Zavrieť

Porady

Počet dokladov na výdavkový doklad

Ahojte,

chcem sa spýtať, koľko môže byť dokladov k jednému výdavkovému dokladu, napr. živnostník v oblasti stavebníctva nakupuje materiál, ktorý nevedieme na sklade, ale ide rovno do spotreby, môžem tento účtovať raz za mesiac jedným výdavkovým kumulatívne? Účtujeme v podvojnom účtovníctve.
Ďakujem

Ešte otázočka... kde by som našla, kedy je povinnosť vedenia skladu?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    mekelek je offline (nepripojený) mekelek

    mekelek
    zuzanah3 Pozri príspevok
    Ahojte,

    chcem sa spýtať, koľko môže byť dokladov k jednému výdavkovému dokladu, napr. živnostník v oblasti stavebníctva nakupuje materiál, ktorý nevedieme na sklade, ale ide rovno do spotreby, môžem tento účtovať raz za mesiac jedným výdavkovým kumulatívne? Účtujeme v podvojnom účtovníctve.
    Ďakujem

    Ešte otázočka... kde by som našla, kedy je povinnosť vedenia skladu?
    Postupy účtovania PÚ
    Postupy účtovania JÚ
    Skladové zásoby musíš evidovať aj v JÚ aj v PÚ!!!
    Výdavkový doklad (pokladničný) by si mala vypisovať ku každému nákupu zvlášť v deň nákupu.

    zuzanah3 je offline (nepripojený) zuzanah3

    zuzanah3
    mekelek Pozri príspevok
    Postupy účtovania PÚ
    Postupy účtovania JÚ
    Skladové zásoby musíš evidovať aj v JÚ aj v PÚ!!!
    Výdavkový doklad (pokladničný) by si mala vypisovať ku každému nákupu zvlášť v deň nákupu.
    to si ma moc nepotešil ( ale díky

    ALDA je offline (nepripojený) ALDA

    stará mama, matka, manželka ALDA
    mekelek Pozri príspevok
    Postupy účtovania PÚ
    Postupy účtovania JÚ
    Skladové zásoby musíš evidovať aj v JÚ aj v PÚ!!!
    Výdavkový doklad (pokladničný) by si mala vypisovať ku každému nákupu zvlášť v deň nákupu.
    Nie v deň nákupu, ale v deň vyúčtovania v pokladni. Ak nákupca vyúčtuje nákupy 1x do mesiaca, tak tam udávaš ten dátum.

    Nadena je offline (nepripojený) Nadena

    Nadena
    Ja mám viac i menej, tiež účtujem stavebníctvo a mala som už aj kontroly a nikdy nepovedali že na každý paragón má byť vypísaný jeden výdavkový PD ....to by bola aká hrubá potom pokladňa?

    mekelek je offline (nepripojený) mekelek

    mekelek
    ALDA Pozri príspevok
    Nie v deň nákupu, ale v deň vyúčtovania v pokladni. Ak nákupca vyúčtuje nákupy 1x do mesiaca, tak tam udávaš ten dátum.
    U mňa je deň nákupu a deň vyúčtovania je ten istý, takže zuzanah3, prepáč, že som ťa tým mýlila!
    A tebe ALDA vďaka za opravu!

    zuzanah3 je offline (nepripojený) zuzanah3

    zuzanah3
    ďakujem vám všetkým za radu, takže keď vyúčtuje peniaze napr. raz za týždeň, tak dám všetky nákupy na jeden výdavkový? samozrejme s ohľadom na charakter nákupov... Takže na jednom výdavkovom môže byť aj 10 dokladov? Lebo som počula, že na jeden výdavkový môže byť max. 5 dokladov, ale nikde som to nenašla

    zuzanah3 je offline (nepripojený) zuzanah3

    zuzanah3
    A ešte čo sa týka toho skladu, kedy je povinnosť viesť sklad? Nikde som nenašla presné určenie... Ked sa rozhodneme viesť zásoby spôsobom B, dávame všetko hneď do spotreby, je potrebné viesť nejakú evidenciu skladu? ďakujem

    gabči je offline (nepripojený) gabči

    gabči
    Účtijem v stavebnej firme a pokladničné doklady nevypisujeme ku každému paragónu, ale ich sumarizujeme, ale robíme k tromu v exceli jednoruchú tabuľku. Daňováci lúbia pindať, ake je to neprehľadné, ale nie je to proti žiadnym predpisom. Ak účtujete stavebnú firmu, bolo by dobré si preštudovať postupy účtovania, ohľadne skladovej evidencie máte asi medzery

    zuzanah3 je offline (nepripojený) zuzanah3

    zuzanah3
    gabči Pozri príspevok
    Účtijem v stavebnej firme a pokladničné doklady nevypisujeme ku každému paragónu, ale ich sumarizujeme, ale robíme k tromu v exceli jednoruchú tabuľku. Daňováci lúbia pindať, ake je to neprehľadné, ale nie je to proti žiadnym predpisom. Ak účtujete stavebnú firmu, bolo by dobré si preštudovať postupy účtovania, ohľadne skladovej evidencie máte asi medzery
    Ďakujem za radu, stavebnú firmu som ešte neúčtovala, "moje" firmy sa zaoberajú väčšinou službami... dostala som ale stavebnú ako darček , budem si to musieť naštudovať.. preto som sa pýtala, či máte niekto skúsenosti... teória a prax si často protirečia ...

    Marianna01 je offline (nepripojený) Marianna01

    Marianna01
    zuzanah3 Pozri príspevok
    A ešte čo sa týka toho skladu, kedy je povinnosť viesť sklad? Nikde som nenašla presné určenie... Ked sa rozhodneme viesť zásoby spôsobom B, dávame všetko hneď do spotreby, je potrebné viesť nejakú evidenciu skladu? ďakujem
    povinnosť viesť skladovú evidenciu má každá účtovná jednotka, ktorá nakupuje tovar, materiál, vytvára tovary vo vlastnej réžii... Možno Ti trochu pomôže článok o skladovej evidencii v mojom blogu - nechcem si "prihrievať polievočku", je to tam so zámerom, že to snáď niekomu pomôže
    http://www.porada.sk/blog.php?b=72

    Marianna01 je offline (nepripojený) Marianna01

    Marianna01
    snáď ešte doplním k viacerým dokladom na výdajkovom pokladničnom doklade - ja si dávam tú námahu, aby sa 1 paragón rovnal 1 VPD (dnáď okrem nákupu u toho istého predajcu v ten istý deň), nakoľko viem, že je oveľa prehľadnejšie skontrolovať nákupy a evidenciu na sklade, ak je pokladňa vedená takýmto spôsobom. Samozrejme, nemám na mysli kontrolu z DU, ale vlastnú kontrolu. Tiež viem, že na 90% podnikateľov nič nevyúčtováva z pokladne firmy - hlavne menšie SZČO, ktoré si dávajú robiť účtovníctvo externe. Takže je to viac v súlade s postupmi účtovania v JU a hlavne prehľadnejšie.

    zuzanah3 je offline (nepripojený) zuzanah3

    zuzanah3
    Marianna01 Pozri príspevok
    povinnosť viesť skladovú evidenciu má každá účtovná jednotka, ktorá nakupuje tovar, materiál, vytvára tovary vo vlastnej réžii... Možno Ti trochu pomôže článok o skladovej evidencii v mojom blogu - nechcem si "prihrievať polievočku", je to tam so zámerom, že to snáď niekomu pomôže
    http://www.porada.sk/blog.php?b=72
    ďakujem veľmi pekne, idem kuknúť

    zuzanah3 je offline (nepripojený) zuzanah3

    zuzanah3
    Marianna01 Pozri príspevok
    povinnosť viesť skladovú evidenciu má každá účtovná jednotka, ktorá nakupuje tovar, materiál, vytvára tovary vo vlastnej réžii... Možno Ti trochu pomôže článok o skladovej evidencii v mojom blogu - nechcem si "prihrievať polievočku", je to tam so zámerom, že to snáď niekomu pomôže
    http://www.porada.sk/blog.php?b=72
    výstižný blog, chcem sa opýtať, keby sme si vytvorili smernicu o účtovaní spôsobom B, tak u stavebnej firmy by pre mňa evidencia skladu predstavovala evidenciu, príjmu a výdaja materiálu, napr. v exceli, kde budem mať názov každého materiálu, príjem, výdaj a zostatok, alebo musí byť každá jedna položka materiálu nejako osobne evidovaná? mám v tom zmätok

    Marianna01 je offline (nepripojený) Marianna01

    Marianna01
    zuzanah3 Pozri príspevok
    výstižný blog, chcem sa opýtať, keby sme si vytvorili smernicu o účtovaní spôsobom B, tak u stavebnej firmy by pre mňa evidencia skladu predstavovala evidenciu, príjmu a výdaja materiálu, napr. v exceli, kde budem mať názov každého materiálu, príjem, výdaj a zostatok, alebo musí byť každá jedna položka materiálu nejako osobne evidovaná? mám v tom zmätok
    no ono by každý druh materiálu či tovaru mal mať skladovú kartu. V akej forme, je už váš problém. Kľudne to môže byť aj v exceli, ale vytvor si tabuľku na každý druh, kde budeš sledovať príjem, výdaj, úbytok, cenu, dátum, konečný zostatok. Mimo iné Ti to uľahčí aj pri inventúre dosť roboty.

    zuzanah3 je offline (nepripojený) zuzanah3

    zuzanah3
    Marianna01 Pozri príspevok
    no ono by každý druh materiálu či tovaru mal mať skladovú kartu. V akej forme, je už váš problém. Kľudne to môže byť aj v exceli, ale vytvor si tabuľku na každý druh, kde budeš sledovať príjem, výdaj, úbytok, cenu, dátum, konečný zostatok. Mimo iné Ti to uľahčí aj pri inventúre dosť roboty.
    Díky, moc si mi pomohla, a mám sledovať všetok materiál, aj také drobotiny, ako klince a tak... asi áno, že? a čo sa týka tej smernice, nemáš nejaký vzor? ak nie, niečo vymyslím, ešte raz díky

    Marianna01 je offline (nepripojený) Marianna01

    Marianna01
    zuzanah3 Pozri príspevok
    Díky, moc si mi pomohla, a mám sledovať všetok materiál, aj také drobotiny, ako klince a tak... asi áno, že? a čo sa týka tej smernice, nemáš nejaký vzor? ak nie, niečo vymyslím, ešte raz díky
    sledujem väčšinou všetko - ale pravdu povediac, ak sa mi stane, že sa nakúpi 5 hmoždiniek, lebo chýbali, tak to dám do réžie. Ale pokiaľ to účtujem ako materiál, tak to dávam na sklad.

    smernice sú na porade, tu je link:
    http://www.porada.sk/t10079-smernice.html

    ale určite tu nájdeš aj viac
    Naposledy upravil Marianna01 : 10.07.09 at 07:10 Dôvod: uniklo mi číselko...

    zuzanah3 je offline (nepripojený) zuzanah3

    zuzanah3
    Marianna01 Pozri príspevok
    sledujem väčšinou všetko - ale pravdu povediac, ak sa mi stane, že sa nakúpi 5 hmoždiniek, lebo chýbali, tak to dám do réžie. Ale pokiaľ to účtujem ako materiál, tak to dávam na sklad.

    smernice sú na porade, tu je link:
    http://www.porada.sk/t10079-smernice.html

    ale určite tu nájdeš aj viac

    Moc si mi pomohla, díky moc

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.