Zavrieť

Porady

Odmietnutie moznosti reklamacie

Zdravim,
kupoval som si topanky v jednom obchode zameranom na pracovne odevy. Pri kupe som bol upozorneny, ze nakolko ide o vypredaj, resp. akciu na posledne kusy, nevztahuje sa na danu obuv moznost reklamacie. Dokonca mi to pri plateni uviedli aj na blocek (nieco ako "bez zaruky"). Moze toto predavajuci spravit? Nevztahuje sa 24 mesacna zaruka na vsetok spotrebny tovar?
Dakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

    kopretinka
    zo zákona sa vzťahuje 2-ročná reklamačná doba na každý tovar,aj na výpredaj.
    Reklamácia sa nevzťahuje na chyby,na ktoré bol kupujúci upozornený,ak sa predáva nejaký tovar v zľave práve z dôvodu tejto chyby.
    napr. ak si budeš kupovať boty,a budú zľavnené z dôvodu chýbajúcich šnúrok,tak nemôžeš v budúcnosti reklamovať chýbajúce šnúrky.Ale na tieto zľavnené boty sa vzťahuje záruka na všetky ostatné chyby tak,ako na tovar nezľavnený..
    Na bločku takéto niečo už vôbec nemôžu mať uvedené.Doporučujem podnet na obch.inšpekciu.


    http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podne...a-ziadosti.soi
    Naposledy upravil kopretinka : 25.05.17 at 08:50
    5 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    viking001 Na dotaz na aku vadu resp. z akeho dovodu je uvadzana nemoznost reklamacie mi odpisali:
    "Dobrý deň,
    Pri zakúpení akciovej obuvi, sme vás informovali, že na túto obuv sa nevzťahuje reklamácia, nakoľko obuv bola už po záručnej dobe. "
    kopretinka to je blbosť,záručná doba začína plynúť až odo dňa,kedy si ju zakúpiš. by som im odpísala,že podávaš podnet na obchodnú inšpekciu
    kopretinka http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podne...a-ziadosti.soi
    misoft viking - opäť sa vyber do toho "obchodu" a pripomeň im zákon o ochrane spotrebiteľa http://www.epi.sk/zz/2007-250 §18 a tiež im pripomeň, že záručná doba sa začína dňom KÚPY tovaru! Inak porušujú zákon. Ak píšu niečo na bločku, že je to bez záruky - tak to porušujú dupľom. A nech riešia reklamáciu, alebo sa s nimi bude baviť SOI (čo pre nich bude horšie). Ale podnet na SOI môžeš podať (ja by som teda ihneď podal, keby som na bločku videl to napísané "bez záruky").
    dmc obuv bola uz po zarucnej dobe ?????? Co dokaze predajca "vypotit" to je az neskutocne. Obuv ma nejaku dobu SPOTREBY????? alebo ako - ze bola predana po zaruke ??

    Podaj reklamaciu - zober si zo sebou svedka. KAZDU reklamaciu je predajca povinny prijat....aj taku o ktorej sa domnieva ze nieje opravnena - musi o tom vyhovotovit protokol. TRVAJ NA PISOMNOM potvrdeni o podani reklamacie. Po celu dobu predajnej doby musi byt na predajni osoba ktora vybavuje reklamaciu. Ziadaj aby ti nasledne dali pisomnu odpoved ze reklamaciu zamietaju pretoze na obuv sa nevztahuje zaruka pretoze je PO ZARUCNEJ DOBE.... ale verim ze taketo niecio ti pisomne nedaju. Ak nepochodis kontaktuj SOI - da sa aj telefonicky

    S kolegom ze riesili v LV butik kde nechceli kolegovi prijat reklamaciu bundy po 1 mesiaci. To co dokazala narozpravat o zakone majitelka - to by si dala napisat kniha. Az Dalsou pisomnou argumentaciou a podnetom na SOI bola vyriesena vratenim plnej sumy.

    Netreba sa bat - a ziadat svoje prava - prave tymto sa aj predajcovia naucia chovat "normalne" -
      zbaliť

    Oliwa je offline (nepripojený) Oliwa

    Oliwa
    http://www.epi.sk/odborny-clanok/Och...reklamacie.htm
    Skús to najprv podobrotky - dohodnúť sa s nimi...
    Požiadaj na predajni o ich reklamačný poriadok a prečítaj si ho, či tam majú "zakomponovanú" nemožnosť reklamácie tovaru predaného po záručnej dobe... zjem kefu, ak to tam nájdeš... Ak ho nemajú, majú prvý problém...
    A ak sa jedná o regulérnu pracovnú obuv, tá má byť certifikovaná. Vie Ti predajca predložiť certifikát, či...? Ak nie, to je parketa pre Slovenskú obchodnú inšpekciu...
    Nehovoriac o tom, že predajňa musí mať na dostupnom mieste vzor všetkých typov pokladničných blokov, aké vydávajú. Majú aj "Tvoj" vzor? Ak nie, to je parketa pre finančnú správu...

    Ak tvrdia, že obuv Ti predali po záručnej dobe, nech Ti povedia, aký mala dátum výroby a spotreby a kde je na tovare vyrazený, nalepený, uvedený... Topánky nie sú predsa jogurt...

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Keby mal tovar nejaku vadu a bola by znizena cena kvoli tomu, tak vtedy nemas narok na reklamaciu danej zavady.
    Ale inak plati "bezna" zarucna doba aj pri vypredajovom tovare.Myslim si, ze predajca nekona v sulade so zakonom,ak reklamaciu z dovodu vypredaja vopred odmieta.

    Doplnenie: citaj aj TU : ...TIP: Záručná doba sa vzťahuje aj na výrobky predávané vo výpredajoch, či so zľavou. Ak je však poskytnutá zľava kvôli určitej vade tovaru, túto vadu potom nie je možné reklamovať....
    http://www.pravaspotrebitela.sk/?pag...hures&itemid=9
    Naposledy upravil arizona : 23.05.17 at 08:01

    Odmietnutie moznosti reklamacie

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.