Zavrieť

Porady

Vchodove dvere-zle zatvaranie

Dobry den,
vymenili sme chodove dvere za nove plastove s gava vyplňou, ale po 3 mesiacoch sa nam začali zle zatvarať. Keď ich bežne zavreme s kľučkou tak zostanu pootvorene, a potom ich musime buď zatlačiť väčšou silou alebo ich pribuchnuť. Nevieme či je problem v osadeni dveri (zozačiatku nebol vôbec problem) alebo keď je chladnejšie či by to mohlo mať na to vplyv.
Dakujem za nazor. Firme ktora ich montovala som sa este koli tomu neozyvala.
Usporiadat
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

Nakoľko som tiež nešťastná z našich okien a dvier,zaujala ma táto téma.
Naše okná sú dosť hlučné,dvere mi tiež riadne "pijú krv". Počas troch rokov boli viackrát preštelovávané a reklamované. Pri preštelovaní dverí sa akurát zmení medzera,odkiaľ fúka. Buď zhora,alebo zdola. Je tam medzera,že tam zmestím prsty. Firma nás napriek reklamáciám stále presviedčala,že dvere sú v poriadku a naše problémy sú bežné,spôsobené aj počasím a stačí preštelovať Dvere sú v závetrí a pod strechou,neviem si predstaviť, keby na ne pršalo a snežilo-asi by už boli zrelé na vyhodenie...

Zistila som, že tiež mám kovanie maco http://www.plasticom.sk/kovanie.html

Neviem, či je to kovaním, alebo zlou prácou firmy

Dnes už by som plast.dvere asi nekupovala.
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
arizona Pozri príspevok
Nakoľko som tiež nešťastná z našich okien a dvier,zaujala ma táto téma.
Naše okná sú dosť hlučné,dvere mi tiež riadne "pijú krv". Počas troch rokov boli viackrát preštelovávané a reklamované. Pri preštelovaní dverí sa akurát zmení medzera,odkiaľ fúka. Buď zhora,alebo zdola. Je tam medzera,že tam zmestím prsty. Firma nás napriek reklamáciám stále presviedčala,že dvere sú v poriadku a naše problémy sú bežné,spôsobené aj počasím a stačí preštelovať Dvere sú v závetrí a pod strechou,neviem si predstaviť, keby na ne pršalo a snežilo-asi by už boli zrelé na vyhodenie...

Zistila som, že tiež mám kovanie maco http://www.plasticom.sk/kovanie.html

Neviem, či je to kovaním, alebo zlou prácou firmy

Dnes už by som plast.dvere asi nekupovala.
Nemôže to byť spôsobené počasím, v žiadnom prípade ,okná a dvere sa vyrábajú tak aby vydžali omnoho krutejšie počasie ako je na Slovensku.O tej fa pl....com si myslím svoje.Pokiaľ viem tak oni používajú kovanie AUBI.Na tom odkaze je MACO.
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

220870 Pozri príspevok
Nemôže to byť spôsobené počasím, v žiadnom prípade ,okná a dvere sa vyrábajú tak aby vydžali omnoho krutejšie počasie ako je na Slovensku.O tej fa pl....com si myslím svoje.Pokiaľ viem tak oni používajú kovanie AUBI.Na tom odkaze je MACO.
Bola som pozrieť na kovania. Mám maco,ako píšu na stránke...

Tiež si myslím, že sú to bludy o tom počasí.

Už sme kontaktovali dve menšie firmy v okolí, lebo sme to chceli dať nejako "doštelovať" nejakým lepším majstrom. No,nik nemá záujem,každý povie, že po nikom opravovať nebude.
To naozaj nechápem: chcem si objednať prácu od firiem, čo sa zaoberajú plast. oknami,ale oni odmietajú,lebo okná nemontovali oni.Ale pritom lamentujú,ako v zime nemajú robotu.Asi sú pre každého zaujímavé iba veľké zákazky
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
mimina28 Pozri príspevok
Dobrý deň, tak presne túto info som hladala - ako doštelovať okná s kovaním MACO. S firmou čo mi dodala a osadila okná, už nechcem nikdy v živote nič mať. To, čo som s nimi užila neprajem nikomu. Prosím Vás, ten obrázkový návod sa dá kde zohnať?
Zadajte si tento postup tu je to celkom dobre vysvetlené
www.maco.at
v pravom hornom rohu vyberte jazyk
na hornej lište materialy na stiahnutie
stlačte krátky katalóg stiahnite ho a otvorte na strane 14-15 .
Len upozorním ,ak sa do toho pustíte tak uťahujte skrutky tak ,aby ste ich celkom nevyskrutkovali ,alebo nestrhli závit.Postupujte opatrne vždy keď otočíte skrutku o jeden závit tak skontrolujte zatváranie krídla.Aby sa vám nestalo ,že okno rozštelujete tak ,že sa nebude dať zatvoriť.Zo skrutkami na prítlak krídla nič nerobte .Aj kaď to vyzerá ako pomerne jednoduchá práca nieje to tak ,skrýva sa v tom veľa záludností.V zásade platí ,že ak sa okno dalo dobre zatvárať-otvárať pri montáži tak sa dá doštelovať.Niekedy môže byť okno aj zle zmontované, prejavuje sa to tak ,že okno po opätovnom doštelovaní sadne.v tom prípade sa väčšinou jedná o zle osadené zasklievacie podložky.Je treba z krídla vybrať zasklievacie lišty a popresúvať zasklievacie podložky.Ale to už je trochu náročnejšie a amatér to asi nezvládne.A práve tento problém nedokáže odstrániť ani väčšina takzvaných odborne zaškolených montérov.Pôvodom je to montážna chyba .Ale ak ju niekto vie diagmostikovať a odborne odstrániť tak je to prkotina, ktorá otravuje život veľkému množstvu zákazníkov.
Naposledy upravil 220870 : 27.01.09 at 18:05
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
arizona Pozri príspevok
Bola som pozrieť na kovania. Mám maco,ako píšu na stránke...

Tiež si myslím, že sú to bludy o tom počasí.

Už sme kontaktovali dve menšie firmy v okolí, lebo sme to chceli dať nejako "doštelovať" nejakým lepším majstrom. No,nik nemá záujem,každý povie, že po nikom opravovať nebude.
To naozaj nechápem: chcem si objednať prácu od firiem, čo sa zaoberajú plast. oknami,ale oni odmietajú,lebo okná nemontovali oni.Ale pritom lamentujú,ako v zime nemajú robotu.Asi sú pre každého zaujímavé iba veľké zákazky
To je Slovenská nátura .Keď mi zdochne koza susedovi nech dve.
0 0
kastelan kastelan

kastelan je offline (nepripojený) kastelan

tie dvere po tych troch mesiecoch mohli sadnuť to je normalna vec treba to len naštelovať na pantoch ale nech to spravia oni až je to solidna firma mali by sa ohlasiť a k tomu teplu každi material pracuje vplivom tepla či už je to drevo,železo alebo plast ale na oknach sa v zime nastavuje len väčši pritlak kridla aby boli straty tepla čo najmenšie až sa tie dvere otvoria aj ked ich zavrete strelka vam nezapadne do protiplechu na rame tam by sa to malo dať posunuť smerom dnu až su dnu otvarave mali by tam byť dve skrutky treba to len povoliť a posunuť
0 0
mimina28 mimina28

mimina28 je offline (nepripojený) mimina28

Ďakujem za info. Idem sa pozrieť na tú stránku a uvidím, čo a ako.
Je to fakt hrozné, ked človek natrafí na tzv. "odborníkov" Ale to je nadlho.
0 0
Trogars Trogars

Trogars je offline (nepripojený) Trogars

Mam podobny problem. Dvere Salamander mi po mesiaci sadli zle sa zatvaraju. Poradi mi niekto ako ich nastavit? Firma co nam to robila to ma na haku. Kovanie je G-U. Aspon tak je uvedene na krytke.
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
Trogars Pozri príspevok
Mam podobny problem. Dvere Salamander mi po mesiaci sadli zle sa zatvaraju. Poradi mi niekto ako ich nastavit? Firma co nam to robila to ma na haku. Kovanie je G-U. Aspon tak je uvedene na krytke.
Zo spodnej strany každého pántu je skrutka neviem presne ako na tom vašom kovaní ale mal by to byť imbus 6 mm.Otočiť max o jeden závit na každom pánte( ak vám to nepomôže vrátte to do pôvodného stavu a musíte zavolať niekoho čo sa tomu rozumie)..Dvere sa nastavujú trochu tažšie treba na to cit a skúsenosť.Neodporúčam aby sa do dverných nastavení moc montovali tý čo sa tomu nerozumejú.Dá sa tým veľa pokaziť.
0 0
Miloš Mičega - CIMOM TN Miloš Mičega - CIMOM TN
pracujem v stavebnej agende
mapper Pozri príspevok
Dobry den,
vymenili sme chodove dvere za nove plastove s gava vyplňou, ale po 3 mesiacoch sa nam začali zle zatvarať. Keď ich bežne zavreme s kľučkou tak zostanu pootvorene, a potom ich musime buď zatlačiť väčšou silou alebo ich pribuchnuť. Nevieme či je problem v osadeni dveri (zozačiatku nebol vôbec problem) alebo keď je chladnejšie či by to mohlo mať na to vplyv.
Dakujem za nazor. Firme ktora ich montovala som sa este koli tomu neozyvala.
Obchodný zákonník 513/1991 Zb. - pozrieť ods. 2 písm. a)
§ 562

(1) Objednávateľ je povinný predmet diela prezrieť alebo zariadiť jeho prehliadku podľa možnosti čo najskôr po odovzdaní predmetu diela.

(2) Súd neprizná objednávateľovi právo z vád diela, ak objednávateľ neoznámi vady diela

a) bez zbytočného odkladu po tom, čo ich zistí,
b) bez zbytočného odkladu po tom, čo ich mal zistiť pri vynaložení odbornej starostlivosti pri prehliadke uskutočnenej podľa odseku 1,
c) bez zbytočného odkladu po tom, čo mohli byť zistené neskôr pri vynaložení odbornej starostlivosti, najneskôr však do dvoch rokov a pri stavbách do piatich rokov od odovzdania predmetu diela. Pri vadách, na ktoré sa vzťahuje záruka, platí namiesto tejto lehoty záručná doba.



NEČAKAŤ!!!

CIMOM



PS : písomne
Naposledy upravil Miloš Mičega - CIMOM TN : 07.02.09 at 06:54 Dôvod: PS
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
CIMOM Pozri príspevok
Obchodný zákonník 513/1991 Zb. - pozrieť ods. 2 písm. a)
§ 562

(1) Objednávateľ je povinný predmet diela prezrieť alebo zariadiť jeho prehliadku podľa možnosti čo najskôr po odovzdaní predmetu diela.

(2) Súd neprizná objednávateľovi právo z vád diela, ak objednávateľ neoznámi vady diela

a) bez zbytočného odkladu po tom, čo ich zistí,
b) bez zbytočného odkladu po tom, čo ich mal zistiť pri vynaložení odbornej starostlivosti pri prehliadke uskutočnenej podľa odseku 1,
c) bez zbytočného odkladu po tom, čo mohli byť zistené neskôr pri vynaložení odbornej starostlivosti, najneskôr však do dvoch rokov a pri stavbách do piatich rokov od odovzdania predmetu diela. Pri vadách, na ktoré sa vzťahuje záruka, platí namiesto tejto lehoty záručná doba.



NEČAKAŤ!!!

CIMOM



PS : písomne
Sadnuté dvere nie sú predmetom reklamácie.Nedá sa to reklamovať.Je to ničo podobné ako zodraná podrážka na nových topánkach alebo výmena oleja na novom aute.Je to chyba Slovenských zákonov.Oni sú len povinný prísť pozrieť či je to vada spôsobená neodborným používaním alebo je to fakt reklamovateľné.Ale ašte predtým ako budete požadovať obhliadku si zistite ceny dotyčnej fa za neoprávnenú reklamáciu.Pohybuje sa to okolo 20-30 € za každú aj začatú hodinu + doprava.Počítajú čas od doby kedy pracovník vyšiel zo sídla firmi.To znamená ,že ak má fa sídlo v Košiciach a ide nastaviť dvere do BB tak to môže byť celkom zaujímavá cena.
Naposledy upravil 220870 : 07.02.09 at 08:27
0 0
Miloš Mičega - CIMOM TN Miloš Mičega - CIMOM TN
pracujem v stavebnej agende
220870 Pozri príspevok
Sadnuté dvere nie sú predmetom reklamácie.Nedá sa to reklamovať.Je to ničo podobné ako zodraná podrážka na nových topánkach alebo výmena oleja na novom aute.Je to chyba Slovenských zákonov.Oni sú len povinný prísť pozrieť či je to vada spôsobená neodborným používaním alebo je to fakt reklamovateľné.Ale ašte predtým ako budete požadovať obhliadku si zistite ceny dotyčnej fa za neoprávnenú reklamáciu.Pohybuje sa to okolo 20-30 € za každú aj začatú hodinu + doprava.Počítajú čas od doby kedy pracovník vyšiel zo sídla firmi.To znamená ,že ak má fa sídlo v Košiciach a ide nastaviť dvere do BB tak to môže byť celkom zaujímavá cena.
Dobrá myšlienka s neoprávnenou reklamáciou. OK

Vychádzam z toho, že zlé zatváranie sa prejavilo po 3 mesiacoch.
Taký výrobok (3 mesiace) nevykazuje svoje vlastnosti a neplní svoju deklarovanú funkciu, teda nemôže sa v žiadnom prípade jednať o vadu z opotrebenia.

Trvám na tom, že okamžite by som to písomne reklamoval. Ak sa budú zatvárať ďalej manuálne a rôznymi "nesprávnymi" spôsobmi, môžu vykázať ďalšie vady (napr. ohyb pántov a pod.), ktoré už bude možno chápať ako vady z nie opotrebenia, ale zo zlej údržby, resp. nesprávneho užívania.


CIMOM
0 0
mimina28 mimina28

mimina28 je offline (nepripojený) mimina28

...pozerala som tie stránky, žial moc múdra z toho som veru neni...
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
CIMOM Pozri príspevok
Dobrá myšlienka s neoprávnenou reklamáciou. OK

Vychádzam z toho, že zlé zatváranie sa prejavilo po 3 mesiacoch.
Taký výrobok (3 mesiace) nevykazuje svoje vlastnosti a neplní svoju deklarovanú funkciu, teda nemôže sa v žiadnom prípade jednať o vadu z opotrebenia.

Trvám na tom, že okamžite by som to písomne reklamoval. Ak sa budú zatvárať ďalej manuálne a rôznymi "nesprávnymi" spôsobmi, môžu vykázať ďalšie vady (napr. ohyb pántov a pod.), ktoré už bude možno chápať ako vady z nie opotrebenia, ale zo zlej údržby, resp. nesprávneho užívania.


CIMOM
V podstate s vami súhlasím.Len tie nešťastné Slovenské zákony.Väčšina firiem poskytuje aspoň aký taký bezplatný servis.Niekto nie.Príklad:Asi po pol roku ma volal známi ktorému som montoval dvere . Nadali sa zatvárať nezasúval sa jazýček.Stačila jediná kvapka oleja. Samozrejme bezplatne.
Mimo tom je zaujímavé na čo sa vzťahuje záruka niekedy aj 10 ročná.Treba si dobre prečítať zmluvné podmienky.Aj keď chápem že sa to asi nikomu nepáči ale ak sa vám firma rozhodne zarátať doladenie pántov tak nič nezmôžete.
Naposledy upravil 220870 : 09.02.09 at 15:41
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

220870 Pozri príspevok
V podstate s vami súhlasím.Len tie nešťastné Slovenské zákony.Väčšina firiem poskytuje aspoň aký taký bezplatný servis.Niekto nie.Príklad:Asi po pol roku ma volal známi ktorému som montoval dvere . Nadali sa zatvárať nezasúval sa jazýček.Stačila jediná kvapka oleja. Samozrejme bezplatne.
Mimo tom je zaujímavé na čo sa vzťahuje záruka niekedy aj 10 ročná.Treba si dobre prečítať zmluvné podmienky.Aj keď chápem že sa to asi nikomu nepáči ale ak sa vám firma rozhodne zarátať doladenie pántov tak nič nezmôžete.
220870, budem trošku"rýpať" dúfam,že neurazím
Možno niektoré firmy frflú, že sa nabehajú zbytočne k zákazníkom kvôli maličkosti...
ale...
-keď som si objednávala vchod. dvere za niekoľko desiatok tisíc, nikto ma neupozornil, že tie dvere bude treba pomene často preinštalovávať.
-nik mi pri montáži neukázal,ako si to môžeme urobiť sami
-nikde v papieroch sme také informácie nanašli
-ako mám ako laik,ktorý má prvé plast.dvere v živote vedieť, že potrebujú nejakú údržbu.(ved väčšina reklám láka práve na tú bezúdžbovosť)

Veď každý sa rozumieme svojej profesii,nik nemôže chcieť,aby si zákazníci zoháňali info kade-tade a vedeli všetko.
Ale možno sa to firmám oplatí,lebo po záruke si už účtujú...

a ešte : Za posledných 15 r. sa mi stalo, že som dva krát volala opravára práčky
1, dhodobo stála voda v nádobke na bielidlo(nikdy nepoužívaná)-technik si vypýtal zub.kefku a za minútu bol hotový
2, neodtekala voda z hadice-technik vybral z hadice behom minúty 20 haliernik

v oboch prípadoch technik povedal, že hned po nahlásení vedel,kde bude chyba a šiel na isto. Takže to mohol povedať do telefónu a urobili by sme si sami..
Ale prečo by to robili, keď si za minútu práce a 5km cesty zobrali po 500sk?
Takže si myslím, že na nevedomosti zákazníkov sa dá dobre zarobiť.
Takže prečo ich upozorňovať na nejaké maličkosti týkajúcich sa údržby...?

To isté sa dá povedať aj na tie dvere.
0 0
mapper mapper

mapper je offline (nepripojený) mapper

Ahojte, konečne som sa sem dostala.
Takže odpoveď je. Dvere sú hliníkové, ale vo firme mi povedali - že to robia tie mínusové teploty, a keď sa oteplilo nad nulu - tak tie dvere sa znovu začali zatvárať v pohode, že nemusíme s nimi ani trieskať.
ďakujem za rady.
0 0
Miloš Mičega - CIMOM TN Miloš Mičega - CIMOM TN
pracujem v stavebnej agende
220870 Pozri príspevok
V podstate s vami súhlasím.Len tie nešťastné Slovenské zákony.Väčšina firiem poskytuje aspoň aký taký bezplatný servis.Niekto nie.Príklad:Asi po pol roku ma volal známi ktorému som montoval dvere . Nadali sa zatvárať nezasúval sa jazýček.Stačila jediná kvapka oleja. Samozrejme bezplatne.
Mimo tom je zaujímavé na čo sa vzťahuje záruka niekedy aj 10 ročná.Treba si dobre prečítať zmluvné podmienky.Aj keď chápem že sa to asi nikomu nepáči ale ak sa vám firma rozhodne zarátať doladenie pántov tak nič nezmôžete.
Dobrá debata o dverách.

Neviem, alebo som prehliadol, ale nevšimol som si či pôvodca témy podal reklamáciu písomne.

Ak nepodal reklamáciu písomne, tak potom neviem o čom sú vlastne tieto rady. Ak nestačí niekomu citát zo zákona, tak potom ...

K tomu, že zatváranie dverí je nereklamovateľné. Pridám príspevok s poklonou, ak mi pôvodca tejto dezinformácie uvedie konkrétne ustanovenie akejkoľvek právnej normy, ktorá o tom pojednáva.

Ja som uviedol konkrétne ustanovenie občianskeho zákonnníka, v ktorom je uvedené, že ak ak na mňa kašlú po ústnej reklamácii, tak treba postupovať písomne. Bez týchto úkonov sa nemôžem domáhať nápravy súdnou cestou.
Ak nemám doklad o písomnej reklamácii, mám problém preukázať, že som to reklamoval.


Ak sa mi po 3 mesiacoch pokazili (nefungujú, nedoliehajú a pod.) dvere, tak tie dvere nemôžu byť v poriadku. Výrobok musí vykazovať také vlastnosti, aké deklaruje vyýrobca, resp. dodávateľ. Pochybujem, že v letákoch majú uvedené, že 3 mesiace sa budú dať zatvárať.

K tým podrážkam : Keď budem mať zodratú podrážku po 3 mesiacoch, tak ju budem tiež reklamovať, ak som tú podrážku nešúchal o brúsku. To isté aj s dverami. Ak dvere neslúžili napr. ako hojdačka, tak ich budem reklamovať.

Moju správu berte ako intermezzo.

Odkaz pre pôvodcu témy. Nič v zlom, len záručná doba vždy pracuje v neprospech kupujúceho. Premeškanie je .....


CIMOM
0 0
mapper mapper

mapper je offline (nepripojený) mapper

Ja len dodatočne pre Slavicu - že ako náhle ostalo teplo, tak s dverami neni vôbec žiadny problém.
0 0
Milan.Žiška Milan.Žiška

Milan.Žiška je offline (nepripojený) Milan.Žiška

Už sa len treba modliť, aby zima prišla čo najneskôr a vtedy chodiť do domu oknom.
Alebo firma počíta s globálnym oteplovaním?

Osobne sa mi zdá, že bude problém pokračovať každý rok až dokedy neskončí záruka. Potom bude po probléme aspoň pre firmu.
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
Milan.Žiška Pozri príspevok
Už sa len treba modliť, aby zima prišla čo najneskôr a vtedy chodiť do domu oknom.
Alebo firma počíta s globálnym oteplovaním?

Osobne sa mi zdá, že bude problém pokračovať každý rok až dokedy neskončí záruka. Potom bude po probléme aspoň pre firmu.
Nie nebude sa opakovať.Nabudúce sa nebudú dať zatvoriť vôbec.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať