Zavrieť

Porady

Materiál alebo réžia?

Poprosila by som Vás o radu ,ak je to možné.Pokračujem v JÚ po koleg.,ktorá viedla účtovníctvo manuálne.Nákup krátkodobého majetku viedla v PD ako materiál,ktorý aj ako materiál uviedla na vo výkaze o MaZ.Já som začala účtovať v ALFE a tento materiál vediem ako réžiu,ktorú člením .Do výkazu o MZ ju teda nemôžem dať.Prosím Vás je môj postup správný? Vopred ďakujem.
Usporiadat
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Podľa môjho názoru je publikované "riešenie" zavádzajúce, jednostranné a bez opory v postupoch. V PÚ tiež neúčtujeme na sklad, ak sa tak rozhodneme a deklarujeme v smernici. Ale to neznamená že materiál na priamu spotrebu účtujeme na 548. Môj názor je, že neúčtovanie na sklad t.j. v pomocnej knihe zásob, nevylučuje účtovanie nákupu materiálu v druhovom členení výdavkov peňažného denníka (nevidím dokonca inú možnosť). Účtovanie do prevádzkovej réžie znižuje vypovedaciu schopnosť výkazu o príjmoch a výdavkoch a vylučuje "verný obraz účtovníctva".
7 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
No s Ing. Pecháčovou by sa o tom dalo polemizovať.
§11 ods.8 hovorí, že zásoby určené vnútorným predpisom sa neúčtujú v knihe zásob. (účinnosť od 1.1.2012)
Ale §11 ods(1) hovorí, že úhrada zásob sa účtuje ako tovar alebo ako materiál.


Navyše od 1.1.2013 vypadáva z členenia výdavkov prevádzková réžia, tovar aj materiál. Namiesto toho tam pribúdajú zásoby, služby a ostatné výdavky.

Zákonodarci zase niečo sprehľadnili.
6 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
Mila123 Pozri príspevok
kancelárske a hygienické potreby nie sú materiálom, na 100% sú prevádzkovou réžiou, s analytickým členením........pozri si presné znenie, definíciu materiálu....tovaru.....
Pozri postupy účtovania JU

§ 11
Zásoby

(1) Zásoby sa účtujú v knihe zásob a ich úhrada podľa § 4 ods. 6 písm. e) prvého bodu alebo druhého bodu.

(2) Ako materiál sa účtujú najmä suroviny, pomocné látky a prevádzkové látky, náhradné dielce, obaly a majetok podľa § 10 ods. 25 do doby jeho uvedenia do používania a majetok podľa § 10 ods. 26, pričom ako
a) suroviny sa účtujú hmoty, ktoré pri výrobnom procese prechádzajú úplne alebo sčasti do výrobku a tvoria jeho podstatu,
b) pomocné látky sa účtujú hmoty, ktoré prechádzajú priamo do výrobku, netvoria však jeho podstatu,
c) prevádzkové látky sa účtujú hmoty, ktoré sú potrebné na prevádzku účtovnej jednotky ako celku, napríklad mazadlá, palivo, čistiace prostriedky,
d) náhradné dielce sa účtujú predmety určené na uvedenie hmotného majetku do pôvodného stavu alebo prevádzkyschopného stavu,
e) obaly sa účtujú veci, ktoré slúžia na ochranu a dopravu nakúpeného materiálu, tovaru a vlastných výrobkov; a ak sa nevratné obaly dodávajú zákazníkovi alebo odovzdávajú vo vnútri účtovnej jednotky spolu s dodaným
obsahom.

(3) Ako zásoby vlastnej výroby sa účtujú nedokončená výroba, polotovary vlastnej výroby, výrobky a zvieratá, pričom ako
a) nedokončená výroba sa účtujú produkty, ktoré prešli jedným alebo niekoľkými výrobnými stupňami a nie sú už materiálom alebo polotovarom, a nie sú ani hotovými výrobkami; medzi nedokončenú výrobu sa zahŕňajú tiež nedokončené výkony iných činností, pri ktorých nevznikajú hmotné produkty, napríklad služby súdnych exekútorov alebo architektov,
b) polotovary vlastnej výroby sa účtujú osobitne evidované produkty, ktoré ešte neprešli všetkými výrobnými stupňami a v ďalšom výrobnom procese sa dokončia alebo skompletizujú do výrobkov,
c) výrobky sa účtujú predmety vlastnej výroby určené na predaj,
d) zvieratá sa účtujú najmä mladé chovné zvieratá, zvieratá vo výkrme, ryby, kožušinové zvieratá, včelstvá, kŕdle sliepok, kačíc, moriek, perličiek, husí na výkrm a psy.
(8) Zásoby sa neúčtujú v knihe zásob ale priamo do spotreby, ak sú tieto druhy zásob určené vnútorným predpisom účtovnej jednotky.
5 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Vytiahla som zo starého opatrenia č. 65/396/1994 čl. I, ktoré platilo do 31. 12. 2002:

Za skladovaný materiál sa považujú:
a) suroviny (základný materiál), ktoré pri výrobnom procese prechádzajú úplne alebo z časti do výrobku a tvoria jeho podstatu,

b) pomocné látky, ktoré prechádzajú taktiež priamo do výrobku, netvoria však jeho podstatu (napr.: lak na výrobky),

c) prevádzkové látky, ktoré sú potrebné na prevádzku organizácie ako celku (napr.: mazadlá, oleje),

d) náhradné dielce určené na uvedenie hmotného majetku do pôvodného stavu,

e) obaly, ktoré slúžia na ochranu a dopravu nakúpeného materiálu, tovaru, vlastných výrobkov. Nenávratné obaly sa dodávajú zákazníkovi spolu s dodaným obsahom,

f) skladovaný hmotný majetok, ktorý nespĺňa kritériá pre zaradenie do hmotného investičného majetku podľa čl. I. ods. 5b) až do doby, kedy sa vydá do použitia. Drobný režijný materiál sa nepovažuje za skladovaný materiál, zachytáva sa v položke "prevádzková réžia".


Odtiaľ pochádza podľa môjho názoru "zotrvačnosť" názorov. Predmetné platilo, ale v minulosti. Dnes v postupoch takýto postup nenájdeme. Ak dochádza k zmene postupov (predpisu), malo by dôjsť aj k zmene postupov (účtovníka). Taký je môj pohľad. Takýchto zmien tu už bolo viac. V JÚ aj PÚ. Napr. aj prevádzkové poistné sme zo zotrvačnosti účtovali na 568 a názory boli rôzne. Ale už je v postupoch 548 a to už nie je len o názore, ale aj o opore v postupoch. Prevádzková réžia už túto oporu v prípade účtovania režijného alebo iného materiálu nemá. Ani z pohľadu praxe, ani z pohľadu teórie.
5 0
EMILY04 EMILY04

EMILY04 je offline (nepripojený) EMILY04

Mila123 Pozri príspevok
ale čo má PÚ s JÚ???? spoločné...iba ak tú istú účtovníčku.....pozriem ti presnú definíciu materiálu.....a pošlem ti znenie....

Čo je spoločné? Je tam veľmi veľa spoločných veci, len napr. materiál účtuješ v PU na 501 a ak robiš aj JU aj PU, tak si ľahko pomôžeš pri účtovaní v JU. Lebo to, čo by si podlľa postupov v PU účtovala na účte 501 tak v JU účtuješ v členení materiál. Potom služby 518 je vlastne, prevádzková réžia v JU.
Tuto na porade raz teraz neviem kto presne to krásne opísal, koľko spoločného má účtovanie JU a PU.

Ja nepotrebujem znenie. Len som ti chcela pomôcť ak občas nevieš kam zaradiť v JU danú vec či do materiálu, alebo do réžie.
Naposledy upravil EMILY04 : 20.04.11 at 07:59
4 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
beatam Pozri príspevok
Ak urobím grafický návrh na leták alebo vizitku, dodávateľ mi urobí tlačiarenské predlohy a ďalší dodávateľ mi to vytlačí .... Tlač budem účtovať ako nákup tovaru, ale tie predlohy zaúčtujem ako službu do PR, alebo tiež do nákupu tovaru ....?
Poraďte prosím

1.1. Dodanie tovaru

Najbežnejšou situáciou je, keď zákazník poskytne originál (rukopis, CD, diskety, a pod.) a požiada tlačiara (vydavateľa) na vykonanie tlače (vydania). V takomto prípade tlačiar (vydavateľ) vykoná dodanie tovaru ( kníh, brožúr, novín a pod. ) v zmysle § 8 ods. 1 písm. a) zákona o DPH. V tomto prípade tlačiar ( vydavateľ) zabezpečuje vo vlastnej réžii všetok potrebný materiál.

Príklad:
Spoločnosť X, platiteľ dane, si objedná u Tlačiarní BB vydanie brožúry, pričom obsah brožúry dodá v elektronickej forme. Tlačiarne BB pri dodaní brožúry pre spoločnosť X vykonajú dodanie tovaru.






1.2. Dodanie služby

Ak zákazník poskytne tlačiarovi (vydavateľovi) originál a tiež aj napr. papier a/alebo iné súčasti použité pri tlačení a vydaní knihy, brožúry, a pod., potom tlačiar (vydavateľ) poskytne službu v zmysle § 9 ods.1 zákona o DPH. V tomto prípade zákazník zabezpečuje vo vlastnej réžii všetok potrebný materiál.

Príklad:
Spoločnosť X, platiteľ dane si objedná u Tlačiarní BB vytlačenie propagačných letákov, pričom originál letáku dodá na CD nosiči a súčasne s originálom dodá aj svoj vlastný papier. V tomto prípade Tlačiarne BB pri dodaní propagačných letákov pre spoločnosť X poskytli službu.







Pri posudzovaní zdaniteľného obchodu je treba postupovať prípad od prípadu, aby sa určila presná povaha operácie, pričom treba vychádzať zo zmluvných podmienok medzi tlačiarom (vydavateľom) a jeho zákazníkom.
4 0
ego.mc ego.mc

ego.mc je offline (nepripojený) ego.mc

?
Nákup materiálu. Ak ho budete používať, tak iba do operatívnej evidencie, ak ho používať nebudete (odložíte si ho na horšie časy ), tak do skladovej evidencie.
Prípadne, ak ho máte na ďalší predaj, tak ako nákup tovaru...
Naposledy upravil ego.mc : 16.08.11 at 10:12
4 0
ego.mc ego.mc

ego.mc je offline (nepripojený) ego.mc

?
Drobný majetok, ktorý ešte nepoužívate, evidujete v zásobách a uvádzate ho vo Výkaze MaZ ako materiál.
Drobný majetok, ktorý používate, evidujete v knihe drobného majetku (kartách), ale vo Výkaze MaZ ho už neuvádzate.
3 0
macula macula

macula je offline (nepripojený) macula

Moja otázka na DÚ:som SZČO, uctujem v sustave jednoducheho uctovnictva, som platcom DPH, prevadzkujem restauraciu a
prosim Vas o radu, neviem ako spravne uctovat v sulade s Postupmi uctovania tieto uctovne operacie:

- Nakup hrncov, panvic, tanierov, ktore idu priamo do uzivania ( vstupna cena je nizsia ako 1700 EUR)
- Nakup stoliciek, ktore tiez idu do pouzivania ( vstupna cena je nizsia ako 1700 EUR )

Ide mi o to, ci nakup tohoto drobneho hmotneho majetku, ktory ide priamo do spotreby mozem uctovat ako prevadzkova rezia, alebo nakup materialu v cleneni material do spotreby.

Odpoveď na dopyt:K Vášmu dopytu zo dňa 9.2.2010, ktorý sa týka účtovania zásob, Vám Daňové riaditeľstvo SR pracovisko Trnava poskytuje nasledovnú písomnú informáciu:

Podľa § 10 ods. 26 Opatrenia MF SR z 13. decembra 2007 č. MF/27076/2007-74, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a podrobnosti o usporiadaní, označovaní a obsahovom vymedzení položiek účtovnej závierky pre účtovné jednotky účtujúce v sústave jednoduchého účtovníctva, ktoré podnikajú alebo vykonávajú inú samostatnú zárobkovú činnosť, ak preukazujú svoje výdavky vynaložené na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov na účely zistenia základu dane z príjmov v znení opatrenia MF SR z 27. novembra 2008 č. MF/24101/2008-74 (ďalej len „postupy JÚ“) sa hmotný majetok, ktorého ocenenie sa rovná sume alebo je nižšie ako 1 700 eur a doba použiteľnosti je dlhšia ako jeden rok, a ktorý nebol zaradený do dlhodobého hmotného majetku, účtuje ako zásoby.
Na základe uvedeného sa spotreba týchto zásob účtuje v peňažnom denníku podľa § 4 ods. 6 písm. e) bod 1. postupov JÚ ako nákup materiálu vrátane výdavkov súvisiacich s jeho obstaraním. Ak o takýchto zásobách neúčtujete v knihe zásob, ale účtujete ich priamo do spotreby, je podľa § 11 ods. 8 postupov JÚ potrebné určiť druhy týchto zásob vnútorným predpisom.
Naposledy upravil macula : 20.04.10 at 12:20
3 0
rodina1 rodina1

rodina1 je offline (nepripojený) rodina1

Som jedna z vás
nikulik Pozri príspevok
Preco rodina1 ste v prispevku 603 uviedli-dovolim si nizsie citovat lebo neviem pridat takuto citaciu:
1. kancelárske potreby - výkazy, kniha registračnej pokladne, pokladničné bločky,... materiál

ja uz tomu celkom nerozumiem, ja som kanc.potreby davala do rezie, takze to mam zle?
alebo napr. autosučiastky na auto su tiez material? ak ma auto v OM samozrejme.
nikulik, prosím, prečítaj si túto tému od začiatku, dozvieš sa, že ako prevádzková réžia sa účtujú služby, plyn, elektrika, voda ...
Ostatné ako materiál.
Tiež som sa pred niekoľkými rokmi musela cez to prelúskať, až som nakoniec opravovala rok 2008 a všetko, čo som mala zaúčtované v prevádzkovej réžii som preúčtovávala do materiálu a následne opravila výkaz o príjmoch a výdavkoch a odniesla na DÚ.
3 0
ego.mc ego.mc

ego.mc je offline (nepripojený) ego.mc

?
Ak dodám materiál na výrobu, tak kupujem potlač, ak materiál nedodávam, tak kupujem výrobok. Ak to robím pre ďalší predaj bez nejakých úprav, tak kupujem tovar.
3 0
EMILY04 EMILY04

EMILY04 je offline (nepripojený) EMILY04

Mila123 Pozri príspevok
kancelárske a hygienické potreby nie sú materiálom, na 100% sú prevádzkovou réžiou, s analytickým členením........pozri si presné znenie, definíciu materiálu....tovaru.....
S týmto nemôžem súhlasiť. Ja osobne účtujem kanc. potreby a aj hyg. potreby ako material, ktorý ma osobitnú analitiku a je na neho smernica o tom, že je to materiál ktorý sa priamo spotrebuje. Nevedie sa ako zásoby, ale priama spotreba.

Ak účtuješ aj PU, tak kam potom zaúčtuješ nákup kanc. potrieb? Nie na 501-materiál? Ľahká pomôčka pre tých čo účtujú aj PU.
3 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Mila123 Pozri príspevok
kancelárske a hygienické potreby nie sú materiálom, na 100% sú prevádzkovou réžiou, s analytickým členením........pozri si presné znenie, definíciu materiálu....tovaru.....
V JU do prevádzkovej réžie účtujeme služby .

Ja som tiež v dávnej minulosti účtovala kancelárske potreby v PR(a nie len ja,bolo nás viac ) , až pokiaľ som nedostala toto stanovisko z DRSR
http://www.porada.sk/1338710-post538.html
3 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
V podstate ak by sme sa mali pridržiavať zákona o DPH(ktorý som priložila ako pomôcku ) , tak ten pokyn na Vás vôbec nepasuje.
U Vás bolo všetko pol na pol . Dodali ste zhotovenú grafiku na tlačovej platni a tlačiareň dodala svoju prácu , papier ,farby a chemikálie a teda konečné spracovanie vizitiek .Mám zato , že tlačiareň nemala všetok potrebný materiál zabezpečený vo vlastnej réžii, platňa je dôležitou časťou z potrebného materiálu .

Vlastná réžia by bola , keby ste objednali v tlačiarni zhotovenie vizitiek, predložili im Váš návrh a v tlačiarni na základe návrhu spracujú grafiku až po výslednú tlač a spracovanie , vtedy by Vám predali tovar .


Ale ja by som postupovala ...ak by sa jednalo, že vizitky sú pre potrebu firmy (firemné vizitky ) , tak by som účtovala bez ohľadu na Pokyn drsr....o službe - prevádzková réžia .
Či fakturovala tlačiareň o tovare alebo službe, to ťažko zistíte .To je záležitosť záznamovej evidencie DPH tlačiarne a správneho priradenia k tovaru, alebo k službe z pohľadu DPH, ak teda je dodávateľ resp.zhotoviteľ platiteľom DPH .

Ale ak sú vizitky zaobstarané sprostredkovateľom na ďalší predaj konečnému spotrebiteľovi , tak by som účtovala o tovare .

Neviem prečo pri zhotovení vizitiek máte dvoch dodávateľov a komplikujete si život , keď zhotovenie grafiky a aj platne môže vykonať tlačiareň.

Toto je môj názor .
3 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Podľa § 4 ods. 6 písm. e) postupov účtovania v sústave jednoduchého účtovníctva č. MF/27076/2007-74, v peňažnom denníku sa uvádza prehľad výdavkov vynaložených na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov celkom v členení najmä na:
1. nákup materiálu vrátane výdavkov súvisiacich s jeho obstaraním,
2. nákup tovaru vrátane výdavkov súvisiacich s jeho obstaraním,
3. mzdy,
4. poistné a príspevky platené za fyzickú osobu alebo podnikateľa podľa § 1 a poistné a príspevky platené zamestnávateľom za zamestnancov,
5. prevádzkovú réžiu,
6. tvorbu sociálneho fondu.
Výdavky ktoré sa neuvedú do prehľadu podľa odsekov 6 písm. e) prvého bodu až štvrtého bodu a šiesteho bodu sa uvedú v prehľade podľa odseku 6 písm. e) piateho bodu ? do prevádzkovej réžie.
Uhradené zásoby sa účtujú podľa § 11 ods. 1 v peňažnom denníku buď ako nákup materiálu alebo ako nákup tovaru.
V § 11 ods. 2 postupov účtovania je vymedzené čo sa najmä ako materiál účtuje v peňažnom denníku ( suroviny, pomocné látky, prevádzkové látky, náhradné dielce, obaly.... ). Keďže v postupoch účtovania nie je striktne vymenované čo sa účtuje ako materiál, ale postupy uvádzajú čo najmä sa účtuje ako materiál, to znamená že účtovná jednotka môže do tejto skupiny účtovať ďalšie položky. Podľa nášho názoru ako materiál sa účtujú kancelárske potreby, pracovné odevy, PHL a pod.

Oddelenie metodiky daní DR SR pracovisko Trenčín

Váš dopyt:

Dobrý deň , prosila by som Vás vyjadrenie a usmernenie ohľadom účtovania v JU . Jedná sa o účtovanie v peňažnom denníku podľa Postupov JU § 4 odst.6 písm.e) a následného členenia výdavkov .
Konkrétne nákup PHM pre motorové vozidlo zaradené do obchodného majetku . Roky predtým sa nákup PHM do nádrže motorového vozidla účtoval do prevádzkovej réžie . Na základe Postupov JU §11 odst.2 písm.c , teraz nie som si istá , či tento výdavok sa má účtovať do prevádzkovej réžie , alebo do materiálu .
Som toho názoru , že účtovať do prevádzkovej réžie . Materiál by som použila len vtedy , keby sa PHM pre účtovnú jednotku nakupovali do zásoby a tieto by sa postupne vydávali zo skladu do spotreby.Taktiež sa mi jedná o nákup odbornej literatúry , kancelárskych potrieb a podobne .
Moja otázka :
Nákup PHM účtovať ako materiál , alebo prevádzková réžia ?
Nákup odbornej literatúry účtovať ako materiál ,alebo prevádzková réžia ?
Čo účtovať všetko do prevádzkovej réžie ?

Ďakujem za Váš čas a zostávam s pozdravom.
xxxxxxxx
2 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
sybila3 Pozri príspevok
môžem zaúčtovať nákup dlažby, lepidla, obkladu a sprch.kúta do hotela ako nákup materiálu a sprch.kút ako drobný majetok? dík
rodina1 Pozri príspevok
Všetko je to výdavok za materiál, akurát analytické členenie je iné. Napr. dlažba, obklad - vybavenie, lepidlo - pomocný materiál, sprchový kút - krátkodobý majetok (ak jeho cena nie je vyššia ako 1700 Eur)
Alebo ... pozri § 29 ZoDP. Pokojne to môže byť stavebná úprava výdavky s ňou súvisiace obstarávaním dlhodobého majetku. Nie je možné paušalizovať. Výdavky materiálového charakteru nemusia byť len výdavkom na spotrebovaný materiál, ktorý priamo vstupuje do daňových výdavkov. Pri stavebných úpravách nerozlišujeme hodnotu dlažby, lepidla, obkladu a sprchovacieho kúta osobitne, ale spoločne hodnotu prestavby.

Odporúčam v tomto prípade zhodnotiť, čo sa vykoná, nie čo sa nakúpi. Prípadne doplniť zadanie.
2 0
rodina1 rodina1

rodina1 je offline (nepripojený) rodina1

Som jedna z vás
Príroda Pozri príspevok
Vďaka, no čo nespotrebuje, ako v alfe budem viesť ako zásobu, aby sa objavila vo Výkaze o majetku a záväzkoch?
Skladové karty nevedieme.
Aby sa ti to objavilo vo výkaze ... musíš na konci roka spraviť inventarizáciu. A preto by ste mali viesť aj skladovú evidenciu, teda skladové karty.
Ak nevediete skladové karty, je to porušenie zákona.
moja šéfka tiež neviedla sklad, len na konci roka urobila inventarizáciu zásob, vyčíslila sumu bez DPH a túto sumu som napísala do výkazu ... ak jej príde daňová kontrola, nebude mať čím túto inventarizáciu podložiť, keďže nemá žiadne skladové karty.
2 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
beatam Pozri príspevok
Zitka, veľmi pekne ďakujem za rady a názory. Žiaľ, "výrobný postup" riešia iní, ja už mám iba faktúry na jednej strane a postupy účtovania a pokyny DRSR na druhej a riešim kolonky PD. Tie vizitky a letáky sú určené na predaj zákazníkom. Tlačiar na faktúre uvádza konšt.symbol 0308, čiže platby za služby..... takže všetko do réžie?
Čím viac nad tým dumám, tým väčší hokej mám z toho
Tak to bude tovar.
2 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
axara Pozri príspevok
To sedi, ale podla §11(1) zasoby sa uctuju v knihe zasob. Teda je mozne za zasoby povazovat prave to, co je v knihe zasob uvedene. Pokial o niecom v knihe zasob neuctujeme, (na zaklade vnutorneho predpisu (§11(8)) nepoklada sa to za zasobu, ale za spotrebu, teda prevadzkovu reziu. Mne z toho vyplyva, ze pokial sa uctovna jednotka rozhodne, ze bude uctovat kratkodoby majetok a spotrebny material priamo do spotreby a URCI TO VNUTORNYM PREDPISOM, tak uz to nie su zasoby, ale je to prevadzkova rezia. Potom sa na takyto material nevztahuje §11 ods 1, teda ze jeho uhrada sa uctuje ako tovar alebo material.
Obdivujem vas ludia, ktori sa tymto dokazete zivit a mat v tom jasno. Citat tieto zakony, ktore su neraz zacyklene, je dost narocne.
A podľa akého paragrafu je spotreba prevádzkovou réžiou?
A podľa ods.(8) aj keď sa zásoby neúčtujú v knihe zásob, tak stále ide o zásoby.


V daňovom sprievodcovi 2012 (hospodárske noviny) sa píše okrem iného aj toto.
Novela dáva možnosť rozhodnúť sa účtovnej jednpotke o postupe účtovania určitých druhov zásob priamo do spotreby, t.j. bez zaúčtovania na sklad.
Čo sa účtuje ako materiál v peňažnom denníku je uvedené v §11 ods(2). Najmä písm. (c)
Neviem na základe čoho by mal mať interný predpis väčšiu váhu.
Naposledy upravil marjankaj : 25.06.12 at 07:12
2 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
axara Pozri príspevok
To sedi, ale podla §11(1) zasoby sa uctuju v knihe zasob. Teda je mozne za zasoby povazovat prave to, co je v knihe zasob uvedene. Pokial o niecom v knihe zasob neuctujeme, (na zaklade vnutorneho predpisu (§11(8)) nepoklada sa to za zasobu, ale za spotrebu, teda prevadzkovu reziu. Mne z toho vyplyva, ze pokial sa uctovna jednotka rozhodne, ze bude uctovat kratkodoby majetok a spotrebny material priamo do spotreby a URCI TO VNUTORNYM PREDPISOM, tak uz to nie su zasoby, ale je to prevadzkova rezia. Potom sa na takyto material nevztahuje §11 ods 1, teda ze jeho uhrada sa uctuje ako tovar alebo material.
Obdivujem vas ludia, ktori sa tymto dokazete zivit a mat v tom jasno. Citat tieto zakony, ktore su neraz zacyklene, je dost narocne.
http://www.porada.sk/t180078-p10-zhr...ml#post1980480
http://www.porada.sk/t180078-p10-zhr...ml#post1980506


Pozrite si priložené linky .Sú tam vyznačené zmeny už od 1.1.2013 .
2 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Vrátim sa v krátkosti ešte k téme ........listovala som tému a vlastne je tu aj vyjadrenie DRSR z minulého obdobia ...priložila som vyjadrenie osobne .Takže opakovane prikladám http://www.porada.sk/t74798-p54-mate...ml#post1338710

Avšak aj ja som PHL v minulosti účtovala do prevádzkovej réžie viď tento príspevok a stojí za to si pozrieť aj iné v uvedenej téme .....http://www.porada.sk/t29088-phm-naku...tml#post268081, tiež sa názory a chápanie účtovania rozchádzalo.

Myslím, že ak to sledujem tak v JU skutočne najväčším problémom je materiál versus prevádzková réžia a to už roky ...a som celkom rada , že od 1.1.2013 je zmena a Postupy JU sú trochu "detailnejšie popísané" a mohli by byť ešte viac .Síce trvalo to veľa rokov, pokiaľ to upresnili , ale predsa. Názory na účtovanie PHL sa skutočne rozchádzali, ale prekvapilo ma to u p.Pecháčovej i keď rada čítam jej články o JU, lebo sú jasné a zrozumiteľné.
2 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať