Zavrieť

Porady

Student VS + zivnost alebo sro? Odvody, ...

Dobry den,

som denny student na VS a rad by som popri skole rozbehol svoje podnikanie.

Mam vsak par otazok, dufam, ze mi niekto bude vediet poradit

Najvacsi problem mi robi rozhodnut sa, ci si zalozim zivnost alebo sro. Ide o to, ze by som sa venoval "veciam okolo IT" - primarne tvorba webstranok, eshopov + outsourcovane tvorba aplikacii pre mobily, 3D vizualizacie a podobne.

Samozrejme, ze by som rad vyuzil to, ze za studentov plati zdravotne poistenie stat. Viem, ze funguje subeh student + zivnost a vtedy aj nadalej plati za studenta zdravotku stat (do nejakych 3600€ zisku a potom by som si uz musel zdravotku (cca50€/mes) aj socialku (110+€/mes) platit sam).

ALE: na roznych diskusiach po nete som si vsimol, ze ludia maju tendenciu akosi viac verit sro-ckam. Aj v pripade exitu z mojej strany by bola sro lepsia, pretoze sa da predat a vsetci doterajsi klienti by presli pod noveho vlastnika mojej firmy - cize by si nemuseli podporu zhanat sami. Sro ma teda laka viac.

Preto by som sa rad opytal, ci je mozny aj subeh konatel sro + student. Napadli ma dve moznosti:

1. Ako konatel sro by som za tuto funkciu dostaval odmenu. Platil by aj nadalej zdravotku na mna stat? Alebo by prestal, kvoli tomu, ze som konatel?

2. Ak by som bol konatel bez naroku na odmenu a zamestnal by som sa na dohodu o brigadnickej praci studenta - platil by zdravotku stat za mna aj nadalej? Pretoze teraz robim v jednej sro na dohodu a zdravotku za mna plati stat. A pri prijime do cca 350 € / mes. nemusim platit ani dan z prijimu.

Platilo by to iste, aj keby som sa rovnako zamestnal vo firme, kde by som bol zaroven aj konatelom?

Dakujem za odpovede
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy