Zavrieť

Porady

Čo hovoríte na nový zákon na ochranu spotrebiteľa

Od 1.7.2007 platí nový zak.na ochr.spotrebiteľa. Postrehli Ste ???

Také 3 podstatné novinky pre obchodníkov

- predavačka musí mať uniformu, alebo označenie štítkom že je predavač
- v predajni musí vysieť reklamačný poriadok
- ak je niečo nepredajné, alebo predané musí byť uvedené do kedy

Tinki
Usporiadat
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

Vraciam sa k tomuto úžastnému zákonu, ktorý považujem za diskriminačný.

Predávajúci je chúďa proti prefíkanému spotrebitelovi, kt. má vždy v zmysle tohto úžasného zákona pravdu.

Predávajúci NEZABUDNITE NA SKUTOČNOSTI:
- riaďte sa pekným českým príslovím: "Co je psáno, to je dáno"
- nikdy neurobte spotrebiteľovi dobre v tom zmysle, že mu iba zatelefonujete, reklamácia je vybavená, prídte si po tovar....,samozrejme, že Vám vyhovieme, vymeníme, opravíme. Všetko zašlite doporučene, odložiť podacie lístky
- nikdy nepreposielajte vyjadrenie sa k reklamácii v cudzom mene, teda v mene spoločnosti, ktorá Vám tovar zaslala. Musí fungovať spätná väzba, vy si to napíšte vo vlastnom mene, dátumy, bacha
- nikdy sa nedohodnite so spotrebitelom telef, že to prídete vymeniť, opraviť v daný deň. Bude sa Vám doba predlžovať, pretože spotrebitel dnes, ani zajtra nemá čas, ale až o týždeň (po 30 dňovej lehote), pošlite doporučene, že dôjde k výmene dňa xy. Ak nemá spotrebitel čas, všetko treba dokazovať písomne
- nikdy nepíšte jednoducho vo vyjadrení sa k reklamácii, že bola zamietnutá, lebo ....., ale napíšte pravdu, prečo je to tak, čo ste zistili, prešetrili, napíšte i to ako bolo s tovarom, výrobkom zaobchádzané, vyjadrite sa ak si myslíte, že je špinďúr, že neošetruje, nedodržiava.... Vybaviť musíte do 30 dni.
- nikdy neverte milému zákazníkovi, za Vaše dobré slovo, dostanete tak po hrbe, že sa z toho dlho nespamätáte
- vždy píšte dátumy, nikdy na ne nezabúdajte
- vždy píšte poradové číslo reklamácie
- všetko len písomne, písomne, písomne, písomne, písomne, lebo sa nespamätáte, keď Vám spotrebiteľ urobí , , pretože si vymení tovar pred uplynutím lehoty za nový, potom tento vymenený opäť po uplynutí lehoty vymení za nový, a má vždy nové, novučičké nové, pretože je dobrý (kopla by som ....)
- ak si naschvál poškodzuje vlastné veci, verte tomu, že ide o poškodzovanie a je to trestné ....

Kým človek neskúsi, tak neverí, čo sú niektorí ludia za ......, nebudem urážať zvieratká, lebo si to nezaslúžia
1 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Ďaľšia "úžasná zmena" ktorú nám chystajú, čo sa týka ochrany spotrebiteľa.

http://ekonomika.sme.sk/clanok_tlac.asp?cl=6090034
Naposledy upravil VladoaKatka : 10.10.11 at 09:34
1 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

TinkiDinki Pozri príspevok
Od 1.7.2007 platí nový zak.na ochr.spotrebiteľa. Postrehli Ste ???

Také 3 podstatné novinky pre obchodníkov

- predavačka musí mať uniformu, alebo označenie štítkom že je predavač
- v predajni musí vysieť reklamačný poriadok
- ak je niečo nepredajné, alebo predané musí byť uvedené do kedy

Tinki
Môžem poprosiť link na úplné znenie?
0 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

žeby toto?
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

ermon Pozri príspevok
žeby toto?
Presne... Ďakujem Ti veľmi pekne.
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
A ktoré sú to §§ ? (to aby som nemusel celé čítať)
0 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

...zisťujeme... čítame...
0 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

§ 15 odstavec 3 sú označení alebo uniformovaní predavači..
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
Tú snahu pomôcť blížnemu som musel oceniť.
0 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

§ 18 ost. 1 je reklamačný poriadok na viditeľnom mieste
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

Keď je niečo nové, zaujímajú ma tie pokutičky, kt. tam vždy rypnú, tie sú neskutočné, a zase sa bude len platiť, platiť, platiť, aby sa mala z ččoho vyplácať ..... (nevyjadrujem sa....)

§ 23
Priestupky
(1) Priestupku sa dopustí ten, kto poškodí práva
spotrebiteľa, tým, že poruší tento zákon alebo osobitné
predpisy na ochranu spotrebiteľa.26)
(2) Za priestupok podľa odseku 1 možno uložiť pokutu
do 10 000 Sk.
(3) Na priestupky a ich prejednávanie sa vzťahuje
všeobecný predpis o priestupkoch.27)
(4) Výnosy pokút uložených za priestupky obcou sú
príjmom rozpočtu obce.
§ 24
Sankcie
(1) Za porušenie povinností ustanovených týmto zákonom
alebo právnymi aktmi Európskych spoločenstiev
v oblasti ochrany spotrebiteľa28) uloží orgán dozoru
výrobcovi, predávajúcemu, dovozcovi alebo
dodávateľovi alebo osobe uvedenej v § 26 pokutu do
2 000 000 Sk; za opakované porušenie povinnosti počas
12 mesiacov uloží pokutu do 5 000 000 Sk.
(2) Orgán dozoru uloží výrobcovi, predávajúcemu,
dovozcovi, dodávateľovi alebo osobe uvedenej v § 26,
ktorá vyrobila, predala, doviezla alebo dodala výrobok,
ktorého vada spôsobila ujmu na živote alebo zdraví, pokutu
do 10 000 000 Sk. Rovnakú pokutu uloží tomu,
kto takú ujmu spôsobil vadným poskytnutím služby.
Pokutu nemožno uložiť osobe, ktorá preukáže, že ujme
nemohla zabrániť ani pri vynaložení všetkého úsilia,
ktoré od nej bolo možné požadovať.

Keď vidím tie sumičky, srdiečko mi puká, kde na to chodia....
0 0
petak stefan petak stefan

petak stefan je offline (nepripojený) petak stefan

Akurát včera sme mali v reštike kontrolu Slovenskú obchodnú inšpekciu, A samozrejme zamestnanci nemali označenie a ani nemáme reklamačný poriadok. Neviete mi poradiť nejaký reklamačný poriadok pre reštaurácie?
0 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

ja osobne nie.... ale pre predajňu by sa mi tiež hodil ...
0 0
TinkiDinki TinkiDinki

TinkiDinki je offline (nepripojený) TinkiDinki

ekopo Pozri príspevok
A ktoré sú to §§ ? (to aby som nemusel celé čítať)
Já by som ti to odporúčal celé prečítať. Stojí to už len za tie pokuty.
Je to taká škola podnikania - predávania a správania.
Len neviem prečo je takéto správanie nariadené zákonom.
Veď nech sa konkurencia učí na svojích chybách, že ku kreténom zákazníci nechodia.
Kedy potom hovoríme o riziku podnikania? Keď je všetko prikázané a zakázané.
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
TinkiDinki Pozri príspevok
Já by som ti to odporúčal celé prečítať. Stojí to už len za tie pokuty.
Je to taká škola podnikania - predávania a správania.
Len neviem prečo je takéto správanie nariadené zákonom.
Veď nech sa konkurencia učí na svojích chybách, že ku kreténom zákazníci nechodia.
Kedy potom hovoríme o riziku podnikania? Keď je všetko prikázané a zakázané.
Musím napísať, že som s týmto zákonom oboznámený. Ale vzhľadom na moje profesné zameranie nepokladám za zvlášť potrebné, aby som poznal presné paragrafové znenie, resp. aby som sa v ňom rýcho zorientoval, nakoľko sa len v malej časti vzťahuje na podnikanie, ktoré prevádzkujem. Nie som obchodník s tovarom, a na toto je tento zákon z podstatne väčšej časti zameraný. Pre mňa sú na prvom mieste zákony, ktoré zase nehovoria nič obchodníkom a pritom sú pre nich možno podstatnejšie ako pre mňa zákon o ochrane spotrebitela. Využívam ho ako spotrebiteľ, keď si idem vymeniť napr. vadnú obuv. Súhlasím s názorom, že niektoré §§ sú v zákone pritiahnuté za vlasy a hraničia zo šikanovaním obchodníka. Na druhej strane aj spotrebiteľ musí byť chránený, ale možno nástroje by mali byť iné. A čo s arogantným kupujúcim, ktorý nepozná kodex slušného správania? Dostane on pokutu?
0 0
harlem harlem

harlem je offline (nepripojený) harlem

Vážení, radím vám prečítať si stať kde sa hovorí, že v prípade reklamácie sa predajca musí vyjadriť do 3 dní a v prípade, že neuzná reklamáciu ako oprávnenú, tak na vlastné náklady musí poslať tovar na posúdenie oprávnenej osobe (certifikovanej skúšobni, expertovi...), ktorá sa vyjadrí kto má pravdu. Nedočítal som sa kto zaplatí skúšobni za jej výkon ani to, čo s nákladmi na prepravu ak reklamácia je neoprávnená. Vie to niekto?
0 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

ja som to už harlem včera čítala, ale nemôžem tomu uveriť... tak som si to nechala uležať.... hovoríš, že je to naozaj tak?
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

Zarazilo to aj mňa. Ale je to také pritiahnuté za vlasy, že som zostala v šoku...
0 0
Ivi1974 Ivi1974

Ivi1974 je offline (nepripojený) Ivi1974

Mala by som jednu otázku.
Minulý mesiac sem si dali vytlačiť nové cenníky aj reklamné materiály. Všade máme uvedené ceny bez dph. Ale cenník obsahuje aj jednu vetu, že ceny sú uvedené bez dph.
Máme vyhodiť všetky cenníky?
0 0
Danila Danila

Danila je offline (nepripojený) Danila

Poraďácky odpadlík:)))))
Ivi1974 Pozri príspevok
Mala by som jednu otázku.
Minulý mesiac sem si dali vytlačiť nové cenníky aj reklamné materiály. Všade máme uvedené ceny bez dph. Ale cenník obsahuje aj jednu vetu, že ceny sú uvedené bez dph.
Máme vyhodiť všetky cenníky?
Včera bolo neskoro. Uvádzanie ceny s DPH považujem za jeden z najzmyselnejších paragrafov tohoto zákona.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať