Chcela by som sa poradiť, možno už niekto z poraďákov mal podobnú skúsenosť. Pre mňa je to veľká škola a hlavne veľké ponaučenie. Teraz už viem, že všetko mám mať na papieri a zmluvne podchytené.
Zhruba zhrniem môj problém:
Vo februári 2006 ma oslovili z firmy, kde som pred mojim podnikaním pracovala a boli s mojou prácou spokojní, nakoľko prešla aj daňovou kontrolou a kontrolou poisťovní, aby som im externe robila účtovníctvo. Problematiku som dokonale poznala, nakoľko som predtým bola na všetku prácu sama. Teraz tam mali účtovníčku, ktorá mala pripraviť doklady na zaúčtovanie, vystavovať a sledovať úhrady faktúr, spracovávať sklady. Zároveń ma požiadali, aby som dokončila rok 2005, pretože účtovníčka ktorá tam pracovala predomnou, jednoducho ušla. Údajne bolo treba doúčtovať len december, ale po zhliadnutí dokladov som zistila, že za celý rok nemali zúčtované okrem pokladne takmer nič, a to čo aj mali, tak bolo zaúčtované chybne. Tak som s "ústne dohodla s majiteľom" že kompletne rok 2005 preúčtujem a výsledok odsúhlasila audítorka. V roku 2006 som teda súbežne robila dva roky, chodila som cez víkendy, po večeroch, čoho svedkom je aj ich zamestanankyňa, ktorá tam bola so mnou a pomáhala mi. Po predložení faktúry za spracovanie roku 2005 ju majiteľ neakceptoval. Musím podotknúť, že v súčasnej dobe som po výpovedi ich kmeňovej účtovníčky ukončila spoluprácu, nakoľko vo februári keď bolo najviac práce s daň. priznaním nechali odísť účtovníčku. Boli z mojej strany upozornení, že nemám predložené sklady a inventarizácie záväzkov a pohľadávok, no napriek tomu čakali, že všetko zoberiem na svoje plecia ja a za rovnakú cenu. Rok 2006 mi vyplácali priebežne počas roka a vraj suma ktorú mi platili bola väčšia ako práca ktorú som odviedla, hodi sme sa na sume a objeme práce vopred dohodli. Len pre upresnenie uvádzam, že firma je mesačným platcom DPH, má 15 zamestnancov, štyri sklady počnúc MTZ - nedokončená výroba - sklad hotových výrobkov - sklad maloobchodná predajňa. Okrem toho úvery, leasingy, motorové vozidlá, ide o výrobný podnik a za uvedené účtovníctvo platili 8.000,- Sk mesačne. Moju faktúru za preúčtovanie roku 2005 neakceptujú, nakoľko som vraj dostávala dosť. Neviem ako postupovať. Zmluvu ktorú som im predložila doteraz nie je podpísaná. Všetko je žiaľ na báze ústnej dohody. Vie mi niekto poradiť ako postupovať?
Naposledy upravil EkoMax : 21.06.07 at 04:59