Zavrieť

Porady

Elektronický podpis na zmluve. Ktorý?

Ahojte, potreboval by som vedieť kde a kedy môžem používať elektronický podpis obyčajný, zdokonalený a kvalifikovaný (alebo zaručený).
Pre interné záležitosti je jasný obyčajný podpis napríklad email

Ale čo ak ide o napríklad zmluvu s dodávateľom?
Musia sa obe strany dohodnúť na podpise (obaja elektronicky, alebo len jeden).
Ako je to z legislatívneho hľadiska? Musí byť zmluva stále len podpísaná rukou a poslaná poštou?

Ďakujem za vysvetlenie
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    Najprv si ujasni, čo je to elektronický podpis. Ak máš na myslí, že naskenuješ podpísaný dokument, tak to nie je elektronický podpis v zmysle legislatívy.

    Elektronický a zaručený podpis sa realizuje pomocou čipového obč. preukazu a elektronickej čítačky, do ktorej sa ten OP zasunie. Presné fungovanie nepoznám, lebo nemám čítačku.

    Ak je to zmluva medzi tebou a dodávateľom, tak je len na vás, akú formu zmluvy akceptujete navzájom (trebárs aj potvrdenie podmienok e-mailom), pokiaľ legislatíva nevyžaduje iný typ podpisu - napr. pri predaji nehnuteľnosti musí by podpis originálny a overený.

    Z legislatívneho hľadiska všeobecne zmluva nemusí mať písomnú formu, platná je aj ústne dohodnutá zmluva. Len sa ťažšie potom dokazuje v prípade sporu.

    Prečítaj si toto, možno ti to pomôže zodpovedať otázku:

    https://www.advokatnawebe.sk/riesene...7-ustna-dohoda

    Alebo upresni, čo konkrétne chceš vedieť.
    Snoophy No ide mi hlavne o zjednodušenie celého procesu, kedy sa dokumenty musia vytlačiť, podpísať a poslať poštou.
    EL podpis chápem tak, že kvalifikovaný, alebo zaručený s použitím čítačky je pre právne úkony, namiesto podpisu overeného úradne a pod.

    Teraz moja otázka:
    - môžem nižšiu formu teda zdokonalený el. podpis použiť na zmluvu napríklad k dodávateľovi prepravnej služby?
    - Musia sa o tom dohodnúť zmluvné strany?
    - Nahrádza tento podpis klasický podpis - napríklad cez AdobeSign a je teda postačujúce zaslanie takto podpísaného dokumentu emailom? čiže sa vyhneme zasielania poštou.

    Elektronický podpis na zmluve. Ktorý?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.