S oknami robím cez 10 rokov.Bohužiaľ natrafili ste na úpných blbcov ktorý tomu rozumejú asi toľko čo hus pivu.Za prvé pýtajte si tie chujoviny čo vám narozprávali písomne dá sa z toho vysúdiť celkom slušná suma. Prípadne si tie ujoviny nahrajte na mobil kameru atd. O predpätých dverách asi ešte nepočul nikto a asi tak ľahko ani počuť nebude.Je úplne samozrejmé že to je do neba volajúca sprostosť.Robia si z vás dobrý deň.Kľudne im ukážte čo som napísal aj s mojim menom keď tak vám dám aj tel.číslo.Treba im dať písomnú reklamáciu na tú musia reagovať do mesiaca.Tento problém sa väčšinou dá odstrániť priamo na mieste ,len to musí prísť reklamačný technik,alebo niekto kto sa tomu rozumie.Čo sa týka odchýlky v mm majú bohužiaľ pravdu.U tmavých dverí by ste pri reklamácii nepochodili.Vyberám z dokumentu ktorý poukazuje na odchýlky v plastových okien (nie dverí)spoločnosti INCON.
Vady, ktoré sú vylúčené z možnosti reklamácie
Vada je nedostatok vlastnosti výrobku, ktorú požadoval zákazník alebo ktorý vyplýva z právnych, resp. technických noriem platných pre
daný výrobok.
(A) Nie je možné reklamovať
najmä tieto vady:
1.
vady, ktoré vznikli mechanickým poškodením, neodborným nastavením alebo nesprávnou údržbou po prevzatí výrobkov (pri
kúpnych zmluvách) alebo po prevzatí diela (platí pre zmluvy o dielo).
2.
vady spôsobené neodbornou manipuláciou a montážou, ktorá bola vykonaná po prevzatí výrobkov
3.
vady vzniknuté v podmienkach s chemickou alebo fyzickou nerovnováhou v náväznosti na vlastnosti stavby (napr. vady projektu a
použitých materiálov pri stavbe, nadmerná prašnosť, vlhkosť, emisie...)
4.
vady vzniknuté v dôsledku vlastného alebo cudzieho zavinenia po prevzatí výrobku alebo diela (rozumie sa aj bezdôvodné
odmietnutie prevzatia podľa článku 2 tohto dokumentu)
5.
vady, ktoré vznikli na základe tzv. vyššej moci (požiar, záplavy, krupobitie a pod.)
(B)
Za vady nie je možné považovať
vady vzniknuté pred odovzdaním výrobkov alebo diela a počas realizácie prác na diele, ak na dané
výrobky už raz bola vzhľadom na tieto vady poskytnutá zľava. To isté platí aj pre príslušenstvo okien a dverí.
(C)
Vadou výrobku nie je ani odchýlka od vzoriek umiestnených na predajných miestach INCON (farebný odtieň
, drobné súčiastky, a pod.),
pričom pod vzorkou sa rozumie vzorové okno, rez okna, odrezky parapetov,farebné vzorkovníky, vzorové žalúzie a siete proti hmyzu,
akákoľvek vystavená časť
okna alebo jeho príslušenstva. INCON s.r.o. si vyhradzuje právo zmeny prevedenia výrobkov a príslušenstva.
4.
Záručné podmienky
(A) Plastové profily (rámy, krídla, plastové výplne)
Reklamovateľné sú výhradne vady zjavné, vady, ktoré bránia riadnemu užívaniu plastového profilu a vady, ktoré znehodnocujú jeho
fyzikálny stav. Posudzovanie, čo je reklamovateľnou vadou, vychádza z nasledovných zásad:
1.
Optické vady musia byť
posudzované za denného svetla zo vzdialenosti 1 meter pod uhlom, ktorý zodpovedá bežnému využitiu
konkrétneho priestoru. Na vady, ktoré nie sú za týchto podmienok viditeľné, nemôže byť
uznaná reklamácia (všeobecne platí, že
vady menšie ako 0,5 mm sú prípustné, pretože spravidla nie sú rozpoznateľné voľným okom za uvedených podmienok).
2.
Bodové alebo plošné poškodenia ako škrabance, farebné zmeny, povrchové nerovnosti nie sú vadou a sú prípustné, ak ich najväčší
rozmer je menší ako 3 mm a ich počet nepresiahne 5 ks na jednom prvku (rám alebo krídlo zvlášť).
3.
Škrabance sú prípustné tiež za podmienky, že súčet ich dĺžok na jednom prvku nepresiahne 90 mm a súčasne dĺžka najväčšieho
z nich je menšia alebo rovná 30 mm.
4.
Priehyb plastových profilov kolmo na rovinu okna je bežný, ak je v rozmedzí ±1,9 mm na 1 bm pri bielych prvkoch
a ±3,9 mm na
1 bm pri farebných prvkoch. Tieto hodnoty priehybu sú odvodené od fyzikálnych vlastností plastového okenného profilu a voľným
okom sú prakticky nerozoznateľné.
Vyššie uvedené zásady posudzovania kvality sú určené podľa STN 746210 (5/2005) a podľa predpisu VFF Merkblat KU. 01:2004-11
vydaného nemeckým Spolkom výrobcov okien a fasád (registrovný spolok)
(B)
Sklenené výplne
Zásady pre posudzovanie vád na sklách sú nasledovné:
1.
Zahmlenie medzipriestoru pri špeciálnych sklách
Záručná doba sa nevzťahuje na vznik kondenzátu vodných pár v medzipriestore dvojskla alebo trojskla (ďalej len izolačné sklo), pri
ktorom aspoň
jedno sklo je špeciálne. Špeciálnym sa rozumie sklo, ktoré svojou povrchovou úpravou (nerovnosťou alebo
nevyhovujúcim chemickým zložením) zamedzuje dokonalému spojeniu skla a dištančného rámiku (jedná sa najmä o sklá
ornamentové, vitrážové a pod.).
2.
Výskyt interferencií (kríženie alebo prelínanie svetelných lúčov)
Interferencie môžu vznikať
pri izolačných sklách vo forme farebných lúčov, ktoré sú charakteristickým javom pri prekrývaní dvoch
a viac svetelných vĺn. Vznikajú a sú pozorovateľné v závislosti na postavení pozorovateľa, sú neovplyvniteľné a nie sú vadou skla.
3.
Efekt dvojskiel
Izolačné sklo má v medzisklennom priestore uzavretú zmes plynov pod určitým tlakom. Pri tepelných zmenách vplyvom tepelnej
rozťažnosti plynov môže vzniknúť
krátkodobo konkávny alebo konvexný tvar skla (prehnutie). Je to prirodzená fyzikálna vlastnosť
a nie je vadou skla.
4.
Kondenzácia vodnej pary na vonkajších plochách
Tvorba kondenzátu na tabuli skla smerom do miestnosti je daná hodnotou súčiniteľa prestupu tepla, vlhkosťou vzduchu a vonkajšou
a vnútornou teplotou. Podporuje ju tiež žiadna alebo slabá cirkulácia vzduchu v miestnosti, teda slabé alebo žiadne vetranie. Toto
má za následok rosenie skla smerom do miestnosti pri vnútornej vlhkosti zvyčajne vyššej ako 50%. Je to fyzikálny jav a nie je to
vadou skla. Zarosenie skla zvonku môže nastať
vtedy, keď
je vonku vysoká vlhkosť
vzduchu a teplota skla je vyššia ako teplota
vzduchu (jarné búrky, husté sneženie a pod.).
5.
Prasknuté sklo
Prasknutie skla vzniká preťažením a inváznym pôsobením (pôsobením sily) – úderom, pôsobením tepelne indukovaného napätia.
Lom skla je prasklina, ktorá vznikla pnutím a nemôže byť
uznaná za reklamovateľnú vadu.
6.
Rezonancia medzisklených mriežok
Rezonancia medzisklených mriežok ja bežný jav vzhľadom na to, že jednotlivé mriežky sú medzi sklami prichytené bodovo.
Nevplýva na užívateľské vlastnosti okna a nemôže byť
uznaná ako reklamovateľná vada.
Vady na sklách sa hodnotia za denného svetla zo vzdialenosti 1m pri takom uhle pohľadu, ktorý je predpokladaný pri používaní prvku.
Za vady sa pre jednotlivé zóny skla nepovažuje nasledovné:
Popis jednotlivých zón:
F -zóna drážky (šírka 18 mm od hrany skla)
R -okrajová zóna (plocha 10% celkovej výšky resp. šírky)
H -hlavná zóna (ostatná plocha skla)
V zóne F sa za vady nepovažujú:
-vonku ležiace poškodenia, ktoré neovplyvňujú pevnosť
skla a neprekračujú šírku okrajových spojov
-vo vnútri sa nachádzajúce drobné poškodenia, vyplnené tesniacim tmelom, bez voľných črepín
-bodové a plošné zbytky vrátane škrabancov neobmedzene
V zóne R sa za vady nepovažujú:
-bubliny, body a škvrny, ak sú max. štyri o priemere menšom ako 3 mm na 1 m2 skla a max. jedna s priemerom do 5 mm na 1 m2
skla
-bodové zbytky v medzisklenom priestore, ak sú max. štyri o priemere menšom ako 3 mm na 1 m2 skla a max. jeden s priemerom do
5 mm na 1 m2 skla
-škrabance s max. súčtom ich dĺžok 90 mm, s jedným škrabancom o max. dĺžke 30 mm
V zóne H sa za vady nepovažujú:
-bubliny, body a škvrny, ak sú max. štyri s priemerom do 2 mm na 1 m2 skla a max. 1 jedna s priemerom do 5 mm na 1 m2 skla
-škrabance s max. súčtom ich dĺžok 45 mm, s jedným škrabancom o max. dĺžke 15 mm
-vlasové škrabance (ak nie sú nahromadené)
Uvedené zásady pre posudzovanie kvality izolačných skiel sú v súlade s nemeckou smernicou „Climalit“ pre posudzovanie izolačných
skiel z 1.3 2002 (Id.č. SK12 – P1 – vydal: Nitrasklo ako preklad originálneho vydania: Institut des Glaeserhandwerks fuer
Verglasungstechnik und Fensterbau, Hadamar).
(C) Kovanie
1.
Zákazník je povinný si pri preberaní okien skontrolovať
jednotlivé funkcie kovania okna, ktoré si objednal (mikrovetranie,
zacvakávače, poistky proti chybnej manipulácii). Chýbajúce časti kovania nie je možné reklamovať
po fyzickom prebratí výrobku
a podpísaní odovzdávacieho protokolu, resp. dodacieho listu.
2.
Reklamácie nefunkčnosti alebo zníženej funkčnosti kovania nemôžu byť
uznané v prípadoch, keď
nefunkčnosť
vznikla nesprávnym
používaním výrobku alebo znečistením kovania pri dodatočných stavebných prácach, ktoré INCON s.r.o. nerealizovala.
(D) Žalúzie
Ako reklamácia nebude uznané nasledovné:
1.
čiastočné alebo celkové opotrebovanie výrobku
2.
mechanické poškodenie jednotlivých častí žalúzie
3.
prasknutie alebo pretrhnutie ovládacej retiazky žalúzie
4.
ani tzv. „celotieniace“ žalúzie nezabezpečujú úplné zatienenie miestnosti
5.
medzera medzi lamelami žalúzie a zasklievacími lištami do 3 mm
6.
medzera medzi nosníkom žalúzie a zasklievacou lištou rámu alebo krídla, v ktorom je osadená, o veľkosti do 3 mm
7.
šikmý chod žalúzie, ak je v tolerancii do 5 mm
(E) Vonkajšie a vnútorné parapety
Reklamácia bude uznaná výhradne na vady, ktoré sú zjavné, brániace riadnemu užívaniu, alebo znehodnocujúce fyzický stav parapety.
Posúdenie, čo je vadou, vychádza z nasledovnej charakteristiky:
1.
Mechanické poškodenia a optické vady
Je posudzované pri dennom svetle zo vzdialenosti 1 meter pod uhlom, ktorý zodpovedá bežnému používaniu výrobku. Všeobecne
platí, že vady menšie ako 5 mm nie sú z uvedenej vzdialenosti rozpoznateľné a nie je možné ich reklamovať.
2.
Rôzne povrchové poškodenia
Tieto poškodenia sú prípustné vtedy, ak je najväčšie z nich menšie ako 5 mm a ich celkový počet na jednom výrobku nepresiahne 5
ks. Pre škrabance platí, že ich celková dĺžka na jednom výrobku je menej ako 45 mm, pričom najväčší z nich nepresiahne 15 mm.
(F) Siete proti hmyzu
Ako nereklamovateľné bude posúdené nasledovné:
1.
bežné opotrebovanie
2.
vady spôsobené iným ako na to určeným použitím
3.
vady spôsobené mechanickým poškodením pri nesprávnej inštalácii
4.
medzery medzi časťou rámu siete a rámom okna, do ktorého je osadená, do veľkosti 2 mm
5.
medzera medzi spodnou častou štulpového krídla a sieťou, ktorá vzniká v dôsledku funkčného tvaru uvedeného druhu krídla
6.
umiestnenie (najmä výška umiestnenia) madla pri dverových otváravých sieťach
7.
rozmer a funkčnosť
siete dodanej firmou INCON na okná, ktoré neboli vyrobené firmou INCON
8.
farebnú nezhodnosť
jednotlivých výrobkov, ak neboli dodávané v tom istom čase
9.
zatienenie miestnosti v dôsledku montáže okennej alebo dverovej siete
(G) Ostatné doplnky
Na ostatné doplnky, ktoré sú dodávané spolu s oknami a nie sú priamo spomenuté v tomto reklamačnom poriadku, sa vo všeobecnosti
vzťahujú reklamačné poriadky subdodávateľov, ktorí tieto výrobky dodávajú spoločnosti INCON s.r.o
(H) Stavebné a montážne práce
1.
Ako oprávnená reklamácia nemôže byť
uznaná vada stavebných alebo montážnych prác, ktorá sa prejaví až po ukončení celej
stavby (napr. v náväznosti na zateplenie, úpravy omietok alebo akékoľvek iné úpravy exteriéru alebo interiéru stavby a pod.)
2.
Reklamovať
je možné len práce, ktoré boli vykonané spoločnosťou INCON s.r.o. a boli riadne objednané v zmluve.
3.
Ako reklamáciu stavebných a montážnych prác ďalej nie je možné uznať:
a) ak boli dodatočne odstránené podkladové profily, podložky alebo kliny
b) ak boli dodatočne odstránené kotviace prvky
c) ak boli po odovzdaní diela urobené ďalšie zásahy, ktoré nerealizovala spoločnosť
INCON s.r.o.
Uvedené zásady posudzovania kvality jednotlivých výrobkov a prác sú v súlade so smernicami príslušných subdodávateľov a výrobcov.
5. Miesto a spôsob uplatňovania reklamácií, priebeh odstraňovania vád
a)
Spoločnosť
INCON s.r.o. prijíma reklamácie písomne (rozumie sa aj faxová alebo e-mailová forma) prostredníctvom na to
poverených pracovníkov a na predajných miestach spoločnosti. V reklamácii musí byť
zreteľne uvedené číslo zmluvy uzatvorenej
medzi spoločnosťou INCON a zákazníkom a presný popis reklamovanej vady. Reklamácia musí byť
vecná, aby sa z nej dalo
jednoznačne určiť
o akú závadu sa jedná. Na reklamáciu je možné použiť
aj formulár, ktorý je k dispozícii na „
www.incon.eu“
alebo priamo na predajných miestach spoločnosti.
b)
Pri podaní reklamácie môže byť
zákazník vyzvaný na predloženie originálu zmluvy podpísanej so spoločnosťou INCON s.r.o.
c)
Predpokladom uplatnenia zodpovednosti za vady v reklamačnom konaní voči INCON spol. s r.o. je preukázateľný prechod
vlastníckeho práva k výrobkom na zákazníka (zákazník musí byť
vlastníkom výrobkov a prác), t.j. musia byť
uhradené všetky
splatné faktúry týkajúce sa daných výrobkov a prác.
d) Spoločnosť
INCON s.r.o sa k riadne prijatej reklamácie zaväzuje vyjadriť
a v prípade opodstatnenej reklamácie ju odstrániť
do 30
dní odo dňa jej prijatia. Toto platí pokiaľ
sa so zákazníkom nedohodne inak.
e) O každej reklamácii je vyhotovený zápis – reklamačný protokol, ktorý podpisuje zákazník a zástupca spoločnosti INCON s.r.o.