pacient a akákoľvek následná starostlivosť je hradená poisťovňou.
Manžel teda v júni vyšetrenie absolvoval, sumu uhradil a čakali sme na výsledky. Po mesiaci a pol nám výsledky prišli a keď sme volali aký je následný postup, jeho ošetrujúci lekár nám povedal že laboratórium kde mu robili vyšetrenie nie je akreditované a liečbu, konkrétne sipa prístroj , mu poisťovňa nepreplatí. Volali sme teda znova do zariadenia, kde mu robili vyšetrenie a doktor najskôr povedal, že znova pozrie výsledky, že možno postačí jednoduchý zákrok, ktorý poisťovňa hradí. O pár dní volal že je potrebný prístroj, ale musíme ho zakúpiť. Keď sme sa ohradili, že nám tvrdili, že s liečbou nebude problém, povedal, že nemôže za to , že poisťovňa mu v júni odobrala akreditáciu, že si to máme riešiť s poisťovňou a že máme plnohodnotné vyšetrenie, keď sme povedali že nám išlo o to aby sme sa skôr dostali k liečbe povedal, že prístroj si môžeme kúpiť, cena je 900 - 1200 eur, čo žiaľ neprichádza do úvahy. Keď sme mu pripomenuli že aj podľa informácií na stránke liečbu hradí poisťovňa, povedal že mal na mysli chirurgický zákrok, ale poznámka do dvoch dní bola zo stránky odstránená. Kontaktovali sme aj poisťovňu, doplatky za prístroj ktorý manžel potrebuje sa pohybujú od 0-80 eur, ale doktor musí vystaviť poukaz na zdravotnú pomôcku, čo ale doktor odmieta s odôvodnením, že poisťovňa to aj tak zamietne. Už dva mesiace sme teda v začarovanom kruhu.
Je teda možné vymáhať od spomínaného zariadenia sumu ktorú sme dali za vyšetrenie? Mám totiž pocit, že pán doktor nás oklamal a z vyšetrení má celkom slušnú zárobkovú činnosť.
Budem vďačná za akúkoľvek radu.