Zavrieť

Porady

Záruka a reklamačný protokol po výmene tovaru

Reklamoval som cyklotrenažér, ktorý mi v rámci 30 dňovej lehoty neopravili. Na základe toho som požadoval výmenu za nový kus - poslali mi nový, ale doteraz mi nedodali reklamačný protokol ani iný doklad k reklamácii. Výmena tovaru prebehla necelý rok po zakúpení. Záruka na trenažér je 3 roky. Keďže nemám žiadne potvrdenie o tom, že mi bol vymenený trenažér za nový kus, prichádzam o záruku a predajca si tvrdí len to svoje.

Na moje dotazy ohľadom novej záruky na nový stroj (telefonicky aj mailom) mi odpovedali:
Dobrý deň X ,ako doklad a zároveň záručný list slúži vaša objednávka/faktúra a hlavne doklad o zaplatení.
Záruka vám stále platí od dátumu doručenia objednávky.
Prepravný list tým ,že vám bol nový stroj doručený a zároveň starý stroj vám vyzdvihovali by ste mali mať od spoločnosti DHL prepravný list ako doklad.

Problém je, že jediný doklad (objednávka/faktúra) mám na starý trenažér (ten mi vymenili) a na nový nemám nič. Tým pádom som ochudobnený o cca 1 rok záruky.

Ako dokážem prinútiť predajcu, aby mi vystavil reklamačný protokol s popisom, že bol vymenený trenažér za nový kus s novou zárukou? Na maily, kde som jasne odkazoval na zákon (citácia), kde sa jasne píše, že je povinný vystaviť reklamačný protokol, nereaguje. Samozrejme som kontaktoval aj SOI s podnetom na prešetrenie (ale povedali mi, že oni to prešetria, pravdepodobne dajú pokutu, ale nemajú právomoc na prinútenie predajcu tento doklad vystaviť).

Ako mám ďalej postupovať? Na koho sa obrátiť?

PS: mám taký pocit, že síce zákony sú, aj "chránia" spotrebiteľa, ale to je tak všetko. Zo zákonov si všetci robia trhací kalendár a spotrebiteľ nič nezmôže...
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!

    Záruka a reklamačný protokol po výmene tovaru

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.