Pozdravujem celú poradu. Už som sa dosť dlho nezapojila do diskusie, ale poradu sledujem jedným okom skoro každý deň.
Špeciálne pozdravujem Kvet a mám aj špeciálny prípad:
Samostatná rozpočtovka – školská jedáleň má od 1.8.06 živnosť – pohostinská činnosť. Je to v súlade so zákonom 523/2004. Vyhl. 121/1994 o ZŠS umožňuje podnikateľskú činnosť - § 11. Ako jednu z možností získavania financií chce ŠJ svoje priestory - so súhlasom obce samozrejme, využívať na rôzne spoločenské akcie /napr. svadby, rodinné oslavy/ Z tohto dôvodu sme aj vybavovali živnosť.
§ 11 vyhl. 121/94 ale hovorí, že podnikateľská činnosť je aj poskytovanie stravy zamestnancom obce a dôchodcom. Zamestnanci obce a dôchodcovia chodia na obedy, resp. dôchodcom sa obedy rozvážajú už od septembra 2005 čo by nemalo byť v rozpore s uvedenou vyhláškou /§ 5 ods. 3/. Ak to bolo nezákonné, no čo už, obedy od tých ľudí nevezmeme späť.
Od 1.8. podnikáme, tak ako postupovať teraz? U akcií je to jasné, potraviny sa nakúpia na konkrétnu akciu, mzdy sú riešené formou odmeny na odpracované hodiny, spotreba energií sa dá vypočítať. Príjmy sú jednoznačné . Tr. 5 a 6 – podnikanie, t.j. „9“.
Ako však postupovať v u obedov dôchodcov a zamestnancov. Tak ako doteraz, alebo je to podnikanie?
Ako ale rozdelím napr. potraviny na obedy žiakov v rámci hlavnej činnosti a pre dôchodcov, teraz už v rámci podnikania, keď sa zásoby nakupujú na sklad spolu, spolu sa normujú.
Je ľahké niečo vymyslieť napr. na obecnom zastupiteľstve ale čo potom chúďa účtovníčka /v tomto prípade ja/ a tak isto aj riaditeľka jedálne. Teraz „Baba, raď!“
Dávam „do pľacu“ túto tému a prijmem všetky rady. Možno že to pomôže aj niekomu inému, Ak máte niekto podobný problém, ozvite sa. Pekný deň.