Zavrieť

Porady

Registračná pokladňa

Dobrý deň,
vedel by mi prosím Vás niekto poradiť, či keď už podnikám, doteraz som nemala registračnú pokladňu, predávam tovar na faktúry, ale rozbehla som nový druh obchodu, že zasielam ľuďom tovar na dobierku, ale občas niekto faktúru uhradí v hotovosti - mala som si automaticky kúpiť registračnú pokladňu, alebo sa na mňa tiež vzťahu § 18 Zákona o ERP a budem si musieť EPR povinne zaobstarať až od 1.1.2011. Mätie ma tam to, že možnosť pokračovať tak ako to bolo doteraz je daná len tým podnikateľom, ktorí už vlastnili EPR pred zmenou zákona.
Ďakujem veľmi pekne za radu.
Kristína
Usporiadat
katarina.j katarina.j

katarina.j je offline (nepripojený) katarina.j

som len človek
Pozri si dnešný príspevok "Registračná pokladnica" a hlavne odpoved k tomu. Ak máš príjem v hotovosti, musíš mať ER pokladnu.
0 0
Danielle369 Danielle369

Danielle369 je offline (nepripojený) Danielle369

KED prijímaš tržby v hotovosti tak musíš mať reg.pokladnu
Naposledy upravil Danielle369 : 08.12.09 at 15:00
3 0
Lianka Lianka

Lianka je offline (nepripojený) Lianka

žena, matka, samoživiteľka... ...viac
Prikladam temu: http://www.porada.sk/t125818-registr...okladnica.html. Cez vyhladavanie najdes aj dalsie temy. O povinnosti pouzivat ERU hovori Vyhlaska MV SR o pouzivani ERP.
1 0
kika83 kika83

kika83 je offline (nepripojený) kika83



A čo potom téma Registračná pokladnica - otázky a odpovede zo stránky DRSR na stránke porady? nešlo mi vložiť priamo odkaz - že mám málo príspevkov hmmm.

Mám vystavenú faktúru, väčšinou sa tovar posiela na dobierku, ale nejaký zákazník sa rozhodol, že faktúru uhradí v hotovosti cez príjmový pokladničný doklad (nie cez RP). To mám kvôli pár prípadom, kupovať RP? Myslela som, že týmto spôsobo môžem postupovať do 1.1.2011.
0 0
Lianka Lianka

Lianka je offline (nepripojený) Lianka

žena, matka, samoživiteľka... ...viac
Ked predavas tovar na fakturu, nie si povinna v sucasnosti pouzivat ERP, staci k fakture vystavit PPD, ako to aj robis.
0 0
kika83 kika83

kika83 je offline (nepripojený) kika83

Ďakujem za uistenie..dúfam, že to je teda tak ok. Len sa chcem ešte uistiť, tento spôsob - predaj tovaru na faktúru a úhrada v hotovosti je možná len do 31.12.2010. Od 1.1.2011 už bude musieť byť RP, však? Ďakujem
0 0
Tana74 Tana74

Tana74 je offline (nepripojený) Tana74

Čo je teda pravda? Niekto odpovedá áno a iní nie....

Ja to viem tiež tak, že nemusím mať, vypisujem k faktúre PPD. My ju ale máme, keďže máme zároveň aj "prevádzku". No tú chceme zrušiť a vlastne by sme mohli "zrušiť" aj reg. pokladňu. Či nie?
0 0
Lianka Lianka

Lianka je offline (nepripojený) Lianka

žena, matka, samoživiteľka... ...viac
Ked zrusite prevadzku, odhlasite aj registracnu pokladnu z DU a nebudete ju dalej pouzivat, pokial je nepotrebujete. Ak vystavujete faktury, staci ako doklad o uhrade PPD.
0 0
stavbár2 stavbár2

stavbár2 je offline (nepripojený) stavbár2

Dobrý deň.
Na OcU som bol zaplatiť poplatok za odvoz domového odpadu a odber vody. Pracovníčka mi vypísala príjmový doklad a žiadny iný doklad mi nedala.
Nemala mi vystaviť aj faktúru?
Domnievam sa, že PD bez faktúry je neplatný.
Konala pracovníčka správne? Majú OcÚ nejakú výnimku?
Ďakujem.
0 0
klaun klaun

klaun je offline (nepripojený) klaun

nadšenec spoločenských hier. www.hrypreteba.meu.zoznam.sk ...viac
Keď si človek kúpi používanú RP, treba s ňou niečo urobiť, aby som ju mohla začať používať? Okrem prihlásenia na DÚ.
0 0
klaun klaun

klaun je offline (nepripojený) klaun

nadšenec spoločenských hier. www.hrypreteba.meu.zoznam.sk ...viac
Nie je tu nik, kto by mi poradil?
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

klaun Pozri príspevok
Keď si človek kúpi používanú RP, treba s ňou niečo urobiť, aby som ju mohla začať používať? Okrem prihlásenia na DÚ.
Keď už je prihlásená ERP na DU, tak treba ešte nahodiť kód pokladnice, hlavičku firmy, názvy a ceny tovarov, prípadne služieb, platiteľ DPH aj tieto údaje...
0 0
klaun klaun

klaun je offline (nepripojený) klaun

nadšenec spoločenských hier. www.hrypreteba.meu.zoznam.sk ...viac
Existuje nejaké miesto, kde mi to spravia, alebo to musím nejak zvládnuť sama. Netreba ju aj nejak vynulovať ak je z druhej ruky? Ak áno, tak kde sa to dá urobiť?
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

klaun Pozri príspevok
Existuje nejaké miesto, kde mi to spravia, alebo to musím nejak zvládnuť sama. Netreba ju aj nejak vynulovať ak je z druhej ruky? Ak áno, tak kde sa to dá urobiť?
Doporučujem zveriť to do rúk servisného technika... Ten urobí aj zápis do pokladničnej knihy, že uviedol ERP do prevádzky...
0 0
klaun klaun

klaun je offline (nepripojený) klaun

nadšenec spoločenských hier. www.hrypreteba.meu.zoznam.sk ...viac
Teda sa mám zastaviť v nejakej firme čo predáva RP. To je asi drahá služba.
0 0
Ericsoft Ericsoft

Ericsoft je offline (nepripojený) Ericsoft

Ahojte, začnem s tým že som čítal viacero tém o tejto problematike, no nikde nebolo presne napísané to čo chcem vedieť.. poprosím preto o stručnú odpoveď, ďakujem.

Som živnostník, a začal som robiť PC servis. klienti si ma zavolajú, ja väčšinou na mieste problém vyriešim, alebo to riešim niekedy na 2-3 krát.

Potrebujem poradiť ako postupovať s Príjmovým pokladničným dokladom a faktúrou, registračnú pokladňu nemám, ani predajňu a to v týchto dvoch prípadoch:

1.) Klient je fyzycká osoba, nepodnikateľ, u neho doma vykonám službu a následne som povinný mu vystaviť doklad o príjme, a rovnako ho potrebujem aj ja zaradiť do môjho jednoduchého účtovníctva. Stačí vypísať PPD, alebo musím vystaviť aj fakrtúru?

2.) Klient je podnikateľ, alebo firma. Tu vystavujem faktúru, ktorá má splatnosť a originál im doručím poštou. Čo však, ak ju chcú uhradiť v hotovosti? Vystavím k nej PPD? neni potrebné na faktúre uviesť že bola uhradená v hotovosti?

Ďakujem vopred za odpovede.

Erik
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

Ericsoft Pozri príspevok
Ahojte, začnem s tým že som čítal viacero tém o tejto problematike, no nikde nebolo presne napísané to čo chcem vedieť.. poprosím preto o stručnú odpoveď, ďakujem.

Som živnostník, a začal som robiť PC servis. klienti si ma zavolajú, ja väčšinou na mieste problém vyriešim, alebo to riešim niekedy na 2-3 krát.

Potrebujem poradiť ako postupovať s Príjmovým pokladničným dokladom a faktúrou, registračnú pokladňu nemám, ani predajňu a to v týchto dvoch prípadoch:

1.) Klient je fyzycká osoba, nepodnikateľ, u neho doma vykonám službu a následne som povinný mu vystaviť doklad o príjme, a rovnako ho potrebujem aj ja zaradiť do môjho jednoduchého účtovníctva. Stačí vypísať PPD, alebo musím vystaviť aj fakrtúru?
Nakoľko táto služba nespadá pod povinnosť používať ERP, tak si myslím, že PPD stačí...
2.) Klient je podnikateľ, alebo firma. Tu vystavujem faktúru, ktorá má splatnosť a originál im doručím poštou. Čo však, ak ju chcú uhradiť v hotovosti? Vystavím k nej PPD? neni potrebné na faktúre uviesť že bola uhradená v hotovosti?
PPD musíš vystaviť na úhradu faktúry a do faktúry napíšeš úhrada v hotovosti...
Ďakujem vopred za odpovede.

Erik
... v texte.
0 0
Ericsoft Ericsoft

Ericsoft je offline (nepripojený) Ericsoft

K bodu 2, a čo ak bola faktúra už vystavená a až potom som zistil že ju chcú uhradiť v hotovosti.

A ešte otázka, na PPD musí byť iný dátum ako je vystavenie fa?
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

Ericsoft Pozri príspevok
K bodu 2, a čo ak bola faktúra už vystavená a až potom som zistil že ju chcú uhradiť v hotovosti.
Nič sa nedeje. Môžeš to nechať tak. Dôležité je, aby si vystavil PPD...
A ešte otázka, na PPD musí byť iný dátum ako je vystavenie fa?
Nie, nemusí. Dátum úhrady môže byť zhodný s dátumom vystavenia faktúry...
... v texte.
0 0
Ericsoft Ericsoft

Ericsoft je offline (nepripojený) Ericsoft

Ďakujem.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať