Zavrieť

Porady

Živnosť, neplatca DPH a ubytovanie cez Airbnb

Zdravím, už dlhšie sa snažím zistiť pár veci ohľadom podnikania no k ničomu som sa nedostal tak Vás skúsim poprosiť o radu tu.
Chystám sa otvárať živnosť na maliarske práce s tým, že nechcem byt platca DPH a chcem si uplatňovať paušálne výdavky, pre ďalší príjem by som chcel poskytovať krátkodobé ubytovanie cez portál Airbnb bez služieb (bez stravy, upratovania atď. a teda čisto prenajímanie samostatného objektu).
Zaujíma ma či môžem obe tieto činnosti robiť v rámci toho, že nebudem neplatca DPH.
Ďalej by som sa chcel spýtať či môžem mat popri živnosti na maliarske práce a poskytovaní ubytovania aj dohodu o vykonaní práce s úplne inou pracovnou náplňou a či to obnáša niečo navyše (
Čo sa týka podnikania som úplný začiatočník a teda viem len veci, ktoré pravidelne študujem na stránkach ako je podnikajte.sk a podobne čiže budem veľmi vďačný za každú radu ohľadom vyššie spomenutého a aj samotného podnikania.
Vopred Vám ďakujem za pomoc.
veronikasad Aky ročný prijem predpokladas z oboch činnosti? Na ubytovanie budes mať živnosť, alebo prenajimat budes ako sukromna osoba?
Rico Salvatore Ťažko povedať, ale nemám veľké oči maliarske práce prvý rok vidím max do 10 000 € a príjem z ubytovania tak max do 5000€ a prenajímať chcem určite ako súkromná osoba, ak mi teda neodporúčate niečo iné. Vďaka
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!