Zavrieť

Porady

Interné doklady, predkontácie

Ahojte,

ja prakticky nepoužívam knihu záväzkov a pohľadávok, lebo mzdy, nadmerný odpočet, daňovú povinnosť, odvody do poisťovní a pod. riešim cez interné doklady. Vy to ako robíte?

A ešte by ma zaujímalo, ako robíte napríklad faktúry. Ja si chronolohicky zoradím PFA, na konci mesiaca vytlačím knihu PFA, ale bez zaúčtovania a priložím k tým PFA. Nepíšem ani predkontáciu na PFA, nakoľko to je všetko v peňažnom denníku (vrátane predkontácií) a ten tlačím tiež za každý mesiac. Pripadá mi to byť zdvojená robota, keď tie predkontácie mám tlačiť 2-krát. Aký je váš názor?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

    Anja111
    Polly404 Pozri príspevok
    Ahojte,

    ja prakticky nepoužívam knihu záväzkov a pohľadávok, lebo mzdy, nadmerný odpočet, daňovú povinnosť, odvody do poisťovní a pod. riešim cez interné doklady. Vy to ako robíte?

    A ešte by ma zaujímalo, ako robíte napríklad faktúry. Ja si chronolohicky zoradím PFA, na konci mesiaca vytlačím knihu PFA, ale bez zaúčtovania a priložím k tým PFA. Nepíšem ani predkontáciu na PFA, nakoľko to je všetko v peňažnom denníku (vrátane predkontácií) a ten tlačím tiež za každý mesiac. Pripadá mi to byť zdvojená robota, keď tie predkontácie mám tlačiť 2-krát. Aký je váš názor?
    Čítaj:
    http://www.porada.sk/t71972-kniha-faktur-2-a.html

    AnnaK je offline (nepripojený) AnnaK

    AnnaK
    Mzdy, preddavky na mzdy, odvody do poisťovní účtujem vždy na konci kalendárneho mesiaca interným dokladom a zaúčtovaním úhrad v nasledujúcom kalendárnom mesiaci sa mi účty záväzkov a pohľadávok vyrovnajú. Mám klientov, ktorí našťastie platia mzdy a odvody pravidelne.
    Zúčtovanie DPH zaúčtujem vždy po podaní daňového priznania samostatným interným dokladom, kde mi vznikne na účte výsledný vzťah k DÚ daňová povinnosť resp. nadmerný odpočet.
    Čo sa týka prijatých a vydaných faktúr, vytlačím ku každej faktúre zaúčtovanie - predkontáciu (mám možnosť pri tlači predkontácie vytlačiť aj úhradu, takže to vytlačím spolu). Keď to netlačil program, dávala som na každú faktúru pečiatku s predkontáciou. Robím tak na základe § 10 ods. 1 písm. g) zákona o účtovníctve. Nemám totiž nejaký špeciálny zoznam predkontácií, ktorý by som aj tak musela stále meniť, lebo život aj podnikanie pripravujú neustále nové udalosti a situácie. Toľko Polly k môjmu spôsobu účtovania.
    Inak predpokladám, že účtuješ v podvojnom účtovníctve.

    vd dolina je offline (nepripojený) vd dolina

    vd dolina
    ... mňa tiež prekvapili predkontácie v súvislosti so zaúčtovaním faktúry v peňažnom denníku... ... bol asi iba preklep... zaúčtovanie miezd a zúčtovanie dph tiez robim na základe interného dokladu... zákon o účtovníctve hovorí o náležitostiach účtovných dokladov v §10 nasledovné:
    a) slovné a číselné označenie účtovného dokladu,


    b) obsah účtovného prípadu a označenie jeho účastníkov,


    c) peňažnú sumu alebo údaj o cene za mernú jednotku a vyjadrenie množstva,


    d) dátum vyhotovenia účtovného dokladu,


    e) dátum uskutočnenia účtovného prípadu, ak nie je zhodný s dátumom vyhotovenia,


    f) podpisový záznam osoby (§ 32 ods. 3) zodpovednej za účtovný prípad v účtovnej jednotke a podpisový záznam osoby zodpovednej za jeho zaúčtovanie,


    g) označenie účtov, na ktorých sa účtovný prípad zaúčtuje v účtovných jednotkách účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva, ak to nevyplýva z programového vybavenia.

    Takze neviem či stačí tvrdenie, ze ide o zdvojenú robotu... podľa mňa, ak sa ku kazdej faktúre nepriloží "likvidačný lístok" so všetkými vyššie spomenutými náležitosťami, ide o porušenie zákona...

    Polly404 je offline (nepripojený) Polly404

    Polly404
    Je to preklep. Malo to byť "v účtovnom denníku".

    Takže ak som to správne pochopila, nemusím mať knihu záväzkov a pohľadávok, lebo mi to nahrádza kniha PFA, kniha VFA a zoznam ID (aj podľa dokumentácie k SW sú to plnohodnotné knihy namiesto kniky Z a P). Inak keď si dám stav pohľadávok a záväzkov k určitému dátumu, tak mi do toho prenesie neuhradené pohľadávky a záväzky z knihy PFA, VFA a zoznamu ID.

    A preto som neprikladala predkontácie ešte aj k FA, lebo jedna pani z Daňového úradu mi povedala, že to netreba, že je to zdvojená robota, nakoľko kontrola ide podľa údajov z účtovného denníka a tam to je. Vraj je škoda papiera a tonera. Ale ja to pre istotu asi prerobím a priložím predkontácie aj k PFA a VFA podľa vašich odporúčaní.

    vd dolina je offline (nepripojený) vd dolina

    vd dolina
    a čo keď "jedna pani z daňového úradu" povie,že to musí byť? ...
    oprieť sa pri daňovej kontrole môžeš oprieť iba o to, čo ti daju čierne na bielom...

    michaela25 je offline (nepripojený) michaela25

    michaela25
    Dobry den,

    chcem sa spytat, robim predkontacie ku kazdemu uctovnemu pripadu, ale uz sa mi asi po 5x stalo, ze som prebrala firmu a kedze mi nevedeli povedat konecne stavy tak mi dorucili vsetky doklady predchadzajuceho obdobia a predkontacie na nicom, len zoradene doklady, tak zacinam mat normalne pochybnosti o tom ci to mam, alebo nemam robit. Ako to teda ma byt?

    Michaela

    evina je offline (nepripojený) evina

    evina
    michaela25 Pozri príspevok
    Dobry den,

    chcem sa spytat, robim predkontacie ku kazdemu uctovnemu pripadu, ale uz sa mi asi po 5x stalo, ze som prebrala firmu a kedze mi nevedeli povedat konecne stavy tak mi dorucili vsetky doklady predchadzajuceho obdobia a predkontacie na nicom, len zoradene doklady, tak zacinam mat normalne pochybnosti o tom ci to mam, alebo nemam robit. Ako to teda ma byt?

    Michaela
    V zmysle § 10 zákona o účtovníctve , písmeno g sú označenia účtov, na ktoré sme v PÚ účtovali povinnou náležitosťou dokladu. ak máme taký softvér, môžeme vytlačiť...

    http://www.porada.sk/t52420-oznacova...a-doklade.html

    Interné doklady, predkontácie

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.