Zavrieť

Porady

SVB - poradíte ?

Máme založené SVB od r. 1997, vystriedali sa 3 predsedovia spoločenstva, ale vzťahy v poslednom roku sa vyostrili do tej miery, že na poslednom zhromaždení vlastníkov sa 4 členovia dozornej rady vzdali funkcie, zostal iba predseda. Predsedkyňa spoločenstva neudržala pozornosť prítomných a zhromaždenie bolo ukončené. Nakoľko mi ako dlhoročnej majiteľke záleží
nielen na dobrých medziľudských vzťahoch ale i na tom aby spoločenstvo fungovalo ďalej s lepšími výsledkami.
Chcem preto poradiť v niekoľkých otázkach :
- v prvom rade je potrebné vyriešiť odstúpenie členiek rady, malo to
odsúhlasiť spoločenstvo ? AKO ? Keď sa celé zhromaždenie rozišlo ?
Kto má, obrazne povedané, urobiť poriadok ?

- do fondu opráv prispievame podľa 10 000-cin
ALE !
niektorí majitelia bytov zabrali určité časti zo spoločných
priestorov (časť pavlače, svetlík) čím si rozšírili plochu bytu.
OTÁZKA ?
Mohli tak urobiť bez súhlasu spoluvlastníkov a následného prerátania
10 000-cin?
Nepotrebovali súhlas Stavebného úradu ako hovorí Zákon č. 50/1976
a následné vyhlášky a tiež súhlas Pamiatkového úradu nakoľko náš
dom je kultúrnou pamiatkou ?

- Ďalším problémom, na riešenie ktorého som doteraz nenašla právnu či inú
odpoveď.
Jeden majiteľ si prenajal ďalší byt, v ktorom podniká. Klientela, ktorá
navštevuje firmu sa dá denne odhadom počítať i na desiatky. Použitie
vchodovej brány, ktorá je na el. čip i osvetlenie, ktoré sa spustí pri
vstupe do vstupu, je využívané nepomerne viac ako bežnými majiteľmi,
ALE do fondu opráv a služieb platí iba 3 osobomesiace. Je preto otázkou
či ostatní spolumajitelia nie sú diskriminovaní a finančne znevýhodnení ?
Ako sa postupuje v prípade podnikateľských aktivít v obytných domoch,
aké je právne ošetrenie tak podnikateľa ale i Spoločenstva a v nepo-
slednom rade aké sú finančné dôsledky či dopady.

Iste sa časom nájdu i iné otázky, ktoré budeme musieť riešiť, ale
vyššie uvedené je pre nás momentálne prioritné, preto Vás chcem požiadať
(ak je to možné) o konkrétne odpovede, príp. nasmerovanie na platnú
legislatívu. Za porozumenie vďaka, zdraví
Jarunka
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    svojar je offline (nepripojený) svojar

    svojar
    Odpišem zatiaľ iba na jednu časť - Pokiaľ sa byt využíva na podnikanie muselo dôjsť k zmene charakteru užívania, teda z bytu napr. na kancelárske priestory. Keď k tomu nedošlo takýto priestor sa k uvedeným účelom, iným ako bývanie, využíva protiprávne. Treba to nahlásiť miestnemu úradu, však aj daň z nehnuteľnosti sa za priestory k podnikaniu platí oveľa vyššia ako za byt.
    Napr. sa musí ohlásiť, že v byte je jedna miestnosť využívaná na podnikanie a platí sa za inakšie ako za ostatné.

    Adam xx je offline (nepripojený) Adam xx

    Adam xx
    Jarunka Pozri príspevok
    - Ďalším problémom, na riešenie ktorého som doteraz nenašla právnu či inú
    odpoveď.
    Jeden majiteľ si prenajal ďalší byt, v ktorom podniká. Klientela, ktorá
    navštevuje firmu sa dá denne odhadom počítať i na desiatky. Použitie
    vchodovej brány, ktorá je na el. čip i osvetlenie, ktoré sa spustí pri
    vstupe do vstupu, je využívané nepomerne viac ako bežnými majiteľmi,
    ALE do fondu opráv a služieb platí iba 3 osobomesiace. Je preto otázkou
    či ostatní spolumajitelia nie sú diskriminovaní a finančne znevýhodnení ?
    Ako sa postupuje v prípade podnikateľských aktivít v obytných domoch,
    aké je právne ošetrenie tak podnikateľa ale i Spoločenstva a v nepo-
    slednom rade aké sú finančné dôsledky či dopady.

    Jarunka
    V zákone 367/2004 Z.z. ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 182/1993 Z.z. o vlastníctve bytov .... atď. § 7b ods.(2) ... "Pri rozúčtovaní je spoločenstvo povinné zohľadniť mieru využívania spoločných častí a spoločných zariadení domu vlastníkmi bytov a NP v dome". Rovnakým spôsobom je spoločenstvo povinné postupovať pri rozhodovaní o výške preddavkov do fondu prevádzky, údržby a opráv.
    Odhliadnuc od skutočnosti, že byt je využívaný na podnikanie, čo má ešte iné právne dopady, právne je to ošetrené ako vymenovaná (taxatívna) povinnosť spoločenstva. Takže je to v rukách spoločenstva a zhromaždenia, kde sa tieto veci dohodnú a odsúhlasia.

    Ak to spoločenstvo ovšem funguje tak ako to popisuješ, a ak sa nenájde dostatok ľudí, pre zachovanie jeho funkčnosti, tak je zrelé na zrušenie.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.