kovacik26
Dobry den,
ide o urcitu cast z obchodnych podmienok zasielkoveho obchodu, chcem sa spytat je to legalne?
Kupim si tovar v nejakom internetovom obchode, do 7 dni mam pravo tento tovar bez udania dovodu vratit. Je obchodnik opraveneni si pytat storno poplatok ako sa pise nizsie? Ked odoslem objednavku vlastne suhlasim s obchodnymi podmienkami.. Je opraveneny strhnut si storno poplatok?
-------------------------
Predávajúci s kupujúcim sa dohodli na nasledujúcich storno poplatkoch súvisiacich s vrátením tovaru predávajúcemu z dôvodov na strane kupujúceho:
Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť predávajúcemu storno poplatok vo výške 400,- Sk bez DPH v prípade vyexpedovania tovaru kupujúcemu, kedy kupujúci tovar neprevezme od dopravcu podľa podmienok uvedených v spôsobe dodania, pokiaľ sa obe strany nedohodnú inak.
Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť predávajúcemu storno poplatok vo výške 20% kúpnej ceny objednaného tovaru s DPH v prípade vyexpedovania tovaru kupujúcemu, kedy kupujúci tovar prevezme a odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodu uplatnenia nároku na odstúpenie od zmluvy v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou podľa ust. § 52 občianskeho zákonníka uzatvorenou pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku, v prípade že sa jedná o spotrebiteľskú zmluvu a sú splnené podmienky pre odstúpenie od zmluvy a tovar nemožno predať ako nový.
Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť storno poplatok vo výške 400,- Sk bez DPH pri vyexpedovaní tovaru kupujúcemu, kedy kupujúci tovar prevezme a odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodu uplatnenia nároku na odstúpenie od zmluvy v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou podľa ust. § 52 občianskeho zákonníka uzatvorenou pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku, v prípade že sa jedná o spotrebiteľskú zmluvu a sú splnené podmienky pre odstúpenie a vráti tovar v neporušenom obale a tovar možno predať ako nový, pokiaľ sa obe strany nedohodnú inak.
Podľa mňa zákon hovorí jasnou rečou, že do 7 dní je kupujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy. On zmluvu ani objednávku nestornuje, on od nej odstupuje od začiatku, ako keby nikdy nebola uzavretá. Predávajúci nemá právny dôvod žiadeať storno poplatok. Potom by sa to mohlo zneužívať tak, že storno poplatok by bol vo výške hodnoty tovaru a kupujúci by nemal nárok na vrátenie zaplatenej ceny.
Takže žiadny storno poplatok, pekne vrátiť celú kúpnu cenu.
Jediné, na čo by kupujúci nemal nárok sú prepravné náklady. Tie uhradil, lebo služba dopravy mu bola poskytnutá a nemá dôvod na vrátenie týchto nákladov, lebo záýkon uvádza, že predávajúci vráti cenu zaplatenú za
tovar, nie celkovú cenu. Napr. tovar je v cene 1500 SKK, doprava 200 SKK. Spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, tak dostane späť 1500 SKK.
Viď zákon o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji § 8:
(1) Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy v lehote podľa § 7 ods. 1 písm. d). Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje.
(2) Spotrebiteľ v lehote siedmich pracovných dní odo dňa odstúpenia od zmluvy vráti tovar predávajúcemu bez ohľadu na to, či tovar bol použitý alebo má vady, ktoré spotrebiteľ nespôsobil; primeraná starostlivosť o tovar musí byť zachovaná.
(3) Predávajúci je povinný prevziať tovar späť a vrátiť spotrebiteľovi cenu zaplatenú za tovar alebo za službu alebo vrátiť spotrebiteľovi preddavok najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.