Zavrieť

Porady

doprava do 3,5 tuny

Prosím, potřebovala bych vědět, jak je to u mezinárodní dopravy - dodávka do 3,5 tuny, jestli řidič potřebuje tachograf, nebo musí vypisovat nějakou evidenci o přestávkách
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Stina je offline (nepripojený) Stina

    Stina
    Kontrolný úkon č. 702 - Rýchlomer, tachograf a počítadlo prejdenej vzdialenosti, metodiky z 28.8.1997 na vykonávanie pravidelných kontrol technického stavu vozidiel uverejnený v Spravodajcovi MDPT SR č. 4 z 30.09.1997 a novelizovaný v Spravodajcovi MDPT SR č. 1 z 31.01.1999 sa nahrádza v plnom rozsahu novým textom
    Predpísané podmienky 1. Každé motorové vozidlo, ktorého najvyššia konštrukčná rýchlosť je väčšia ako 50 km.h-1, ktoré nemá tachograf s ukazovateľom rýchlosti, musí byť v zornom poli vodiča vybavené rýchlomerom s počítadlom prejdenej vzdialenosti. Motorové vozidlá vyrobené alebo dovezené po 1.1.1985 musia plniť z tohoto hľadiska podmienky

    podľa osobitných predpisov1). 2. Motorové vozidlo kategórie M2 a M3 triedy III a vozidlo kategórie N2 a N3 evidované po 30.4.1997 musí byť vybavené tachografom, ktorý musí spĺňať podmienky ustanovené osobitným predpisom2). Táto povinnosť sa vzťahuje aj na motorové vozidlo týchto kategórií v medzinárodnej cestnej doprave a motorové vozidlo kategórie N1

    s prípojným vozidlom, ak celková hmotnosť súpravy prevyšuje 3,5 t. Motorové vozidlo kategórie M2 a M3 triedy III a motorové vozidlo kategórie N2 a N3, ktoré bolo uvedené do prevádzky pred 30.4.1997 musí byť týmto zariadením dodatočne vybavené do 30.6.1998. 3. Motorové vozidlo kategórie M2 a M3 triedy III a vozidlo kategórie N2 a N3, ktoré boli prvýkrát prihlásené

    do evidencie pred 1.1.1990, musia byť vybavené tachografom avšak tento nemusí spĺňať podmienky ustanovené osobitným predpisom2). Pod prvým prihlásením vozidla do evidencie sa rozumie dátum prvého pridelenia evidenčného čísla (údaj uvedený v technickom preukaze motorového vozidla). Pokiaľ motorové vozidlo kategórie M2 a M3 triedy III a vozidlo kategórie N2 a N3 prvýkrát prihlásené do evidencie pred 1.1.1990 je vybavené

    tachografom, ktorý spĺňa podmienky ustanovené osobitným predpisom2), podlieha podľa zákona č. 142/2000 Z.z. o metrológii a o zmene a doplnení niektorých zákonov overeniu. 4. Ak nie je možné určiť dátum prvej evidencie vozidla, resp. ak dátum pridelenia evidenčného čísla na území SR nezodpovedá prvej evidencii vozidla v ČSSR, ČSFR a nie je možné tento údaj zistiť, ale známy je rok výroby

    vozidla, za prvé prihlásenie vozidla do evidencie sa považuje rok výroby vozidla. 5. Povinné zabudovanie tachografov sa nevzťahuje na: a) vozidlo používané na prepravu tovarov, kde maximálna povolená hmotnosť vozidla, vrátane prívesu alebo návesu, nepresahuje 3,5 tony,

    b) vozidlo používané na prepravu cestujúcich, ktoré z dôvodu svojej konštrukcie a vybavenia nie je vhodné na prepravu viac než deviatich osôb vrátane vodiča a je určené na tento účel, c) vozidlo používané na prepravu cestujúcich pri pravidelnej doprave, keď trasa pokrytá príslušnou prepravou nepresahuje 50 km (trieda II),

    d) vozidlo s maximálnou povolenou rýchlosťou, ktorá nepresahuje 30 km.h-1, e) vozidlo, ktoré používa Armáda Slovenskej republiky, ministerstvo obrany, Policajný zbor, ministerstvo vnútra, colná stráž, Zbor väzenskej a justičnej stráže, Železničná polícia, obecná polícia, Slovenská informačná služba, Zbor ozbrojenej ochrany letísk, civilná ochrana, požiarna ochrana a ostatné zložky na zabezpečovanie verejného

    poriadku a vozidlo používané pod dohľadom týchto zložiek, f) vozidlo používané pri špeciálnych prácach súvisiacich s kanalizáciou, ochranou pred povodňami, s vodným a plynovým hospodárstvom a elektrickou energiou, s údržbou ciest a kontrolou, s odvozom smetí a upratovaním, telegrafnými a telefónnymi službami, s prepravou poštových zásielok, s rozhlasovým

    a televíznym vysielaním a zaisťovaním rozhlasových alebo televíznych vysielačov alebo prijímačov (týka sa vozidiel, ktorých držiteľom alebo prevádzkovateľom sú organizácie vykonávajúce uvedené činnosti), g) vozidlo používané v stave núdze alebo na záchranné práce,
    VIAC : http://www.porada.sk/t36931-tachograf.html

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.