Pri ročnom zúčtovaní v zdravotnej poisťovni za rok 2006 mi vyšiel preplatok. Logicky som očakávala, že suma, ktorú som si vypočítala, mi podľa požiadavky, ktorá sa uvádza v tlačive, nabehne na účet v plnej výške. Bola som však nemilo prekvapená, keď mi preplatok prišiel poštovou poukážkou a nie v plnej výške, podľa podaného ročného zúčtovania. Po osobnej návšteve pobočky poisťovne, kde som strávila hodinu, mi pracovníčka, ktorá mala k dispozícii len údaje nahodené v počítači oznámila, že sa asi ich "systém" pomýlil a že to musím reklamovať a podľa sumy mi povedala, že je to asi nedoplatok za rok 2005. Na moje tvrdenie, že všetky platby mám uhradené v termíne a v plnej výške povedala, že mám dať reklamáciu. Kým som ju stihla napísať, prišiel konečne, 3 týždne po poslaní kráteného preplatku, aj list, kde mi oznámili, že mi krátili preplatok, lebo mám nedoplatok, ale neuviedli, za ktoré obdobie. Pozitívne bolo, že v liste bolo uvedené meno a tel.číslo na pracovníčku, ktorá mala zodpovedať prípadné otázky. Nechcem to veľmi rozpisovať, ale uvedená pracovníčka mi nevedela ani po hodinovom telefonáte povedať, prečo mi krátili preplatok. Nakoniec súhlasila, že jej pošlem kópie mojich úhrad a ona zistí problém. Problém nezistila, ani sa neozvala a po mojej urgencii ma odporucila na vedúcu iného oddelenia s tým, že ona má na starosti len ročné zúčtovanie a to mám v poriadku, nech pátram inde. Vedúca iného oddelenia mi najprv vysvetľovala dosť razantným tónom, že toto do jej kompetencie nepatrí, ale nakoniec súhlasila, že sa pokúsi zabezpečiť nápravu. Aj napriek tomu, že obidve pracovníčky si vypýtali na mňa kontakt, žiadna sa mi do konca týždňa neozvala.
Nemáte niekto podobnú skúsenosť? Keď áno, ako ste to riešili? Nemám chuť, ani čas tráviť dlhé hodiny v pobočke zdravotnej poisťovne pre cca 1400 Sk. Ide mi hlavne o princíp.