Zavrieť

Porady

Cestovné náhrady SZČO

Prosím Vás o radu. Som SZČO a pracujem ako obchodný zástupca. Na cesty používam vlastné auto, ktoré nieje zahrnuté v majetku firmy. Chcem si vypisovať cesťáky, ale neviem ako. Treba vypisovať každú cestu zvlášť, alebo na jeden cesťák môžem napísať viac ciest (za celý mesiac urobím cca 20 pracovných ciest). Akú mam dať cenu PHM ak na jednom cesťáku som spravil viac ciest a pritom som tankoval 3 krát, no a cena PHM je stále iná. Môže sa urobiť aritmetický priemer a priložiť bločky ? Čo sa týka stravného na ceste, niekde som čítal že si môžem zaúčtovať 80 Sk. Platí to len na cestách a musí to byť podložené bločkom, alebo je to náhrada stravného na každý pracovný deň. Ďakujem.

p.s. ak používam vlastné auto ktoré nieje zahrnuté v majetku firmy je potrebné zaplatiť cestnú daň?
Usporiadat
Evanka Evanka

Evanka je offline (nepripojený) Evanka

Ľuba
Keď mám v TP uvedené spotreba mesto, spotreba pri 90, kombinovaná - treba z toho počítať priemer, alebo to môžem dávať tou kominovanou ?
Je to udaj podla ES 93/116. Podla predpisu by si mala rozlisovat aj v CP. Myslim ale ze to tak striktne netreba dodrziavat. Ak su vsak cesty povacsine vykonavane v mestskej premavke, je to vyhodnejsie. Ja robim priemer. Ale mam to zadane normou EHK pre 90km 120km a mesto.
0 0
Ľuba Ľuba

Ľuba je offline (nepripojený) Ľuba

No veď ja tiež rozlišujem mesto a mimo mesto dávam tú, čo mám uvedenú v TP ako kombinovanú.
0 0
ppalii ppalii

ppalii je offline (nepripojený) ppalii

ako to je potom s nahradou stravneho pri pracovnej ceste? Ak ide na viacej dni, tak sa uctuje 188sk/den (nad 18hod) ?
0 0
Evanka Evanka

Evanka je offline (nepripojený) Evanka

ppalii
ako to je potom s nahradou stravneho pri pracovnej ceste? Ak ide na viacej dni, tak sa uctuje 188sk/den (nad 18hod) ?
Ano, mas pravdu, pri tuzemskej PC nad 18 hod je to tak. A do 18 hodin plati:
80,- Sk________5 az 12 hod
122,- Sk_______12 az18 hod
0 0
M0NIKA M0NIKA

M0NIKA je offline (nepripojený) M0NIKA