Zavrieť

Porady

Ako postupovať pri reklamácii o dielo?

Dobrý deň, som živnostník, prišla mi ponuka na vyhotovenie nosného roštu, poslal som cenovú ponuku a oni mi spätne poslali objednávku a telefonicky sme sa dohodli na termíne zhotovenia. Nebola medzi nami žiadna zmluva o dielo ani nič podobné. Všetko sa spravilo dotyčný si dielo prevzal a o par týždňov na to mi volal, že našiel vady a že mi na mail poslal faktúru, pretože on to už dal opraviť inej firme. Teraz sa mi vyhrážajú súdom ak opravu nezaplatím. Ale ja som ani priestor na opravu nedostal, ja som mu hneď povedal, že pošlem chlapcov to opraviť ale on na to že to už opravené je len to treba preplatiť. Ako mám ďalej postupovať, môže odo mňa niečo vysúdiť ak nemáme ani zmluvu o dielo a ani mi nedal priestor to opraviť. Za odpoveď ďakujem
3 komentárov     zbaliť
kopretinka máš niekde uvedené reklamačné podmienky? bola to objednávka cez eshop? alebo máš nejakú prevádzku?
Nikola29 som živnostník, a toho pána som už poznal, pretože som som mu robil strechu a on a mi ozval cez e-mail a riešilo sa to len objednávkou žiadna zmluva žiadne reklamačné podmienky, vyhotovené dielo bolo prevzaté stavebným dozorom a všetko bolo v poriadku inak by to neprevzali, a ja som bol ochotný to ist opraviť ale on ma už postavil pred hotovú vec, že už je to opravené inou firmou a mne poslal len faktúru za reklamáciu.
kopretinka ako píše Tweety,tou faktúrou si môže podpáliť v krbe.....
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa bodov

    Tweety je offline (nepripojený) Tweety

    Tweety
    Nepostupoval štandardne, reklamáciu si mal uplatniť u Teba, ako zhotoviteľa diela, nech si tú faktúru nechá a preplatí sám. Ty si si žiadnu opravu neobjednal.

    sosak je offline (nepripojený) sosak

    sosak
    Pokiaľ zhotoviteľ nekvalitne vykonal dielo, teda dielo nezodpovedá kvalite určenej podľa zmluvy, a ak nebola určená podľa zmluvy, tak bežnej kvalite, objednávateľ má právo o bezplatné odstránenie vady. Zhotoviteľa vyzvite písomne a žiadajte ho o odstránenie vady. Ak vadu neodstráni, môžete si vadu diela nechať opraviť treťou osobou a výšku týchto nákladov potom vymáhať od dlžníka. Suma za odstránenie vady však musí byť primeraná.
    http://poradna.finance.sk/pravne-por...lo-reklamacia/
    Aplikovateľné aj v tomto prípade.
    Objednávateľ ťa mal písomne vyzvať na odstránenie vád diela.
    kopretinka 14.11.16 10:46 priradil do Porady

    Ako postupovať pri reklamácii o dielo?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.