Vianocka Prosím, stretli ste sa už s takýmto problémom?
Na základe prevodu obchodných podielov prešla s.r.o.-čka "do rúk" nových majiteľov. S.r.o. vznikla 11.03.2005, prevod obch. podielov sa uskutočnil na základe Zmluvy 14.12.2006. Noví majitelia ma poverili vedením účtovníctva.
Fajn, myslím si, mám novú firmu, ale ako som začala študovať všetky účtovné dokumenty a prezerať daňové priznanie a výkazy, ostala som v nemom úžase:
1) pôvodní majitelia podali nulové daňové priznanie - kde sa stratili ziraďovacie výdavky?
2) v súvahe Aktíva = 0
Pasíva = 200 (tis.)
3) v Spoločenskej zmluve z 15.12.2005 je uvedené, že spoločnosť vytvorila rez.fond vo výške 5% ZI pri svojom vzniku, ktorý bude uložený na viazanom osobitnom účte v peňažnom ústave - o takomto počine nie je vôbec účtované, účet v banke (žiaden) nebol zriadený. V súvahe teda o RF nie je žiaden údaj.
4) v Poznámkach nie sú vyplnené žiadne číslené údaje, čo nekorešponduje ani len s tými hlúposťami, ktoré sú v Súvahe.
Prosím, ako mám účtovne vyriešiť tieto problémy, okrem toho že zistené skutočnosti oznámim súčasnému konateľovi.
Ak je to možné, tak SÚRNE. Ďakujem.
No nestretli, ale čo už?
osobne by som si v softe ja podľa dostupných informácií "založila spoločnosť/, to znamená, keď nič iné, tak vloženie tých 200 tis. do pokladne. Zriadovacie výdavky/ak nie sú doklady/ by som, teda konatelia, musia oželieť, RF by som vyvtorila ako pohľadávku voči spoločníkom a konateľ musí rozhodnúť, či vytvorí nový účet, alebo čo s tým, no a dala by som do poriadku rok 2006. To je také prvé čo ma napadlo.
P.s. naučila som sa v tejto práci, že takmer nikdy z nich nič nevyrieši za mňa a konatelia budú určite očakávať, aby si to vyriešila Ty za nich...: