Zavrieť

Porady

Baumax - prihlásenie pohľadávky do likvidácie

Dobrý deň,

možno sa Vám bude zdať moja snaha márna a zbytočná, ale rozhodol som sa trošku zabojovať ,,s veternými mlynmi" a aspoň skúsiť čo môže dosiahnuť bežný smrteľník ako ja.

Aby som ozrejmil podstatu - dňa 30.05.2014 som si v predajni Baumax zakúpil domácu vodárničku. Práve prebiehala veľkolepá akcia - na vybrané značky Baumax poskytoval predĺženú záruku na 5 rokov (podľa môjho neskoršieho zistenia nesplniteľnú v možnostiach predajcu). Čerpadlo fungovalo až do cca 05/2017, praskla mi príruba, zostalo nefunkčné. Začal som zisťovať možnosti reklamácie, telefónne číslo nefunkčné, adresa na reklamácie ,,nefunkčná", e-maily sa vracajú ako nedoručiteľné. Nakoniec sa mi podarilo dopátrať k pánovi ktorý robil servis pre výrobcu ktorý dodával čerpadlá do siete Baumax predajní. Ten mi nevedel poradiť, ale podľa jeho slov nás bolo viac s rovnakou poruchou pri rovnakom type čerpadla. Kvôli tomu som sa rozhodol skúsiť možnosti bežného smrteľníka.

Celé som to postúpil na Slovenskú obchodnú inšpekciu, kde som dostal odpoveď ktorú prikladám do prílohy. Pre mňa suma 155€ nie je vôbec málo, preto by som chcel skúsiť prihlásiť svoju pohľadávku (?) do likvidácie. Neviem sa ale akosi odraziť, ako a kde vôbec začať. Je mi jasné že musím niečo doručiť spoločnosti uvedenej v odpovedi od SOI, neviem ale ako formulovať, čo uviesť v tejto žiadosti.

Ak by bol niekto ochotný pomôcť mi v tomto bol by som veľmi rád, prijmem každú radu. Nemám žiadne vyjadrenie od nikoho o nefunkčnosti čerpadla, priložiť viem maximálne fotografie kde je jasne viditeľné poškodenie. Je to zrejme málo, ale všetko čo bude potrebné budem dopĺňať priebežne podľa prípadných požiadaviek.

Za všetky prípadné rady vopred každému ďakujem, veľmi si ich cením.
Naposledy upravil Tomino.kom : 14.06.17 at 16:28
Cerpadlo II..jpg  
4 komentárov     zbaliť
buchač Hm....
Píšeš, že za pokus nič nedáš.
Tak sa pokús dať do Google toto
https://www.google.sk/search?q=bauma...99.bd4rqERyYGY

Ak si prečítaš pár linkov, tak pochopíš.
-----------------------------
Mám dojem, taký ciťák, že sa jedná o značku Gardena alebo Al-Ko.
-----------------------------
Spomínaš nepredstaviteľnú opravu...
No ja Ti neviem, ALE oprava je v dnešnej dobe skoro vždy drahšia, ako kúpa novej mašiny...

Ale aj by som bol zvedavý na foto samotnej praskliny príruby.

No ja neviem...nebol v tlakovej nádobe tlak, no aj napriek tomu sa voda vyliala...?
Toto mi nejak nesedí a ani veru nebude...
Tomino.kom Áno, tieto všetky linky mám preskúmané, prečítané.........
Ale prečo by som sa mal hneď na začiatku vzdať a sklopiť uši? To nie, pokiaľ to nebude pýtať kopec € tak skúsim
Ciťák máš špatný, konkrétne ide o značku Elpumps.
Áno, aj to dobre viem že opravy dnes veľakrát prekročia reálnu hodnotu nového stroja. Práve preto hovorím o nepredstaviteľnej oprave, neviem si predstaviť niekoho kto by nasypal viac peňazí do toho ako keby mal kúpiť nové
Foto priložím nižšie, a k tomu tlaku - v nádobe bol tlak, polieval som. Tlak v hadici mi začal postupne slabnúť rýchlejšie ako keď sa vyprázdňuje nádrž. Polievanie som zastavil, vybral som sa smerom k čerpadlu ktoré opäť tlakovalo a vzápätí som dostal sprchu od praskliny skadiaľ začala unikať voda (čerpadlo veselo tlačilo ďalej)
Už to sedí?
Tomino.kom Ospravedlňujem sa, vedel som fotku vložiť iba takto
Je tam vidieť v červenom krúžku prasklinu
buchač Tomino.kom (Včera 18:16).....
Už to sedí?
=========================
Nie, nesedí.
Ako (síce už bývalému) držiteľovi revíznemu technikovi tlakových nádob mi to nesedí.
Lenže ono by to chcelo vidieť aj čerpadlo.
No fotku nejak nevidno...
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Trochu nelogické...
    Nie je jasné, akú pohľadávku si chceš uplatniť (155€) - za vrátený tovar a nevrátené peniaze, alebo za reklamáciu nefunkčného tovaru.
    Pokiaľ za to prvé - musel by si odstúpiť od zmluvy - v tom prípade by si bol povinný vrátiť tovar a oni peniaze. Vtedy by si si uplatňoval pohľadávku ako veriteľ.
    Pokiaľ však ti ide len o reklamáciu - nepochodíš - tovar predsa máš fyzicky u seba.
    Každá firma, spoločnosť, ktorá končí, likviduje sa, ruší sa a predávala tovar - musí určiť, kto bude prípadné reklamácie po nej vykonávať. A toto ti môže určiť i likvidátor... peniaze ti nevrátia, pohľadávku zamietnu ako neopodstatnenú.
    Ty si uplatni nárok na reklamáciu u likvidátora (pretože teraz ON zastupuje firmu BauMax aj v týchto veciach so žiadosťou, aby ti upresnil, u koho si môžeš zákonnú reklamáciu uplatniť.
    Pokiaľ neupresni - potom nastupuje odstúpenie od zmluvy jemu (likvidátorovi) ako právnemu zástupcovi BauMax v likvidácii.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Tomino.kom Výborne, ďakujem veľmi pekne za pomoc :-)
    Takýto nejaký odpich som si predstavoval, veľmi mi to pomohlo.
    Ja som si to samozrejme chcel prvotne uplatniť ako reklamáciu nefunkčného tovaru, o čo sa budem musieť teda pokúsiť u likvidátora. Postupoval som len podľa návrhu vo vyjadrení od SOI, som človek neznalý v týchto veciach a nemám absolútne potuchy ako postupovať.
    Ešte aby som trochu doplnil - Baumax nemal právo poskytovať 5-ročnú záruku, resp, iba za nasledovných podmienok :
    1) tovar by som po uplynutí 2 ročnej lehoty od zakúpenia musel zaniesť do predajne Baumaxu, ktorý by ho odoslal svojmu dodávateľovi
    2)ten by mi spravil servisnú prehliadku, povymieňal všetky prípadne vadné diely, tieto by mi vyúčtoval a ja by som ich musel následne zaplatiť
    3)po tomto všetkom by mi výrobca (nie Baumax) poskytol dodatočnú záruku na ďalšie 3 roky
    Žiaľ, toto mi pri predaji nebolo povedané. Vyslovene som sa pýtal na podmienky tejto predĺženej záruky, bolo mi povedané že nič sa nevyžaduje, sú presne také isté podmienky ako pri klasickej 2-ročnej.
    misoft Ako si správne vydedukoval.... od BauMaxu máš zákonnú 2-ročnú záruku - teda je po nej. Dodatočnú záruku by musel garantovať výrobca - a ten k tomu často dokladá rôznymi dokumentami, certifikátmi... pokiaľ to nemáš od výrobcu potvrdené - ani neskúšaj uplatňovať si "dodatočnú" záruku, alebo pohľadávku - je to strata času.
    Ako príklad i uvediem zo svojej skúsenosti - automatická pračka.
    Záruka 2 roky zo zákona, k tomu príplatok a rozšírená VÝROBCOM o ďalšie 2 roky (spolu už 4 roky), po zaregistrovaní výrobku u výrobcu pridaná ďalšia dvojnásobná (teda ďalších 8 rokov) potvrdená certifikátom - a reklamoval som pračku (opotrebovanie bubna po 12- rokoch) a neplatil som ani cent.
    Ale všetko som mal na papieri.
    Tomino.kom Niečo podobné som zažil aj ja pri umývačke - 2 roky záruka, po zadaní kódu od predajcu na stránke výrobcu mi prišiel potvrdzujúci mail s novým záručným listom ktorý predlžoval záruku na 6 rokov
    V podstate mám aj ja toto na papieri, mám pokladničný blok a z druhej strany je pečiatka - Záruka 5 rokov (áno, je mi jasné, dnes si môže dať hocikto hocičo vyrobiť)
    Možno je to strata času a možno sa pošťastí že sa čistou náhodou k tomu postavia kladne........ktovie
      zbaliť

    sosak je offline (nepripojený) sosak

    sosak
    Tak tebe praskla príruba na domácej vodárničke. Prasklina je mechanické poškodenie a ak sa nemýlim, tak mechanické poškodenia sú vylúčené zo záruky. Pochybujem že niečo docieliš, daj si čerpadlo opraviť.
    -----------------------------------------------------------------------
    Doplnenie: Keď sa nepodarí zreklamovať poškodený diel, tak sa dá zakúpiť náhradný diel na čerpadlo v cene cca 26 eur. Šikovný mechanik vymení a čerpadlo bude funkčné. Domáca vodáreň má typové označenie Elpumps VB25/1300 B. Samotné použité čerpadlo má označenie Elpumps JPV 1300 a na štítku to treba skontrolovať a podľa toho objednať. http://www.skpumpy.sk/kategoria/nahr...ora-jpv-1300b/
    Prikladám záručný list výrobcu čerpadiel, kde sú v bode 11 mechanické poškodenia vylúčené zo záruky. https://www.hej.sk/document/9/1/9/doc_2380919.pdf
    Naposledy upravil sosak : 16.06.17 at 12:35
    11 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Tomino.kom Neviem, u mňa mechanické poškodenie evokuje poškodenie úderom, silou, nárazom a pod. (možno sa mýlim)
    Toto ale nebolo, čerpadlo bolo normálne namontované, používané, pri polievaní zrazu začalo strácať tlak. Prišiel som k nemu, ani som sa ho nestihol dotknúť a zrazu ma len zaliala voda.
    Praskla liatinová príruba motoru, bola vydutá, nevydržala tlak. Áno, liatina vydutá - viem že to je krehký materiál.
    Oprava je z môjho pohľadu nepredstaviteľná, nakoľko to je celé telo motoru.
    Možno nedocielim nič, možno áno. Rozhodne za pokus okrem svojho času nič nedám. Nechcem to vzdať bez vyskúšania.
    buchač Mechanické poškodenie je aj následok nesprávneho používania ... viď následok tlaku.
    Tomino.kom Jasné, chápem nesprávne používanie, ale nechápem celkom ako myslíš ten následok tlaku
    Je tam predsa tlakový spínač ktorý to celé riadi.......čiže povolí len taký tlak, aký výrobca nastaví
    misoft Ono ani ten tlakový spínač nie je záruka spoľahlivosti. Stačí, aby nefungoval, nezopol a práááásk - príruba je v pérdeli....
    Mimochodom - vydutie liatinovej príruby . to nebude dielom okamihu, skôr dlhodobého pôsobenia a prasknutie je už dôsledok presiahnutia hranice pružnosti a pevnosti materiálu.
    Tomino.kom Jasné, to by bolo mechanické poškodenie ale stalo by sa nezávisle odo mňa a môjho používania
    sosak Tak po zhliadnutí fotografie, mi je jasné, že prasklina je zapríčinená tvojim nesprávnym používaním, nakoľko je pod madlom na zdvíhanie. To ale uznaj, nemôže slúžiť na manipuláciu spolu zo zásobnou nádržou, aj keď je tam namontované.To slúži na prenášanie čerpadla osve, bez nádrže a tak bola dimenzovaná príruba! http://www.novator.sk/image/cache/ca...0b-440x440.jpg
    Pravdepodobne pri viacnásobnom prenášaní vodárne a posúvaním došlo k vlásočnicovej únavovej praskline a to už sa potom naplno prejavilo pri natlakovaní. Nie je čo reklamovať.
    buchač sosak (Dnes 06:44) Tak po zhliadnutí fotografie...
    ==============================
    Tak po zhliadnutí foto si myslím, že urvatá príruba nemá nič spoločné s tlakom a únikom vody...to je už len následok.
    Tomino.kom Výborne,mne sa páči keď ma zatratí niekto kto nemá potuchy ako som ho používal
    Pre ozrejmenie - s tym cerpadlom som pohol 2,slovom dva krat odkedy som ho namontoval. Teda pohol,aby som bol presny - preniesol za madlo
    sosak Však ja ťa nezatraťujem, zlomil si si sám prírubu na svojom čerpadle, je to tvoja škoda a tvoja vina, tak čo chceš reklamovať. Na vytvorenie praskliny v liatine stačí raz nevhodne zatlačiť.
    Tomino.kom Sosak, podľa čoho usudzuješ že som si ju zlomil sám?
    Podľa vyjadrenia servisného technika s ktorým som telefonoval mu prešlo rukami viacero takýchto istých závad na tom istom type čerpadla. Tiež si ich ľudia lámali sami?
    Moja vina to nie je, som si vedomý čo som robil s tým čerapdlom. Veci si viem vážiť, peňazí nazvyš nemám, chovám sa k veciam a náradiu tak aby mi vydržali čo najdlhšie - po záručnej lehote vlastnoručné údržby, pravidelne si všetko kontrolujem, poškodené veci kúpim (v prípade rentability) nové a vymením.
    Nechajme to prosím tak, zvrháva sa táto debata. Máš s buchačom tendenciu ma zhadzovať a pripisovať mi vinu a pritom neviete ako som s ním zaobchádzal.
    Chcel by som veľmi pekne poďakovať misoftovi, jeho odoveď mi naozaj pomohla pohnúť sa vpred
    Ale taktiež ďakujem aj buchačovi a tebe sosak, vyjadrili ste svoj názor, každý má naň právo. Nemám rovnaký, ale to je normálne - určite sa nehnevám a nenadávam na Vás.
    Ak sa veci pohnú niekam vpred, napíšem ako sa to vyvinulo, aký bol postup, možno niekomu pomôžem a možno len pre zaujímavosť.
    Takže ďakujem páni.
    buchač Hm...
    Keby sme Ťa začali zhadzovať...inak by to vyzeralo.

    Ale nehnevaj sa, servisný technik sa vyjadruje na základe popisu v telefóne ?
    No teda, poviem Ti, že fasa servisman.
    -------------------------------
    Vyššie si napísal, že máš preštudované linky.
    Nejak ale mocno pochybujem, že si ich aj (bez urážky) pochopil.
    Aby jasno bolo...NEMÁŠ ŠANCU na nejakú reklamáciu, nič nevyreklamuješ, nič nezískaš !

    Koniec, Ende, Finito, Howgh !
      zbaliť

    Baumax - prihlásenie pohľadávky do likvidácie

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.