Zavrieť

Porady

Mám nárok na bolestné zo školského úrazu?

Zdravím, má škola povinnosť vyplatiť mi bolestné ak sa úraz stal na školskej akcii? Vykrúcajú sa s tým, že oni nezodpovedajú za chodník mesta (šli sme všetci v rámci školy pod dozorom učiteľky na konferencie). Chcem to riešiť ďalej s čím nemám problém, iba potrebujem vedieť či ten jeden argument má právne zázemie, prípadne na základe akej vyhlášky/zákona si to bolestné môžem nárokovať ja. Škola má úrazové poistenie, ale z toho mi vyplatili 40€, hoci mám bolestné stanovené na 115 bodov a to mi odmietajú vyplatiť pretože bolestné nie je v poistnej zmluve.
veronikasad Máš vystavenu PN? Či ide o študenta?
skolskyuraz Som študent, v čase úrazu som mal 17 rokov
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    5 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    skolskyuraz Ďakujem za zdroj.

    "Škola je povinná na základe písomnej žiadosti zákonného zástupcu zraneného žiaka za úraz odškodniť. Odškodnenie je vlastne úhrada bolestného. Okrem bolestného sa odškodňuje prípadná vecná škoda, ktorá žiakovi vznikne pri školskom úraze."

    Vedeli by ste mi možno odcitovať ktorý zákon/vyhláška toto upravuje? Našiel som iba interné smernice zriaďovateľov škôl, pričom by som mal spomenúť že moja škola je Súkromná a neviem sa dopátrať k tejto smernici tak či tak.
    red john Metodické usmernenie č. 24/2006-R
    z 28. novembra 2006