Zavrieť

Porady

zánik pohľadávky v JU

V postupoch JU je od 1.1.2008
§ 14
Pohľadávky a záväzky

(2) Pri odpise pohľadávky pri trvalom upustení od jej vymáhania sa účtuje zánik pohľadávky v knihe pohľadávok a v rámci uzávierkových účtovných operácií podľa § 4 ods. 6 písm. d) tretieho bodu v tom účtovnom období, v ktorom účtovná jednotka o upustení od jej vymáhania rozhodla. Ak v budúcnosti dôjde k úhrade už odpísanej pohľadávky, účtuje sa príjem podľa § 4 ods. 6 písm. f).

Niekomu to určite pomôže , ale až od 1.1.2008

Ak sa mýlim opravte ma
Usporiadat
jued jued

jued je offline (nepripojený) jued

Ak mám vytlačené z Obchodného vestníka uznesenie Krajského súdu, že pre nedostatok majetku sa návrh na vyhlásenie konkurzu zamieta, môžem odpísať túto pohľadávku do PNZD ?
0 0
siskovag siskovag

siskovag je offline (nepripojený) siskovag

Dobrý deň,
už dlhšie študujem túto tému a priznám sa, že nemám v nej dosť jasno. Chcem si to preto overiť ešte raz. Prosím poradťe mi!!!

Naša firma, vedie JÚ, má pohľadávky celkovo od roku 1994. Teraz by ich postupne chceli odpísať. Ich hodnota spolu je však veľmi vysoká, niečo okolo 90 tis. EUR. Sú to všetko pohľadávky nedobytné, prmlčané, niektoré riešené aj formou súdu.

Od roku 2008 je aj v JÚ možnosť odpísania, len ma zaujíma aké sú presné podmienky. Nie je mi celkom jasná otázka odpísania pohľadávok do 331,94 EUR. Tieto pohľadávky nezahŕňam do DZ? Ostatné musím zahrňúť v plnej výške aj s DPH? Ako to zapísať v DP?
Firma by ich chcela takto postupne zlikvidovať v priebehu rokov. Ďalej ma zaujímalo ako by to bolo v prípade, že by firma skončila činnosť. Musí celú sumu pohľadávok zdaniť??
Ďakujem moc za všetky príspevky. A prosím napíšte mi to polopatisticky. lebo z tých citovaných zákonov, som už úplny magor.
0 0
tibor1000 tibor1000

tibor1000 je offline (nepripojený) tibor1000

Zdravím. Prosím pri odpise pohladávky do sumy 331,94 eur postupujem tak-že cez uzávierkové účtovné operácie si zaúčtujem príjem neovplyvňujúci základ dane?