Zavrieť

Porady

Len jedna ERP a viac predajcov na rôznych miestach

Prosím, podeľte sa o Vaše skúsenosti s vyriešením tejto situácie:
SZČO nakupuje a predáva tovar. Nemá obchod, predáva formou pouličného a podomového predaja. Striedavo mu krátkodobo pomáhajú pri predaji známy na základe príkaznej zmluvy. Ak sa ich spolupráca osvedčí, chce im navrhnúť, aby si urobili živnosť. Títo ľudia predávajú jeho tovar, na rôznych miestach v SR, nepoužívajú ERP. Upozornila som ho, že nemôžu predávať tovar v jeho mene bez toho, aby nedali kupujúcemu doklad. Odmieta zaobstarať pre každého ERP z finančných dôvodov. Trvám na tom, aby to riešil aspoň cez paragony a večer podľa nich tržbu doplnil do ERP.
V prípade, že známi si chcú urobiť živnosť, budú predávať jeho tovar a on im bude platiť formou provízie z predaja:
1. treba živ. list a konkrétne na čo /sprostredkovanie predaja? /, alebo sa to
má riešiť iným spôsobom?
2. treba pre každého jeho zmluvného predajcu ERP?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    tetrisss je offline (nepripojený) tetrisss

    No, niekedy ani ja neviem... ...viac tetrisss
    Podla mna nie je mozne predavat na paragony a potom vecer to hadzat do pokladne, to sa mi teda nezda spravne, podla zakona by mal mat kazdy predajca, pokial berie hotovost, pokladnu. Myslim, ze aj ludia, ktori budu predavat jeho tovar bud budu jeho zamestnanci, alebo budu mat zivnost na predaj tovaru maloobchod vseobecne, pokial sa tyka specifickych komodit, tak priamo na konkretny druh.

    Jarka 1 je offline (nepripojený) Jarka 1

    Jarka 1
    Môj názor je, že každý , kto pre neho predáva musí mať jeho ERP, aspoň pokiaľ ide o ľudí na príkazné zmluvy. To on rozhodne odmieta s tým, že už sa stalo, že zmizli aj s knihami. Bojí sa, že mu pokladňu niekde speňažia ,alebo zneužijú jeho údaje. Už s tými parogonmi sa mu tiež nepáčilo. No tak som mu povedala, že jeho spôsob podnikania nesie riziko, ktoré si sám musí nejako ošetriť v zmluvách a daňový úrad to nezaujíma. Chce odo mňa vedieť ako to má riešiť, ako by zmenilo sitáciu, keby ďalej spolupracoval len s ľuďmi na živnosť. Lenže aj tí živnostníci by predávali jeho tovar a pre neho. Chce im vyplácať len provízie, tak potom akú RP by mali mať jeho /s jeho údajmi/, alebo svoju vlastnú? Ak by mali vlastnú, museli by tovar od neho nakupovať, viesť sklad, predávať pod svojim menom. Toto tiež odmieta, lebo vraj to mu potom nikto predávať nebude. Navyše sa tearz stane platcom DPH. Povedzte prosím, ako by ste to vyriešili tak, aby bolo všetko v rámci zákona.

    Jarka 1 je offline (nepripojený) Jarka 1

    Jarka 1
    Po vzájomnej spolupráci s klientom, preštudovaní vyhlášky o ERP a živnostenského zákona, po zistení situácie u podobných predajcov v Bratislave sme zatiaľ dospeli k tomuto riešeniu:
    - ráno SZČO vytlačí z ERP doklady o príjme za tovar v predpokladanej sume tržby / má asi 5 druhov tovaru / na základe predbežného záujmu kupujúcich zisteného deň vopred
    - večer urobí storno predaja v prípade nepredaného tovaru, ak zákazník tovar nepreberie
    Takto rieši situáciu predajca v Bratislave a súhlasili s tým po vzájomnej konzultácii aj na DÚ. Aspoň to tvrdí môjmu klientovi. Vychádzajú z toho, že nikde vo vyhláške o ERP sa nehovorí o čase, iba o dni. Dopredu vytlačené bloky z ERP ráno dá svojim predajcom.

    V prípade, že predajca prejde na spoluprácu tak, že si zriadi živnostenský list vychádzam z § 33a živnost. zákona. Dúfam, že sa nemýlim a v tomto prípade môže vykonávať živnosť v rozsahu § 34, teda aj sprostredkovanie predaja tovaru.
    Prosím, vyjadrite svoj názor. Stále mám pocit, že to ešte nie je dokonalé riešenie.

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    dokonalé riešenie to nie je, ale ak to porovnám s predajcami parkovacích kariet v BA, robia to presne tak. Predajú karty a na vyžiadanie daju doklad z ERP na príslušnú sumu.
    ................
    A k druhej časti otázky, predajca s ŽL môže predávať na základe komisionárskej zmluvy, to by bolo asi najčistejšie, ale zasa je tam problém, že je to ina SZČO a musel by mať svoju ERP.
    Ak bude mať v ŽL sprostredkovanie predaja tovaru, bude mať z predaja províziu a bude teda postupovať tak ako v období bez ŽL, čo nie je šťastná kombinácia.

    tetrisss je offline (nepripojený) tetrisss

    No, niekedy ani ja neviem... ...viac tetrisss
    Tento sposob je asi praktizovany v takomto pripade, pretoze ho pouzivaju aj firmy, ktore ponukaju napr. kozmetiku, takze tiez by som sa k tomu priklanala. Pokial nebude DU robit problemy za stornom, tak asi je to schodna cesta. Co sa tyka odmeny, asi by mali byt tito ludia nejakym sposobom jeho zamestnaci, si myslim.
    Monika Kováčová
    Predaj cez erp formou vopred vytlačených bločkov určite nie je správny rovnako ako storno urobené na základe nepredaného tovaru. Tu by som klientovi navrhla vypísať faktúru a PPD: vznik a úhrada pohľadávky.

    Jarka 1 je offline (nepripojený) Jarka 1

    Jarka 1
    Predáva knihy a CD. To by bolo kvantum dokladov a ľudia, ktorí pre neho pracujú sa striedajú. Podľa informácií sú to ľudia, ktorí faktúru v živote takmer ani nevideli. Neprichádza do úvahy, aby vystavovali fa a PPD.

    Len jedna ERP a viac predajcov na rôznych miestach

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.