Zavrieť

Porady

Účtovanie leasingu

začínajúci, snažiaci sa účtovník ...viac
Ahojte všetci,
mám zas nejakú kulehu, ktorú neviem sama vyriešiť tak prosím múdre hlavičky o pomoc.
Naša firma brala osob. auto. na leasing, ale v leasingovej zmluve sme napísaný ako nový dlžník, pretože predtým to splácala iná firma.
Splátkový kalendár nemám upravený pre našu firmu. Takže asi by som mala od obstarávacej ceny mala odpočítať mesiace, ktoré boli zaplatené pôvod. dlžníkom. Lebo inak mi to nebude sedieť
Účtovanie:
042/474 Obstaranie 373 813,-
022/042 Zaradenie 373 813,-
474/221 Splátka 8 192,-
562/474 úrok 2 959,-
568/474 poistenie 1 140,20
548/474 zaokrúhľovanie -0,20 ?????????????????
istina = 4 093,-
Je to takto správne
Naposledy upravil Dav : 28.06.10 at 10:02
Usporiadat
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

účtovníčka01 Pozri príspevok
Ahojte!
My sme kúpili osobné auto na lízing. Najprv nám prišla zálohová došlá faktúra o zvýšenej splátky, ktorú som zaúčtovala takto:
- bez dph 11 100,- 474/
- dph 2 220,- 343/
- spolu: 13 320,- /321A
Potom sme dostali vyúčtovaciu faktúru so sumou 33 300 EUR s dph, na ktorej bola záloha odpočítaná, teda k úhrade máme 19 980,- EUR s dph.
DPH budeme odpočítať mesačne podľa splátkového kalendára počas 48 mes.
Nemám s tým ešte skúsenosti a prosila by som o pomoc. Vyúčtovaciu faktúru ako by som musela zaúčtovať?
Ďakujem za odpoveď!
ZF neúčtujeme, (ak to nie je faktúra k prijatej platbe) účtujeme až faktúru za samotné dodanie. Dph si budeš nárokovať presne podľa splátkového kalendára.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
na vyúčtovacej faktúre mala byť záloha a k nej prislúchajúca DPH odpočítaná - to je správne.
zálohovú si účtovala, lebo bola vystavená na základe platby, takže 321 máš vyrovnanú - správne?
vyúčtovaciu zaúčtuješ na obstaranie 042/474 len si to skontroluj so splátkovým kalendárom. neviem, či tá vyúčtovacia faktúra je vôbec na vašu firmu vystavená, ja sa stretávam s tým, že je vystavená na LZ spoločnosť od predajcu a teda ty by si ju neúčtovala.
Spôsob účtovania LZ na základe splátkového kalendára máš uvedené v mnohých iných príspevkov, nie je to ťažké ked máš prax, ale ked nie, tak je to dosť obšírne na vysvetľovanie.............musíš preštudovať, čo je tu dostupné.
0 0
účtovníčka01 účtovníčka01

účtovníčka01 je offline (nepripojený) účtovníčka01

Ďakujem za odpoveď! Áno, účtovanie lízingu už som preštudovala, len tá faktúra my urobila ťažkosti. Je vystavená pre LZ spoločnosť a my sme na tom konečným príjemcom. Tak by som to ani nemusela zaúčtovať? Na splátkovom kalendári je uvedená obstarávacia cena 27 750 EUR, ktorá se súčtom prvej zvýšenej splátky a ostatných splátok istiny za 48 mesiacov. Táto cena bude aj vstupnou cenou pre daňové odpisy?
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
účtovníčka01 Pozri príspevok
Ďakujem za odpoveď! Áno, účtovanie lízingu už som preštudovala, len tá faktúra my urobila ťažkosti. Je vystavená pre LZ spoločnosť a my sme na tom konečným príjemcom. Tak by som to ani nemusela zaúčtovať? Na splátkovom kalendári je uvedená obstarávacia cena 27 750 EUR, ktorá se súčtom prvej zvýšenej splátky a ostatných splátok istiny za 48 mesiacov. Táto cena bude aj vstupnou cenou pre daňové odpisy?
presne, kedže odberateľom je LZ spoločnosť, tak ty o nej neúčtuješ, to je logické. Pre Teba je záväzný splátkový kalendár.
Účtuješ len istinu /bez úrokov a pod/, pripočítaš spracovateľský poplatok+ ZC=odkupnú cenu bez DPH.......042/474
zaradíš a odpisuješ. Ešte by tam mali ísť poplatky za prihlásenie na DI, prípadne iné súvisiace náklady.
0 0
účtovníčka01 účtovníčka01

účtovníčka01 je offline (nepripojený) účtovníčka01

Veľmi pekne ďakujem, veľa si mi pomohľa!
0 0
gina5 gina5

gina5 je offline (nepripojený) gina5

Ahojte!
V roku 2012 sme obstarali nákladný automobil za OC 41 000 € leasingom na 48 mesiacov. Do 41 000 € je už zahrnuté 1.zvýšená splátka a všetky istiny (48 mesačných splátok). Prvú zvýšenú splátku sme uhradili v 8/2012, a prvú mesačnú splátku z 48 sme uhradili v 9/2012. Podľa nového znenia zákona §26 ods.8, 9 a 10 od 01.03.2012 musíme odpisovať mesačne počas doby trvania prenájmu. Moja otázka znie: ročný odpis za rok 2012 vypočítam tak, že istinu, teda 41 000 € / 48 splátky x 4 mesiace (9-12/2012), alebo 41 000 € /49 x 5 mesiacov (9-12/2012 + prvá zvýšená splátka 8/2012), nakoľko podmienky na začatie odpisovania boli splnené v mesiaci 8/2012.
Ďakujem za pomoc!
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať