Zavrieť

Porady

Živnosť/TPP?

Dobrý deň,
chcela by som sa opýtať na váš názor. Pracujem ako kuriér, momentálne na TPP. Platená som od počtu roznesených balíkov - 0,70€ brutto / ks. Denne doručím od 70-115 balíkov, tá škála je naozaj široká. Všetci moji kolegovia do jedného sú na živnosť a chvália si to. Premýšľam či sa mi to oplatí alebo nie. Nikdy som živnosť nemala, vôbec neviem, čo to obnáša, aké sú riziká a čo všetko sa môže stať.
Prosím o radu.
Ďakujem
6 komentárov     zbaliť
veronikasad základný mesačný plat máš aký ?
veronikasad pri živnosti by bola rovnaká sadzba za doručenie balíka ?
veronikasad na doručovanie používaš svoje motorové vozidlo ?
Aďka242 Nemám daný mesačný finančný základ. Všetko závisí od toho, koľko balíkov rozveziem. Pri živnosti by to bolo platené rovnako a používam firemné auto
ivka70 Ako zivnostnik by si nemohla len tak pouzivat auto inej firmy, pocitas s tym, ze by ti pribudli aj taketo naklady?
Ak by si mala dostat rovnake peniaue na TPP a na zivnost, tak je zivnost pre teba nevyhodna.
veronikasad V prvom roku podnikania - kým neplatí odvody do SP - jej pri živnosti zostane viac ako čistá mzda zo zamestnania, ak teda nebude mať žiadne výdavky s autom a uplatní si 60 % výdavky paušálom.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Zober si kalkulačku a počítaj :