Zavrieť

Porady

Platca DPH a papierove vypisy z banky

Dobry den,

moze mi niekto presne a jasne povedat, podla ktoreho zakona vyplyva povinnost pre slovensku s.r.o., registrovanu ako platca DPH dokladat do uctovnictva PAPIEROVE BANKOVE VYPISY?

Tieto vypisy nie su predsa nikym z banky podpisane.

Ak chceme prejst do zahranicnej banky, ktora papierove vypisy na Slovensko neposiela, bude nam stacit iba nami vytlaceny mesacny vypis z ich stranky?

Prosim o jednoznacny odkaz na prislusny zakon, prip. metodicky pokyn.

Dakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    bv_alexandra je offline (nepripojený) bv_alexandra

    bv_alexandra
    Toto je odpoveď z DRSR na dopyt k výpisom:
    Dobrý deň,
    na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:

    Účtovný doklad sa považuje za preukázateľný účtovný záznam, ak obsahuje náležitosti vymedzené v § 10 ods. 1 zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o účtovníctve).
    Ak účtovná jednotka prenáša účtovný záznam mimo účtovnej jednotky prostredníctvom informačného systému, podľa § 32 ods. 2 zákona o účtovníctve sa považuje účtovný záznam (faktúra, dodací list atď.) za preukázateľný, ak sa prenášal spôsobom podľa § 33. Podľa § 31 ods. 4 zákona o účtovníctve všetky formy účtovného záznamu sú rovnocenné (písomná forma účtovného záznamu je rovnocenná s technickou formou). Obsah všetkých účtovných záznamov má rovnaké dôsledky, ak sú vykonané v technickej alebo písomnej forme.
    Z uvedeného vyplýva, že doklad prijatý v elektronickej forme v súlade s § 32 ods. 2 zákona o účtovníctve musí obsahovať aj podpisový záznam oprávnenej osoby zo strany odosielateľa. Ak zo strany odosielateľa je podpisový záznam oprávnenej osoby zaručený elektronický podpis, môže sa uvedený účtovný doklad v technickej forme považovať za preukázateľný účtovný záznam.
    Podľa § 31 ods. 5 zákona o účtovníctve ak účtovná jednotka vedie účtovné záznamy v technickej forme, je povinná disponovať takými prostriedkami, nosičmi a vybavením, ktoré umožňujú vykonať prevod účtovných záznamov do formy, v ktorej je ich obsah pre fyzickú osobu čitateľný. Pre potreby daňových orgánov je účtovná jednotka povinná na požiadanie umožniť oprávneným osobám zoznámiť sa s obsahom nimi určených účtovných záznamov. Túto povinnosť má účtovná jednotka po dobu, počas ktorej je povinná viesť alebo uchovávať uvedené účtovné záznamy.
    V prípade, ak je elektronický doklad vyhotovený v súlade s vyššie uvedenými skutočnosťami, je považovaný za preukázateľný účtovný záznam a je akceptovaná aj pre účely daňovej kontroly.
    Vierohodnosť pôvodu a neporušenosť obsahu elektronicky vyhotoveného dokladu musí byť zaručená elektronickým podpisom podľa osobitného predpisu (zákon č. 215/2002 Z.z. o elektronickom podpise v znení neskorších predpisov).


    Daňové riaditeľstvo SR B. Bystrica
    Odbor služieb pre verejnosť
    -----------------------------------------------
    Z uvedeného to chápem tak že pohyby vytlačené z IBankingu nespĺňajú tieto náležitosti a preto vytlačené pohyby z účtu sa nemôžu považovať za daňovo uznateľný doklad.
    Podľa môjho názoru by sa výpis zaslaný elektronicky považoval za daňovo uznateľný v tom prípade, ak sa zhoduje s tlačeným výpisom ktorý zasiela banka/čo sa nezhoduje/ a jeho obsah by mal byť zaručený elektronickým podpisom /to tiež nieje/
    Takže ja osobne trvám na tom aby klienti mali výpis z účtu zasielaný poštou. A prehľad pohybov na účte nepovažujem za výpis z účtu použiteľný do účtovníctva.

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    romeo13 Pozri príspevok
    Dobry den,

    moze mi niekto presne a jasne povedat, podla ktoreho zakona vyplyva povinnost pre slovensku s.r.o., registrovanu ako platca DPH dokladat do uctovnictva PAPIEROVE BANKOVE VYPISY?

    Tieto vypisy nie su predsa nikym z banky podpisane.

    Ak chceme prejst do zahranicnej banky, ktora papierove vypisy na Slovensko neposiela, bude nam stacit iba nami vytlaceny mesacny vypis z ich stranky?

    Prosim o jednoznacny odkaz na prislusny zakon, prip. metodicky pokyn.

    Dakujem.
    Ja tak isto nemám klasické papierové výpisy. Nie som za ne ochotný platiť mesačne 2,50 eur. Mám ibanking, a koncom mesiaca si vytlačím pohyby na účte. Na to aby sa dali identifikovať jednotlivé pohyby má všetky náležitosti.

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    bv_alexandra Pozri príspevok
    Z uvedeného to chápem tak že pohyby vytlačené z IBankingu nespĺňajú tieto náležitosti a preto vytlačené pohyby z účtu sa nemôžu považovať za daňovo uznateľný doklad.
    Podľa môjho názoru by sa výpis zaslaný elektronicky považoval za daňovo uznateľný v tom prípade, ak sa zhoduje s tlačeným výpisom ktorý zasiela banka/čo sa nezhoduje/ a jeho obsah by mal byť zaručený elektronickým podpisom /to tiež nieje/
    Takže ja osobne trvám na tom aby klienti mali výpis z účtu zasielaný poštou. A prehľad pohybov na účte nepovažujem za výpis z účtu použiteľný do účtovníctva.

    Nemôžem s takouto interpretáciou stotožniť.
    Zatiaľ som sa nestretol ani s jedným výpisom (papierovým) z bežného účtu, na ktorom by bol podpis.
    Vytlačené pohyby (výpis) z ibankingu tak isto obsahuje presnú identifikáciu majiteľa účtu (názov spoločnosti), dátum, obdobie a jednotlivé identifikácie každého pohybu na účte.

    romeo13 je offline (nepripojený) romeo13

    romeo13
    Modelovy priklad - stratia sa originaly vypisov z uctu, banka na pockanie vytlaci nove, avsak uz na uplne obycajnom papieri. Tieto vypisy takisto platia, nie?

    Tak aky je rozdiel, ked si vypisy vytlacime sami, z informacneho systemu banky (cez ich webstranku)?

    Nenajde sa niekto, kto uz mal s tymto skusenost v praxi, pri kontrole?

    magnum je offline (nepripojený) magnum

    magnum
    mne mbank posiela vypis z uctu raz mesacne elektronicky podpisany... takze tento plati ale VUB mi posiela (uklada do schranky) vypis pri kazdom pohybe a tam rozhodne nie je ziadny podpis...

    takze mbank - osobny ucet plati aj pre DU ale VUB - firemny ucet neplati... to je na smiech ...

    romeo13 je offline (nepripojený) romeo13

    romeo13
    Pokial DU bude trvat na papierovych vypisoch, bude mu stacit celorocny vypis na konci roka, aj ked sme mesacny platcovia DPH?

    Alebo budu pozadovat priebezne mesacne bankove vypisy - originaly?
    Mam na mysli hlavne kontrolu z DU v priebehu neuzavreteho roka (prave kvoli DPH)...

    ekopo je offline (nepripojený) ekopo

    JA ekopo
    Pre DPH sú bankové výpisy nepodstatné pri súčastnej legislatíve...
    sú na nich zachytené "len" pohyby na bankovom účte.

    Platca DPH a papierove vypisy z banky

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.