Zavrieť

Porady

Elektronická schránka

Ahojte, čo to som si o tomto preštudovala, ale stále tomu veľmi nechápem. Takže:
1. týka sa to len PO, áno? SZČO sa to netýka
2. vraj finančná správa bude fungovať ako doteraz. Bude to takto stále?
3. Aké dokumenty potom budú chodiť do elektr. schránky?
4. Mesačné výkazy ZP a SP sa budú taktiež posielať ako doteraz, alebo tými elektr. schránkami sa to zmení?
5. Ja, ako ext. účtovníčka budem mať zriadením elektr. schránky môjho klienta nejaké povinnosti?
6. Čo sa vlastne sleduje zriadením týchto elektr. schránok?

Ďakujem Vám veľmi pekne za vysvetlenie.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    1. zatial PO, presne vymedzenie v zakone
    2. do 31.1.2018
    3. pisomnosti organov verejnej moci
    4. zatial sa to nemeni
    5. nie, je to vec statutara, nedaj sa dotlacit do pristupu k el. schranke - klientovi odporuc pravnika, pretoze tam budu dorucovane aj pisomnosti zo sudov
    6. uspora napr. papier, postove poplatky, cas, ...

    info:
    www.slovensko.sk
    https://www.slovensko.sk/sk/statutar
    https://www.slovensko.sk/sk/agendy/a...hranky-zakon1/
    https://www.financnasprava.sk/_img/p...Government.pdf

    Informatizácia verejnej správy
    eGovernment je elektronickou formou výkonu verejnej správy pri aplikácii informačno-komunikačných technológií (ďalej IKT) v procesoch verejnej správy. V týchto procesoch funguje on-line komunikácia:
    v rámci inštitúcií VS (G2E – Government to Employee)
    medzi inštitúciami VS navzájom (G2G – Government to Government)
    medzi verejnou správou a občanmi (G2C - Government to Citizen)
    medzi verejnou správou a podnikateľkou sférou (G2B - Government to Business)
    medzi verejnou správou a administratívou (G2A - Government to Administration)
    Podľa programového vyhlásenia vlády sa informatizáciou verejnej správy odstránia niekoľkonásobne sa opakujúce požiadavky na informácie, doklady a údaje podnikateľov. Urýchleným zavádzaním služieb eGovernmentu sa zefektívnia procesy vo všetkých oblastiach, kde dochádza k interakcii verejnej správy s občanmi alebo podnikateľskými subjektmi.
    Elektronizácia verejnej správy bude výrazným prínosom pre občanov, podnikateľov, štátnu správu i samosprávu, pretože zníži neproduktívny čas strávený vybavovaním úradných záležitostí, minimalizuje chybovosť, eliminuje viacnásobnú realizáciu rovnakých úkonov. Občan i podnikateľ bude môcť vybaviť úradné záležitosti na jednom mieste, prípadne priamo z domu, kancelárie, prostredníctvom svojho počítača. Údaje sa budú vyžadovať od občana iba jedenkrát. Občan alebo podnikateľ, ktorý bude disponovať zaručeným elektronickým podpisom, bude tieto procesy vybavovať prostredníctvom ústredného portálu verejnej správy, ktorý bude jednotným vstupným bodom do systému. Verejná správa bude efektívnejšia, transparentnejšia, bez zbytočného papierovania vďaka postupnému prechodu k plne elektronickej forme spracovania dokumentov a komunikácie. Prirodzene sa tým znížia náklady a možnosť korupcie
    ref: http://www.informatizacia.sk/egovernment/519s
    Naposledy upravil avalik : 09.11.16 at 18:58

    Hlasovalo 6 pouzivatelov

    Užitočné (6)
    Mila123, mondes, Žabinka, Janiela, Mária27, MUŠKA
    6
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    mondes Aha, takže ak tomu správne rozumiem, tak vlastne všetko to, čo mu doteraz chodí poštou, tak to mu bude chodiť do tejto elektr. schránky. A ostatné veci ako daňové tlačivá a mzdové výkazy, tak to ostáva ako doterazˇ, že mu to posielam ja, ako ext. účtovníčka. Super, srdečná vďaka.
    P.S. Píšeš, že fin. správa bude takto pokračovať do 31.1.2018. A potom čo sa plánuje? Napr. ja nemám na podávanie ZEP, len dohodu s DÚ. NEvadí? Nebudem musieť potom to,čo neodporúčaš mať aj ja prístup do el. schránky, aby som mohla podávať napr. mes.prehľady, alebo DPH?
    avalik Dovtedy sa to utrasie, citaj zakon, stranku slovensko.sk, info je aj na stranke financnej spravy
    zk24 Napriklad u mna a u mojich klientov sa nic nemeni. Danovy urad tam neposiela a ziadnu inu postu som nikdy nedostala. Takze zatial je to u mna len pro forma, ale uz to mam vybavene. Klientom som kazala zriadit si na svoje meno (konatelom), nechcem pristup do ich schranky.
    avalik doplnila som odpoved
      zbaliť

    Elektronická schránka

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.