Zavrieť

Porady

Zriadenie prevádzky

Čo všetko obnáša zriadenie novej prevádzky? Na čo by sa nemalo zabudnúť?
Ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Orsz je offline (nepripojený) Orsz

    Orsz
    Záleží aká to má byť prevádzka. V prvom rade sa musí zahlásiť do živnostenského registra, kde sa predloží inšpekčná kniha. No a v závislosti od činnosti, sa zriaďujú iné povinnosti. Tak K.A.T.K.A priblíž svoju prevádzku.

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    Súhlasím s Orsz. Odpoveď môže byť len všeobecná, nakoľko nevieme o akú prevádzku ide.

    Všeobecný postup:
    1. Živnostenský úrad - inšpekčná kniha + 50 Sk kolok
    2. Okresný hygienik - žiadosť o vydanie stanoviska + 500,- Sk kolok
    3. Mestský, resp. obecný úrad - otváracie hodiny, resp. prevádzková doba
    4. Ostatné špeciálne povolenia podľa charakteru prevádzky

    riki je offline (nepripojený) riki

    riki
    Tie prvé tri body z uvedeného všeobecného postupu z príspevku č.3 treba dodržať aj v prípade, ak je prevádzkou firmy prenajatý kancelársky priestor v administratívnej budove?

    eop je offline (nepripojený) eop

    eop
    smith
    Súhlasím s Orsz. Odpoveď môže byť len všeobecná, nakoľko nevieme o akú prevádzku ide.

    Všeobecný postup:
    1. Živnostenský úrad - inšpekčná kniha + 50 Sk kolok
    2. Okresný hygienik - žiadosť o vydanie stanoviska + 500,- Sk kolok
    3. Mestský, resp. obecný úrad - otváracie hodiny, resp. prevádzková doba
    4. Ostatné špeciálne povolenia podľa charakteru prevádzky
    Tie prvé 2body som dodržala, len som sa chcela spýtať na č.3. Ja som zriadila prevádzku, vykonávam účtovné a administratívne práce. Otváracie hodiny musím nahlásiť na mestský úrad? Ja som myslela, že úplne stačí, keď ich vyvesím na dvere. To mi bolo povedané, že to má byť na viditeľnom mieste, presné označenie prevádzky, obchodné meno, hodiny a tak.... Ale prosím o ozrejmenie bodu 3. Je to povinné? Ďakujem

    Zdeni je offline (nepripojený) Zdeni

    Zdeni
    eop
    Tie prvé 2body som dodržala, len som sa chcela spýtať na č.3. Ja som zriadila prevádzku, vykonávam účtovné a administratívne práce. Otváracie hodiny musím nahlásiť na mestský úrad? Ja som myslela, že úplne stačí, keď ich vyvesím na dvere. To mi bolo povedané, že to má byť na viditeľnom mieste, presné označenie prevádzky, obchodné meno, hodiny a tak.... Ale prosím o ozrejmenie bodu 3. Je to povinné? Ďakujem
    Áno, úrad ich musí schváliť. "Označkujú" ti ich okrúhlou pečiatkou.
    Ešte doplním, BOZP + hasičáky./ Podľa toho aká je to prevádzka, či v prenajatých priestoroch, alebo nie./

    eop je offline (nepripojený) eop

    eop
    Zdeni
    Áno, úrad ich musí schváliť. "Označkujú" ti ich okrúhlou pečiatkou.
    Ešte doplním, BOZP + hasičáky./ Podľa toho aká je to prevádzka, či v prenajatých priestoroch, alebo nie./
    Pomoooc , ja už som si myslela ako som to super zvládla, ale to som ešte len v polovici . No budem musieť niečo vymysleť . A tú prevádzku mám v prenajatých priestoroch. Je to budova, kde je niekoľko kancelárií. Ďííík

    ivonka400 je offline (nepripojený) ivonka400

    Pracuj, ako keby si nepotreboval peniaze. Miluj, ako keby si nikdy nebol zranený. A tancuj, ako keby sa nikto nepozeral. ...viac ivonka400
    ked je prevadzka v prenajatych priestoroch, tak je aky postuo???

    eop je offline (nepripojený) eop

    eop
    ivonka400
    ked je prevadzka v prenajatych priestoroch, tak je aky postuo???
    To by aj mňa zaujímalo. Ja som si vybavila iba hygienu a inšpekčnú knihu a myslela som, že už som za vodou. Ale zda sa, že nie. Dúfam, že tie požiarne hovadinky nebudem musieť ešte vybavovať.

    eop je offline (nepripojený) eop

    eop
    Zdeni
    Áno, úrad ich musí schváliť. "Označkujú" ti ich okrúhlou pečiatkou.
    Ešte doplním, BOZP + hasičáky./ Podľa toho aká je to prevádzka, či v prenajatých priestoroch, alebo nie./
    Zdeni, prosím ťa vieš mi ešte poradiť, ako je to s tými BOZP + hasičáky. Prevádzku mám v prenajatých priestoroch. Ďakujem.

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    Keď prevádzku máš v prenajatých priestoroch, potom "hasičáky", evakuačný plán a protipožiarnú smernicu by mal vypracovať majiteľ priestorov. Nakoľko tieto veci musia byť komplexné, platné na celú budovu, ktorú ty nemusíš poznať.

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    Ja tiež som v prenajatých priestoroch, a protipožiarné smernice a hasičáky už boli v budove, keď som prenajal kanceláriu.
    Ja mám problém s BOZP, nakoľko upratovanie priestorov (spoločných) je dosť blbo riešené. Uratovačka chodí počas pracovnej doby, a jej spôsob upratovania (čím vlchšia podlaha, tým čistejšia) je životu nebezpečné. Ja sám som už raz spadol, a aj moja klientka skoro vyklbila členok. Napriek sťažnostiam u majiteľa nič sa nezmenilo. Odpoveď bola citujem "Treba chodiť opatrnejšie". V tej budove sme v podnájme tri firmy, ani jednému nevyhovuje táto forma upratovania, a už nehovoriac o kvalite. Niekedy toalety si musíme sami znova poupratať. A nevieme s majiteľom čo robiť. Nakoľko jeho odpoveď znie, keď sa nám to nepáči tak nech si nájdeme iné priestory.

    Zdeni je offline (nepripojený) Zdeni

    Zdeni
    eop
    Zdeni, prosím ťa vieš mi ešte poradiť, ako je to s tými BOZP + hasičáky. Prevádzku mám v prenajatých priestoroch. Ďakujem.
    Potom je to povinnosť prenajímateľa, zabezpečiť hasiace prístroje na spoločných chodbách a priestranstvách - vytvoriť riadne podmienky z hľadiska technického, bezpečnosti práce, požiarnej ochrany a hygieny.
    Malo by to byť uvedené aj v nájomnej zmluve.

    eop je offline (nepripojený) eop

    eop
    Zdeni
    Potom je to povinnosť prenajímateľa, zabezpečiť hasiace prístroje na spoločných chodbách a priestranstvách - vytvoriť riadne podmienky z hľadiska technického, bezpečnosti práce, požiarnej ochrany a hygieny.
    Malo by to byť uvedené aj v nájomnej zmluve.
    Ďakujem za odpoveď. S tou nájomnou zmluvou to bude asi horšie, lebo v nej nieje nič.Iba koľko máš platiť a v akom stave máš udržiavať priestory. Moc tam toho nedali. No neva. Ale ďakujem za odpoveď. Pa

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.