Mám nasledovnú - úžasnú situáciu, ktorú by som mala v priebehu dneška vyriešiť.
Účtujem firmu - nazvime ju AB, ktorá si od dodávateľa XY objednala tovar. Tovar došiel s faktúrou 21.7.06, úhrada prebehla 7.8.06. Faktúra bola na strane AB riadne zaúčtovaná, evidovaná v DPH. Následne si AB doobjednala ďalší tovar, kde ale XY urobil chybu - namiesto toho, aby vystavil novú faktúru, prerobil už uhradenú. Túto novú sa ale neobťažoval dodať AB. Aby to nebolo až také jednoduché, omylom tam doúčtoval objednaný tovar 2x. Teraz má audit, na základe ktorého zistil uvedené skutočnosti. AB sa nebráni úhrade tovaru, ktorý objednal, avšak nie v tej sume, ktorá bola na faktúre. V neposlednom rade - faktúru dodali v 02/2007 so zdaniteľným plnením 7/2006 - nárok na odpočet už nemá a AB nechce prísť o DPH.
XY má neschopnú účtovníčku, ktorá daný problém nerieši/la. Neviem, na akom softe firma pracuje, ale robí mesačné uzávierky, čiže sa nevie vrátiť do predchádzajúcich zd. období. XY ale daň z chybnej faktúry riadne odviedla. Dobropis však nemá na čo urobiť, lebo AB vyššiu - chybnú faktúru vôbec neeviduje.
Takže mi nastolili problém - vyriešiť situáciu k spokojnosti oboch strán.
Napadali ma riešenia cez zálohové faktúry - lenže XY odviedla daň z 88tis., AB uplatnila len z 29tis. A tým, že sa XY nevie vrátiť späť - problém...
Ďalšie riešenie ma napadlo - dodatočné DP na strane XY, ale neviem, či sa tomu nebude brániť, keďže ide o dcérsku spoločnosť. Zrejme si nechce vyrábať problém.
Ja viem, že riešiť by mal situáciu on - ale keď tak pekne prosil v telefóne...
Nenapadá vás ešte nejaké riešenie?
Ďakujem za každý nápad...